Ny 250

Trango_B skrev:
Och eftersom jag inte kört räser sedan 1996 när jag var en liten plutt så kommer jag köpa en billigare hoj antar jag. Även om denna 05:a skulle vara billig att driva när man väl betalat den. Dessutom lär den vara en aning overkill för min del. Det blir en 250R iallafall så vi lär ses nästa år.

Roligt, säga bara till om du behöver hjälp att hitta en hoj.

oscar skrev:
Klart jag vill, men (utöver att jag inte har råd :D)jag har annat på G! 250R blir det i vilket fall som helst...

Coolt Oscar!!! Hade jag vägt typ 30kg mindre hade jag inte tvekat en 1 sekund att köra 250R. Fördelen även som B förare är att det visas på ViaSat, vilket helt klart ökar chanserna till lite sponsring.

Ingen som vill köpa min fru för si och sådär 175´+ moms?

eus skrev:
Nähä, men på SO kör man den men det visste väl du väl förmodligen redan också.
Vad du menar är att det inte är så glamoröst att kamma hem en seger i SS600?

Jag har bara kört SM, inte SO. Det förklarar saken. Men vad är då skillnaden mellan Veidec och SS?

Jag menar ingenting. Bara undrade vilka som kör SS och när/var?

Zilversurfer skrev:
Coolt Oscar!!! Hade jag vägt typ 30kg mindre hade jag inte tvekat en 1 sekund att köra 250R. Fördelen även som B förare är att det visas på ViaSat, vilket helt klart ökar chanserna till lite sponsring.

Du borde kanske testa först innan du tar för givet att dina 30 kg övervikt spelar roll på en 250. Om du verkligen bär på 30 pannor för mycket borde hälften av dessa vara skapligt enkla att bli av med enbart genom enkel bantning.

Sänds 250R på ViaSat?!

Nyteknik skrev:
Du borde kanske testa först innan du tar för givet att dina 30 kg övervikt spelar roll på en 250. Om du verkligen bär på 30 pannor för mycket borde hälften av dessa vara skapligt enkla att bli av med enbart genom enkel bantning.

Sänds 250R på ViaSat?!

Har du sett mig.....var tror du att jag skall ta 30 kg ifrån :va , vem har sagt att jag har 30 kg för mycket, fattar inget av vad du säger men, men. Och ja - 125, 250, SBK visades på VíaSat från Knutstorp.

Zilversurfer skrev:
Har du sett mig.....var tror du att jag skall ta 30 kg ifrån :va , vem har sagt att jag har 30 kg för mycket, fattar inget av vad du säger men, men. Och ja - 125, 250, SBK visades på VíaSat från Knutstorp.

Visades även från Falkenberg och Karlskoga med?

Och nästa år kommer 250 ha status som Nordiskt Mästerskap de tävlingar dom ska köra i SO så det blir säkert tv-bevakat där med!

Axxexs skrev:
Visades även från Falkenberg och Karlskoga med?

Och nästa år kommer 250 ha status som Nordiskt Mästerskap de tävlingar dom ska köra i SO så det blir säkert tv-bevakat där med!

Sätt inga konstiga griller i huvudet nu........man börjar bli lite sugen.

Nyteknik skrev:
Jag har bara kört SM, inte SO. Det förklarar saken. Men vad är då skillnaden mellan Veidec och SS?

I VEIDEC Trophy SS600 kör man det Svenska Mästerkapsdeltävlingarna i Supersport samma helger som STCC.

Supersport körs även som ett Nordiskt Mästerskap på Scandinavian Open-tävlingarna.

Zilversurfer skrev:

Om du kan köra 600 kan du köra 250.

Någo som vet varför ViaSat var på Knutstorp men inte på Sviestad och Gelleråsen?

Nyteknik skrev:

Tävlingen du körde på karlskoga var SM och SO..

Ninjaboy skrev:
:felämne

Jag vet att jag själv bidragit men det är nog dags att läsa rubriken igen. Stackars Watz...

Watz har satt ut en annons på säljes här och vi diskuterar just 250cc hojar nu!

Var nog mest du som var lite off innan! (Och Nyteknik som inte hade sett en enda av dom 26 Supersportarna på SO/Bikeweek) :tungan

Last edited:
Nyteknik skrev:
...

Någo som vet varför ViaSat var på Knutstorp men inte på Sviestad och Gelleråsen?

Ett tv-team hyrdes in till Knutstorp för att filma huvudklasserna 125, 250 och Superbike.
Tror även att det filmades på Karlskoga och säker på att dom gjorde det på Falkenberg, eftersom jag sett det inslaget själv. Men där var teamet redan på plats eftersom SO visas på ViaSat.

Till nästa år hoppas dom att man har tillräkligt med pengar för att kunna bevaka alla SM-deltävlingarna. Kostar ju lite att hyra in dom som ska filma och sen kostar det säkert att köpa in tv-tiden på ViaSat.

Zilversurfer skrev:
Nyteknik skrev:
Om du kan köra 600 kan du köra 250.
Dom är så satans små - jag är 195, 93 kg. Men det kanske funkar :)

Fråga Nyteknik nästa gång, han vill ju ha över alla till 250 så du får säkert låna hans hoj och testa :)

Jag kör 250 till vardags och är lika lång och tung som du, funkar klockrent och tycker inte alls den e så liten, lätt skulle jag vilja kalla det.

Liten och smidig och Ubersnabb..... :squid

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...