Ny borttappadnyckeltråd - kul va? :D

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Kom hem till mig så tar vi en redig skruvmejsel och bankar med släggan sen är det fikzat!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Har du testat denna tjänsten? Verkar lite skummet eftersom det är så sjukt billigt...
Det jag behövde hade do mredan inne så jag behöver inte skicka min ecu, så dom kunde skicka ny ecu + 2 nycklar för 250 pund. Begagnat i sverige skulle ligga på 6.5k~... Vad är dealen? :s

Verkar annars vara bra om det funkar!

Tack för hjälpen alla!

Tycker priset va rimligt, till min kostar det 5000kr i swe o har gömt min ena nyckel o har glömt av var jag laggt den :( så nu har jag bara 1 kvar, den får jag hålla hårt i :rolleyes:
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Har du testat denna tjänsten? Verkar lite skummet eftersom det är så sjukt billigt...
Det jag behövde hade do mredan inne så jag behöver inte skicka min ecu, så dom kunde skicka ny ecu + 2 nycklar för 250 pund. Begagnat i sverige skulle ligga på 6.5k~... Vad är dealen? :s

Verkar annars vara bra om det funkar!

Tack för hjälpen alla!

Det är nog inte det som är för billigt utan helt enkelt sverige som är alldeles för dyrt.
 

Micke89

Mike The Bike
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
KTM300exc, BMW R90/6
Passar på att spinna vidare på din fråga, vad händer om man köper nytt tändlås till hojen och den blir stulen/krashad och f-bolaget vill ha nycklar till hojen om den blir inlöst? Godtar de de nycklarna de får bara det är nycklar till den hojen även om de inte är original? Om det är någon gullig person som kanske vet. :)
Gullig är jag men vet gör jag inte. Men jag skulle tro att det skiljer sig mycket från bolag till bolag. Detta har inte direkt något med frågan att göra men när jag fick min hoj inlöst brydde de sig inte ens om att fråga efter reservnyckeln. :smasha
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har du testat denna tjänsten? Verkar lite skummet eftersom det är så sjukt billigt...
Det jag behövde hade do mredan inne så jag behöver inte skicka min ecu, så dom kunde skicka ny ecu + 2 nycklar för 250 pund. Begagnat i sverige skulle ligga på 6.5k~... Vad är dealen? :s

Verkar annars vara bra om det funkar!

Tack för hjälpen alla!

Just det här bolaget har jag aldrig anlitat men tjänsterna finns och jag utnyttjar andra bolag för att flasha om ECU till att helt inaktivera startspärren på racemoppar.

En ECU utan nycklar kostar några hundra på EBAY, sen programmerar man om den och säljer ihop med nyckelblanks från kina som kostar några tior. Fungerar utmärkt och ger ordentligt med vinst...
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Nu fungerar allt som det ska!! :D

Anlitade motomatrix.co.uk som jag blev rekomenderad och dom gav mig underbar service! Jätte snabba svar, mailat över 40 mail med Ian, kontakten :)

Köpte en begagnad omrogramerad box med 2 nycklar. Dessvärre, visade det sig, kom ett chip snett i ena nyckeln och den gick inte starta med. Använde den ena nyckeln någon vecka för att köra någon speciell dag, som jag inte miss.. Så speciell var den^^ Fick sedan skicka tillbaks allt. Frakten tog några dagar men nyckeln blev snabbt fixad och dom gjorde även en ny nyckel till mig, så nu har jag tre! :)

Mycket nöjd med detta, som ni kanske förstår :p
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu fungerar allt som det ska!! :D

Anlitade motomatrix.co.uk som jag blev rekomenderad och dom gav mig underbar service! Jätte snabba svar, mailat över 40 mail med Ian, kontakten :)

Köpte en begagnad omrogramerad box med 2 nycklar. Dessvärre, visade det sig, kom ett chip snett i ena nyckeln och den gick inte starta med. Använde den ena nyckeln någon vecka för att köra någon speciell dag, som jag inte miss.. Så speciell var den^^ Fick sedan skicka tillbaks allt. Frakten tog några dagar men nyckeln blev snabbt fixad och dom gjorde även en ny nyckel till mig, så nu har jag tre! :)

Mycket nöjd med detta, som ni kanske förstår :p

Å å å dom har en, och adressen.. FAKK! Ställ den inte utomhus nu! :tummenupp

Kul att det löste sig :)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fan vad bökigt men bra att det löste sig iaf.

Jag sumpade en nyckel för några år sedan, bara att beställa en ny kodad och klar för runt 500kr från BMW. Dom var noga med papper och leg och så. Bra service.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top