Ny bakdel på KTM 660 05

MjO skrev:
2050751 Jag skulle nog tro att farbror blå har synpunkter på den vinkeln direkt :D
Det är nog ingen fara.När jag blev stoppad på Husan var dom mycket argare på att det inte satt blinkers och backspeglar monterat,samt att nummerplåten var hemgjord i färgkopiator.Men vinkeln på plåten hade polisen inga synpunkter på :D

MjO skrev:
2050045 Okej, nu har jag börjat på ett försök till en smidigare bakdel. Har köpt en ny "bas" bak samt nummerplåtshållare. Har börjat nu med att kapa till nummerplåtshållaren, eller rättare sagt slaktat den helt. Kapat till lite metall och nitat fast. Ska sätta fast blinkers sen och lacka det svart.

Blev det till det bättre tycker ni?

Jo det vart väl bättre. Funderar själv på o fixa till min bak men jag vill fan ha bort hela den där "läppen" så plåten kommer strax under lyset, tror det blir mkt snyggare.

MMm, jag har gjort en sådan variant också, med en ny bas, men jag orkar faan inte riva allt :-D

Den nya hållaren är klar och lackad med grundfärg och sedan svart. Montering sker senare ikväll eller i morgon. Har kapat och slipat till fästen för blinkers och just nu kommer originalblinkers att monteras. Dock har jag bytt till klarglas och satt in silverlampor.

EPSN0020.JPG

Last edited:
MjO skrev:
2052045 Den nya hållaren är klar och lackad med grundfärg och sedan svart. Montering sker senare ikväll eller i morgon. Har kapat och slipat till fästen för blinkers och just nu kommer originalblinkers att monteras. Dock har jag bytt till klarglas och satt in silverlampor.

EPSN0020.JPG

lugn lugn nu mjo :)

tänk va arg du blir när vi åker och slår runt i sommar :)

Sådär, nu sitter allt på hojen, och en liten förbättring blev det ju.

EPSN0021.JPG

EPSN0022.JPG

EPSN0023.JPG

Last edited:
Jepp, dämparna får jag på tisdag-onsdag, men jag ska nog inte sätta på dem direkt utan eventuellt köra in den först. Däck ja, hehe, har funderat på det om jag ska slita på de här lite först eller byta direkt. Har ju varit en del utgifter den sista tiden. :D

MjO skrev:
2054374 Jepp, dämparna får jag på tisdag-onsdag, men jag ska nog inte sätta på dem direkt utan eventuellt köra in den först. Däck ja, hehe, har funderat på det om jag ska slita på de här lite först eller byta direkt. Har ju varit en del utgifter den sista tiden. :D

Har inte varit på senaste mc mässan men är det från -06 som de har andra däck KTM?

Sålde mina direkt utan att de hade gått 1m, fick 2000:-. Tror någon här försöker sälja sina för 1500:-. Jag köpte ett par Metzler M1 sportech från www.mcdackonline.com för 2600:-, duger gott å väl till mig.

Japp, ni har övertalat mig, faaaan, gröt och nudlar nu, hahahah :D

Beställer ett par Sportec-M ASAP, dvs. nu :yoparty

Finns faktiskt för 2400 kr inkl. frakt nu. Det är 06 som har andra däck, ja.

MjO skrev:
2054420 Japp, ni har övertalat mig, faaaan, gröt och nudlar nu, hahahah :D

Beställer ett par Sportec-M ASAP, dvs. nu :yoparty

Finns faktiskt för 2400 kr inkl. frakt nu. Det är 06 som har andra däck, ja.

Damn! 200:- billigare! :lol

Bara att ta fram däckjärnen sen när de kommer, orig däcken brukar sitta rätt hårt på fälgen så en däckkrängare är bra att ha eller så lämnar du in!

MjO skrev:
2054374 Jepp, dämparna får jag på tisdag-onsdag, men jag ska nog inte sätta på dem direkt utan eventuellt köra in den först. Däck ja, hehe, har funderat på det om jag ska slita på de här lite först eller byta direkt. Har ju varit en del utgifter den sista tiden. :D

Haha!!! rätt mannen!!! :tummenupp

Jag vill oxå ha min dämpare :4skrika :(

Sådär, nu har jag monterat mina X-Racingdämpare också, samt bestyckat om förgasaren med ett huvudmunstycke på 170. Skruvade självklart ur decibeldödarna också :yoparty.

Jag har dock inte startat än, eftersom vädret inte är speciellt bra här och hojen har ju inte rullat en meter än så första gången jag kör ska jag köra en 8-10 mil och sen byta olja.

EPSN0024.JPG

EPSN0025.JPG

EPSN0026.JPG

Update!!

Var precis ute och åkte en 4-5 mil, kunde inte hålla mig. Skitigt utav helvete och kallt, men fy satan va rock and roll säger jag :yoparty. Den låter ju grisigt mycket nu, och pillar man för mycket på gasen var man på slangen direkt :D

Den smäller rätt kraftigt dock vid motorbroms, bestyckad med 170 på main. Ska jag feta på nålen lite och i så fall, hur kommer man enklast åt den. Jag är ju lite fargasarnoob :rolleyes:

Last edited:
Grymt! :yoparty

Så du kunde inte hålla dig, he heee*

Hur upplevde du vibrationerna i hojen? Var det "jobbigt" ? Det var ganska lätt att ombestycka den va? Gjorde du det själv...? Ska byta till ett annat slipon jag med på min -04:a så småningom(Eller ev helsystem), och ska då ombestycka samtidigt, givetvis... Har ju inte kört en meter med den än, står i köket och väntar :)

Var och inhandlade ett stycke nytt skinnställ idag, samt stövlar tidigare i veckan. Sitter o skriver med stället på nu, ha ha haaaa... Måste få det att sitta lite bättre, tight som fan...

Ser riktigt bra ut med X-racing på din hoj!!!

Mvh Kimmen. :gnissla

Såg nu... Det är ju svinenkelt att byta munstycke på hojen... :D

Kimmen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...