Ny attraktiv ungdomsserie ihop med WSBK

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
EJC är då inte alls en ny cup. Har gått 2 säsonger redan. I år med KTM och förra året med Kawasaki. Enda nya till nästa år är ju att man byter märke på hojarna igen till Honda. Normannen Stinius Viking Ödegårdsom kört i SM senaste åren körde där i år.
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Bra initiativ Oskar
Det jobbas på att vi ska få Jesper Hubner till den serien så det blir mitt namnförslag.

Vi är några gubbar som hjälpt Jesper lite under 2012 och tänkte se om vi kunde öka vår hjälp
på lite olika sätt till 2013.

Det krävs så mycket för att komma ngnstans så det här är ett bra tillfälle att se om vi kan få ut
en ung lovande kille i hetluften i god tid.

Jesper har testkört pappa Magnus standard 600 på stor internationell bana 4 dgr nu i höstas och visade
att han klarade det galant,så Hondan det kommer köras med kommer han kunna krama ur ordentligt
redan från start.

Mvh Peter Karlsson
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Min röst lägger jag på Hubner, efter att ha sett vad han kan i juniorklassen i BSB i våras så hyser jag inga tvivel på att det skulle passa honom.


brands 090eb.jpg
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Tror också stenhårt på Jesper Hubner. Han var väldigt duktig med en fyrtakt 250cc med tanke på sin längd och vikt. Både i Sverige och i England körde han bra och håller sig alltid i toppen. Med 500cc missgynnas han dessutom inte lika mycket på grund av sin längd, så där får han väl ännu bättre chanser.

Senast på Portimáo körde han 1.58, elva sekunder snabbare än mig själv. Då körde jag en relativt fullkittad CBR600RR och han körde sin pappas gatcykel och det enda som var gjort var väl att han bytt till racedäck.

Har redan sagt till Jesper att jag hjälper honom med det jag kan. Den här nya möjligheten som EJC erbjuder känns nästan för bra för att vara sann..
 

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Jag lägger även min röst på Hubner! Riktigt trevlig kille som alltid är positiv och ödmjuk i depån, för att inte tala om snabb på banan!
Känns även riktigt mogen för sin ålder och skulle vara en perfekt kandidat för denna serie och senare en fin Sverige representant i WSBK! :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det här känns väldigt spännande. Peter Karlsson & Co. hade visst redan planer på att få ut Jesper till denna serie. Det kommer att krävas väldigt mycket arbete men självklart är Highsider med och stöttar fram Jesper som har goda chanser att hävda sig i serien.
Mer information hoppas jag att vi/de kan presentera inom kort, för det kommer att krävas en gemensam kraftansträngning för att få ihop satsningen till Jesper.

Hade vart kul med 5-6 svenskar i de olika WSBK-serierna nästa år!
 

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Sköllersta
Hoj
RD
Kanon att flera fått upp ögonen för Jesper.

Tufft projekt att få till det här,men efter att pratat med många personer bara de senaste
dagarna så känns det som att detta måste vi fixa. Träffar Rashid på lördag och hoppas att vi
kan få till ngt snabbt att gå ut med så vi förhoppningsvis kan anmäla Jesper inom en snar framtid
Intresset för serien är stort så det är lite brådis att få till allt.

Det finns många sätt att hjälpa till på så hör gärna av er om ni har ideér om hur vi
ska få Jespers "fanclub" så stor som möjligt.

Det planerats för div resor till WSBK nästa år redan innan detta tog fart så de som vill
hänga med på detta äventyr ska inte behöva ångra att de blir med o hjälper oss att
försöka få ut en ung kille internationellt.

Mvh Peter Karlsson
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kanon att flera fått upp ögonen för Jesper.

Tufft projekt att få till det här,men efter att pratat med många personer bara de senaste
dagarna så känns det som att detta måste vi fixa. Träffar Rashid på lördag och hoppas att vi
kan få till ngt snabbt att gå ut med så vi förhoppningsvis kan anmäla Jesper inom en snar framtid
Intresset för serien är stort så det är lite brådis att få till allt.

Det finns många sätt att hjälpa till på så hör gärna av er om ni har ideér om hur vi
ska få Jespers "fanclub" så stor som möjligt.

Det planerats för div resor till WSBK nästa år redan innan detta tog fart så de som vill
hänga med på detta äventyr ska inte behöva ångra att de blir med o hjälper oss att
försöka få ut en ung kille internationellt.

Mvh Peter Karlsson

Har du inte glömt ringa nån?:7peta
 

Perfo

SDK Socio #4385
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
2003, Ducati 999s
+1 på Jesper, jag körde med honom på Cartagena för två år sedan.
Enda skälet att jag inte blev omkörd var att han körde 125a och jag 1000cc...
Han tog in på mig så fort det började svänga...
Han har riktigt bra talang!
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Jag skjuter med glädje in en lusentapp.

/Urban
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Nu öppnar det sig ett guldläge! Har det någonsin funnits chansen att stödja en kille rakt in i eliten på samma sätt förut? Jag och flera med mig lägger gärna 1000 kr till Jesper som sponsring inför den kommande säsongen. De pengarna är endast två tankningar av bilen. Jag cyklar gärna och sponsrar Jesper samtidigt som jag får lite motion. Kom igen nu, bjud en tusenlapp du med!
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
Jag sponsrade med 22k när jag köpte hans gamla hoj :rock Så VIP biljetter till WSBK tack :tungan
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top