Ny 690 Duke eller beg. Superduke?

Kan meddela att det är mer bus i en Superduke än en 950 sm. Antingen så köper du en ordentlig motard (mindre typ 690) eller Superduke. Inget mellanting.... :brynad:crash:hihi
 
Kan meddela att det är mer bus i en Superduke än en 950 sm. Antingen så köper du en ordentlig motard (mindre typ 690) eller Superduke. Inget mellanting.... :brynad:crash:hihi

Meeeen tyst!:D
Ok, jag vill ha en hoj som är lättwheelad! Jag vill kunna slanga i låg fart men det vore även kul att kunna skicka upp den i 100 knyck:banana. I övrigt är inte höga farter intressant! Jag vill även kunna skjutsa drägligt emellanåt så då går väl 690 motarderna bort?
 
Ska du åka med tjockisar bakpå är inte 690n någon hit. Den är kul att leka med. Ingen touringmoppe heller. Ska du göra sånt ska du nog köra SD eller gå på fettomotarderna, (aka 990, 1100, etc)
 
Kollat på dem nu. Ser ju minst sagt roligt ut :kär!
Men nu får jag gå ut och skotta ist. :zpy
 
Är sittställningen mkt mer framåtlutad på en SD vs. SM?
Är större utbud på beggade SD:s än SM....

Edit: Är det ungefär samma sittställning på SM och SMT?
 
Last edited:
Kan meddela att det är mer bus i en Superduke än en 950 sm. Antingen så köper du en ordentlig motard (mindre typ 690) eller Superduke. Inget mellanting.... :brynad:crash:hihi

Jag bytte från sm till sd.. Skulle säga precis tvärtom.

Dukken är betydligt bättre på bana, mer precis, tydligare och "skarpare" både i chassie och motor. Men Sumon är lätt den råare av dem på gata. Motardsvampigt chassie, hög tyngdpunkt och lägre växlad gör den enl. min erfarenhet betydligt busigare, om än inte lika snabb.
 
Jag bytte från sm till sd.. Skulle säga precis tvärtom.

Dukken är betydligt bättre på bana, mer precis, tydligare och "skarpare" både i chassie och motor. Men Sumon är lätt den råare av dem på gata. Motardsvampigt chassie, hög tyngdpunkt och lägre växlad gör den enl. min erfarenhet betydligt busigare, om än inte lika snabb.

Håller med. 950:in är busigare på gata än SD:n
 
Går in på sjunde säsongen nu med min SD -06. Har ALDRIG ägt en hoj så länge innan....o den passar i alla fall just mig , som handen i handsken. Har gjort en liten vindruta o pakethållare , så touring fungerar den ypperligt till. Blir Alperna i år igen.
Att den funkar att busa med är ju allmänt känt...Det är svårt att låta bli att INTE göra det !! O det är helt enkelt en maskin som är byggd för att slanga med. Det finns alltid pulver att hämta o man rycker upp i vilken hastighet man vill mellan 0-160/170 km/h.
Har provat SM o den känns svampig i jämförelse. Sävlig o inte så exakt som SD'n , men allt är en smaksak. Den kanske passar dig som en smäck ? Bara att testa....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top