nyår..?

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Jag har nyligen träffat en tjej som vill att jag hittar på ngt till nyår (bara för oss 2).

Problemet är att jag inte har fått några ledtrådar till vad hon (jag oxå) vill göra och hon tänker inte säga ngt heller, hon vill se vad jag hittar på.

Svårt att hitta på ngt nära nyår, hade funderat på följande men det blev dyrt:
http://www.yasuragi.se/
http://www.icehotel.com/se/

Har slut på ideer...

jag var på ishotellet nu i mars, det är kallt, skitkallt. bara så du vet

jag drar till åre på sönda, det är också kallt

[YOUTUBE-ID]aAcZ9L0w3aw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Gör nåt personligt. Gör iordning en brakmiddag. Visa att du har tänkt igenom kvällen genom att både laga mat och ge små saker som nån liten lapp som hon hittar när hon tar servetten. Skäm bort henne med personliga saker, behöver ju inte vara några dyra saker.

Gör nåt personligt. Gör iordning en brakmiddag. Visa att du har tänkt igenom kvällen genom att både laga mat och ge små saker som nån liten lapp som hon hittar när hon tar servetten. Skäm bort henne med personliga saker, behöver ju inte vara några dyra saker.

+1

Ficka nåt schysst hemma
För pengarna du skulle lagt på Yasuragit kan du istället köpa både champagne, hummer, fina presenter och blommor.

All in!

Tack för förslaget men jag tror inte att en brakmiddag av mig uppskattas speciellt mycket (är urusel på att göra mat)...:D

Tack för förslaget men jag tror inte att en brakmiddag av mig uppskattas speciellt mycket (är urusel på att göra mat)...:D

dags o lära sig då! Inte speciellt svårt att styra upp lite potatisgratäng o lite kött. Sen hummer eller ostron funkar oxå bra o lite glass eller liknande till efterrätt. huvudsaken är den personliga touchen!

Jag bjöd med min tjej på en fjällenresa men hon ville inte förlja med.

Föreslå att ni lagar något ihop då. Kan bli hur trevligt som helst.

Alternativet är att kolla in vad restaurangerna har att erbjuda. Ofta har de nyårsmenyer som du kan köpa hem. Bara att fundera på vilken typ av mat ni gillar.

För ett par år sedan skulle jag och min flickvän fira nyår bara vi två. I hennes familj brukar de äta lunch tillsammans vilket drog ut på tiden. Vi hade ännu inte köpt några råvaror.

Åkte upp på ICA Maxi och möttes av en tom köttdisk. Helt rensat på allt gott. Lyfter på luren och ringer till "kvarterskrogen". De hade en fin meny. Allt man behövde göra var att varma vissa grejer själv väl hemma. Fick en instruktionsmanual med. Även ett litet barn hade fixat det. Jag lovar.

Vad som hade kunnat sluta i "katastrof" gällande maten blev en riktig succé.

Gör något mysigt ihop och kontra inte till det genom att planera storslagna planer med inbyggda förväntningar.

Skräm henne uta helvette! Då kommer hon alltid minnas den dagen/aftonen.

Hyr en stugjävel med öppen eld och björnfäll på golvet. Och en stor dubbelsäng utan en irriterande skåra mellan liggplatserna. Köp en jävla massa ljus (och glöm inte tändare), fixa lite vin eller skumpa som hon gillar, lite färsk mat eller frukt eller nåt sånt skit... Lär dig massera och sedan är det bara att vara romantisk.

En kärve egna nyårsraketer kanske, men det beror lite på vad hon gillar det. :)

Hemmapul

Köp hem exklusiva råvaror (nyårsmenyer finns överallt) och laga ihop om du nu är så dålig. Oftast är det inte så svårt som det ser ut. Värm upp med t.ex ostron (testa innan så att du framstår som världsvan och inte blir chockad). En potatisgratäng i ugn kan du inte misslyckas med. Marulk inlindad i bacon rekommenderas till. Enbart att steka i stekpannan. Lägg ett par pilgimsmusslor på sidan (finns i frysdisken om du är snål, enbart att tina innan).

Avsluta med champagne och jordgubbar i sovrummet...

För att :Borra får man jobba lite :tuttar:D

Ta inte i för hårt för att imponera hennne! Du tar i som f*n för att imponera, hon tar det som standardnivå och du har problem nästa gång det skall imponeras. Så skippa resor till vinterhotell, kör på bra middag och skumpa istället.

Tack för svaren.

Jag har nyss flyttat till ny ort och det ser ut som ett bombnedslag (inga/få lampor, inga tavlor på väggarna, ingen riktig säng m.m.m.m.) hos mig för tillfället.
Att bjuda på en romantisk hemmakväll fungerar mao inte...

Ishotellet, yasuragi var mest att jag ville göra ngt jag inte gjort tidigare (vet att man inte ska slå på så stort eller göra det till en vana) just därför det inte blir av...

Jag får fundera lite mer känns det som..

Du kan ju alltid släpa med henne till den sunkigaste puben i stan, ta en öl där o sedan ta taxi till något poshigt hotell där du fixat till en heldag? ;)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien