Ny bluff?..

Så här skrev han till mig när jag mejla han då han inte har nummer.

Hello,
Sorry for not contact you earlier but i was very busy in the last days.
The advert is correct and still available .I'm a private seller.
The price for this moto is 31.000 SEK.
It is in excellent condition, no accidents, no scratch, is not under leasing or bank liabilities and the documents are all-right.The moto has 7200 Km.
I keeped it in garage.
Mechanically the moto is in very good condition, is NEW.
I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this moto can have and i give you my word that i never forced it.
The price is a little under value because i have recently moved to Spain where I live now and the moto is here with me.
You can't find any other similar moto in internet with this quality and at this price.
If the moto still interest you please send me a email so i can give more information and how the process of buing/export works as simple as possible.
Thanks!!

Hello,
It is in excellent condition, no accidents, no scratch, is not under leasing or bank liabilities and the documents are all-right.The moto has 7200 Km.
I keeped it in garage.
I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this moto can have and i give you my word that i never forced it.
The price is a little under value because i have recently moved to Spain where I live now and the moto is here with me.
You can't find any other similar moto in internet with this quality and at this price.
If the moto still interest you please send me a email so i can give more information and how the process of buing/export works as simple as possible.
Thanks!!

Nästan exakt samma text som Gixxern som var uppe förra veckan.

Hello,
I keeped it in garage.
Thanks!!

Faan vilken hojhandlare vi hittat. Skicka tillbaka och fråga vad han fick för sin k7:a.:D:D

Jag fick precis samma mail som ni ovan från honom.
Och ja det ser ut o vara liknande Gixxer annonsen från nån vecka sen.
Då var det väl nån Alfonso eller vad han kalla sig i annonsen.

Numera svara han inte med något namn i slutet av mailet. Kan den hära Kristian Holmberg inte svenska :rolleyes:

Förra annonsen med Gixxern var väl också från Stockholms området?
Någon som lade märke till om den var inlagd på Vallentuna ?
Är det slumpen som avgör Vallentuna och Stockholm eller riktar in sig på huvudstaden.

Finns det nån detektiver här på SH som kan spåra mail osv för att se vart han eller dom arbetar ifrån?
IP nr osv ?

ai4cheidah5@live.com väldigt märkligt val adress,passa på fråga så mycket så möjligt om hojen,varför annonsera en sådan hoj i Stockholm för det priset när man befinner sig i Spanien osv.
För det priset skulle han få sålt hojen varsom i europa skulle jag tro.

Tydligen är det lönsamt att syssla med sådant skit,frågan är HUR MÅNGA IDIOTER som går på en sådan annons,det vore kul att veta.

Låter det för billigt,du inte får en seriös vettig kontakt men annonsören,inte kan komma över och se objektet,eventuell handpenning utan skrivet papper då ska man dra öronen till sej.

Last edited:
Jag svara tillbaka och sa att jag bor med i Spanien,så lysande och sammanträffande.
Att jag kommer över den närmaste dagen och hämtar upp hojen då mitt företag jobbar med transport i hela europa.
Lämna ditt tel nr.
Ser fram emot att träffa dig och göra affär på plats inom det närmsta.

Se vad han svarar på det,blir väl nån slingriga undanflykter eller ett färdigt mail som går till alla obekväma intressenter.

Sorry för OT men ja köpte en Husa FS650e -08 för 5-6v sen. Redigt bra pris å enligt annonsen väldigt fint skick...
Ringde killen å hojen fanns kvar, klurade nån kvart å sa att ja ville ha den. Frågade om 5k i förskott räckte men han ville ha 10, blev lite småkall men chansade.

Efter ja satt in pengar svarade inte killen förän ja ringde från annat nummer, ja va ännu kallare nu.
Åkte iväg en lördamorgon, en resa på ca 40 mil enkel å va inte helt säker på att ja skulle möta nån på slutdestinationen.

Grabben visade sej va redigt trevlig å köp blev av, Hojen e fin å går som ett skott =D...
Har gjort endel liknande affärer å har haft tur hittills, fortsätter ja kommer ja gå på en nit nån gång...

samma kille här!!!!!!!! o etta är ett mail från honom...Hello again,
Regarding your interest on my moto I want to let you know how i want to proceed with the transaction.
You have to know that I have paid all the taxes in Spain and you will not have to pay any import or registration tax, only the price of the moto.
The moto is in Spain with me like i said in my first email .
For the delivery (transport) of the moto and payment i want to use PAS Transport company because is the safest way for both to settle the transaction.
Here is the conditions of the transaction:
1) A soon as I will have your personal details I will start the transaction with the company,they will check the documents and history of the moto,i will pay the taxes of transport and i will sign the sales contract .
2) You will get a notification from the company with informations about transport,tracking and payment.You will get the sales contract too.
3) You will have to confirm the payment in 48 hours from the receive of the notification and the sales contract so the moto can leave Spain
4) You will get the moto including all required documents and moto keys in 3-4 business days depend on your location, weather and traffic.
After you get the moto you can make a status report at an authorised dealers or a test drive on your city streets .If you are satisfied you will register the moto on your name and after that they will give me the money.
So if you agree with the conditions above please send me your full name and address complete (street/house/apartment number,zip/code, city/state and country),identity card or passport number and your phone number where you can be reached.
NOTE: In case that you are not satisfied about the moto condition , the company will return you the money and the moto will return to Spain on my expense.
Thank you for understanding my safety concerns and I apologize for any inconvenience I may caused you.
Regards!

Alfonso Lopez (lopez.alf34@yahoo.com)

Last edited:
Köpte min Husa -06 för två år sen från en kille som bor 95mil från mig. Såg bara bilden på annonsen. Ringde han och frågade hur vi skulle göra.

Jag förde över pengarna + fraktkostnaden. Sen kom den på en pall en dag innan jag åkte på semester. Lite kall om fötterna var man, men jag fick ett bra intryck av honom och kollade upp nummer, namn, adress så man kunde göra en visit om något sket sig..

Vad gör man om ens försök inte lyckas? Jo, man försöker igen, igen och igen.

Om vi anmäler sådana annonser till blocket så fort de dyker upp så kommer den där kanske fatta att hans bedrägeriförsök inte funkar, till slut. Och förhoppningsvis lägger av. Dock tjänar blocket fortfarande en slant, bluffannons eller ej.

Last edited by a moderator:
För att spåra hans ip över msn går du bara in på CMD och skriver in netstat medans du för över en fil till honom eller har ett videosamtal/röstsamtal.

Annars kan man spåra ipn via gamil och då gör man så här:

1. Logga in på Gmail
2. Öppna mailet
3. Tryck på den uppochnervända triangeln bredvid svara knappen och välj "visa orginal"

5. Leta efter Received: from *hans datornamn* (*hans ip*) by *hans ISP* (*något nummer jag inte vet vad det är*) (authenticated as *hans email*)

exempel: Received: from IQ-PC (82.193.125.80) by mta3.glocalnet.net (7.3.140.3) (authenticated as päråke@glocalnet.net)

:banana

Köpte min Husa -06 för två år sen från en kille som bor 95mil från mig. Såg bara bilden på annonsen. Ringde han och frågade hur vi skulle göra.

Jag förde över pengarna + fraktkostnaden. Sen kom den på en pall en dag innan jag åkte på semester. Lite kall om fötterna var man, men jag fick ett bra intryck av honom och kollade upp nummer, namn, adress så man kunde göra en visit om något sket sig..

Samarbetar du med Alfonso??? Är det du Alfonso??:D

Annars kan man spåra ipn via gamil och då gör man så här:

1. Logga in på Gmail
2. Öppna mailet
3. Tryck på den uppochnervända triangeln bredvid svara knappen och välj "visa orginal"

5. Leta efter Received: from *hans datornamn* (*hans ip*) by *hans ISP* (*något nummer jag inte vet vad det är*) (authenticated as *hans email*)

exempel: Received: from IQ-PC (82.193.125.80) by mta3.glocalnet.net (7.3.140.3) (authenticated as päråke@glocalnet.net)

:banana

Funkar på liknande sätt oavsett vilket mailprogram du använder. Funkar dock inte om motparten använder gmail via webgränssnitt, Yahoo skickade iaf glatt med ip-adressen när jag testade.

/Anders

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...