Ny 250

Trango_B skrev:
Kan man eventuellt uttala något ungefärligt om värdeminskningen på denna hojen?
Om man kör mkt med den 05 och säljer den på våren 06 i OK skick.
Antalet intressenter på att köpa den lär väl vara en aning begränsat..

Tja, de prisindikationer man fått på de 04'or som är till salu har hamnat i häraden kring 140kkr.
Enda anledning att sälja 06 skulle förmodligen vara att yamaha släpper en vansinnigt uppdaterad 06'a, annars är det ju bara att rejsa vidare på den ;)

Sen kan man faktiskt oftast uppdatera cyklarna. Det går att uppdatera en 00-yamma till 05'a.

Trango_B skrev:
......

En sån hoj kommer vara hett eftertraktad!

Finns rykten som säger att man kommer ta upp 250 racer igen i tex Tyskland och Spanien! Eftersom man haft några år där inga "seriösa" team satsat på nya hojar så är begagnatmarknaden förhållandevis liten för att kunna förse spekulanterna med hojar i bra prisklass!

Trango_B skrev:
Kan man eventuellt uttala något ungefärligt om värdeminskningen på denna hojen?
Om man kör mkt med den 05 och säljer den på våren 06 i OK skick.

Det finns bättre sätt att investera 200.000 kr. Räkna med att förlora 50.000 kr efter en säsong. Det kostar att ligga på topp. Som vanligt.

Nyteknik skrev:
Det finns bättre sätt att investera 200.000 kr. Räkna med att förlora 50.000 kr efter en säsong. Det kostar att ligga på topp. Som vanligt.

Och eftersom jag inte kört räser sedan 1996 när jag var en liten plutt så kommer jag köpa en billigare hoj antar jag. Även om denna 05:a skulle vara billig att driva när man väl betalat den. Dessutom lär den vara en aning overkill för min del. Det blir en 250R iallafall så vi lär ses nästa år.

Trango_B skrev:
Och eftersom jag inte kört räser sedan 1996 när jag var en liten plutt så kommer jag köpa en billigare hoj antar jag. Även om denna 05:a skulle vara billig att driva när man väl betalat den. Dessutom lär den vara en aning overkill för min del. Det blir en 250R iallafall så vi lär ses nästa år.

Skoj med nya förare i klassen!

Trango_B skrev:

Kul med ännu fler 250 förare! :cpparty

vafalls! Oscar, skaru köra 250r nästa år? bäst jag inte testar de där 2 taktarna. Å VÅGA INTE stå o varmköra på morgonen bara! Suck för alla varvande 2 taktare med effektrör...

Trango_B skrev:
Vilken klass är egentligen mest status att vinna?

Här hemma är det väl tråkigt nog att erkänna, men det är veidec och ss600.
Eller var iaf, i år tycker jag faktiskt inte veidec haft den riktiga superkonkurrensen som det var förra året och innan dess.
Dock är det ingen som får en "gratis" titel i vare sig 250 eller superbike heller.
Alla årets svenska mästare har nog lika hög status, för ingen klass har varit lätt, inte ens för Håkan Olsson i 125r.

oFFkeFF skrev:
Här hemma är det väl tråkigt nog att erkänna, men det är veidec och ss600.
Eller var iaf, i år tycker jag faktiskt inte veidec haft den riktiga superkonkurrensen som det var förra året och innan dess.
Dock är det ingen som får en "gratis" titel i vare sig 250 eller superbike heller.
Alla årets svenska mästare har nog lika hög status, för ingen klass har varit lätt, inte ens för Håkan Olsson i 125r.

SS600 - vad är det?

Swedie skrev:
vafalls! Oscar, skaru köra 250r nästa år? bäst jag inte testar de där 2 taktarna. Å VÅGA INTE stå o varmköra på morgonen bara! Suck för alla varvande 2 taktare med effektrör...

Du kommer väl ändå inte förrän 11... :hihi

Har inte full koll på konkurrensen men rent statusmässigt ligger ju VEIDEC i en helt egen klass. Att de kör med STCC med publik som räknas i 10.000-tal i stället för nära och kära är ju en sak men det är ju en väldig klasskillnad i depån också.

Ninjaboy skrev:
Du kommer väl ändå inte förrän 11... :hihi

Har inte full koll på konkurrensen men rent statusmässigt ligger ju VEIDEC i en helt egen klass. Att de kör med STCC med publik som räknas i 10.000-tal i stället för nära och kära är ju en sak men det är ju en väldig klasskillnad i depån också.

Japp men så har dom ett "komersiellt reglemente" som omfattar fler sidor än det tekniska.... hur kul är det?

/HW

Nyteknik skrev:
Jo, jag vet vad "SS" betyder. Men jag har aldrig varit på en svensk tävling där man kör den.
Nähä, men på SO kör man den men det visste väl du väl förmodligen redan också.
Vad du menar är att det inte är så glamoröst att kamma hem en seger i SS600?

HW skrev:
Japp men så har dom ett "komersiellt reglemente" som omfattar fler sidor än det tekniska.... hur kul är det?

/HW

Ja, det passar ju inte alla, tydligen har de problem med antalet förare nu och det ryktas om stora förändringar till nästa år, t ex 1000cc. Jag gillar i alla fall open grid grejen och att det inte blivit "för stort och proffsigt" som MotoGP, när man kikar på det så kommer man ju inte i närheten av någon depå och att prata med en förare kan man ju glömma. Cralle är alltid trevlig och när jag stirrade på Lindéns hoj så bjöd han in mig i depån så jag kunde kolla ordentligt och han svarade tålmodigt på mina frågor (som han säkert aldrig fått förut :hihi ). Lagom är bra ibland. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT