Nummerskylten måste fästas bättre

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Har börjat övningsköra med min honda och upptäckte att nummerskylten skakar loss lite då och då vilket resulterar i att den åker ur hållaren.

så jag tänkte att man kanske skulle fästa regplåten direkt till hållaren med en skruv och mutter eller något liknande men läste något om att man inte får sätta saker på skylten. :va

tänkte då höra med er kunniga människor här i mekhörnan hur man löser detta så att plåten inte försvinner när man kör.

Till att bygga på problemen måste lösningen kunna gå igenom besiktningen som ska göras på tisdag. :brinnerup

Någon som har haft liknande problem eller som har en lösning?

//Waldorf

Låsmutter och skruv. kör lite locktite om du är skakis över låsmuttern! :) Men gör inte som jag och stressa och tro du sätter dit 2 låsmuttrar när det i självaverket var vanliga muttrar.. :( Min skylt blev totalt demolerad av bilar i ca 20 min innan jag tillslut hittade den i diket. :rodnar

Dra i 2 skruvar så har du löst problemet, det är så det är tänkt att skylten ska fästas.

Jag skall till Falun imorgon (lyssna på P Floyd i Skog) har du inte löst det innan klockan 12 så kommer jag och spöar upp dig :tungan

När man beställer ny skylt så följer det ju med två skruvar och muttrar som man ska borra hål för, så det lär vara godkänt.

Låsmutter och skruv. kör lite locktite om du är skakis över låsmuttern! :) Men gör inte som jag och stressa och tro du sätter dit 2 låsmuttrar när det i självaverket var vanliga muttrar.. :( Min skylt blev totalt demolerad av bilar i ca 20 min innan jag tillslut hittade den i diket. :rodnar

Ska tänka på det :rolleyes: min skylt hittade jag på en stubbe hos en av grannarna så jag hade tur att jag inte tappade den i skogen.

Dra i 2 skruvar så har du löst problemet, det är så det är tänkt att skylten ska fästas.

då vet jag att den glider igenom besiktningen i alla fall! tackar.

Jag skall till Falun imorgon (lyssna på P Floyd i Skog) har du inte löst det innan klockan 12 så kommer jag och spöar upp dig :tungan

Tur att man bor en bit väster om falun ännu då :tungan

När man beställer ny skylt så följer det ju med två skruvar och muttrar som man ska borra hål för, så det lär vara godkänt.

bara åka till clas ohlson och köpa skruv och lås mutter då. Tackar.

Kul att vakna upp och se att man omnämns i lokaltidningen.
dom har inte namn eller skit men reg numret ska dom ta med i tidningen. :huvet

"MC tappade skylt.
Under måndagskvällen blev en mc förare av med en registreringsskylt vid ett skogsområde i närheten av (området där jag bor). Föraren ska på något sätt ha tappat registreringsskylten under själva åkturen.
Registreringsnummer är XXX 000 (mitt står egentligen)." :död

Kul att vakna upp och se att man omnämns i lokaltidningen.
dom har inte namn eller skit men reg numret ska dom ta med i tidningen. :huvet

"MC tappade skylt.
Under måndagskvällen blev en mc förare av med en registreringsskylt vid ett skogsområde i närheten av (området där jag bor). Föraren ska på något sätt ha tappat registreringsskylten under själva åkturen.
Registreringsnummer är XXX 000 (mitt står egentligen)." :död

Lokalblaskan kommer lätt vinna Guldspaden för det reportaget...:3freak

Nu kommer jag inte nämnas i tidningen för att ha tappat skylten igen.
2 skruvar som med insektsnyckels huven fästa i kanten med bricka och låsmutter på andra sidan. Nu sitter skiten.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti