Nummerskylt!

Jesperponken

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
Husaberg 650SM -04 Nu med enduro fälgar på!
Hej!

Har sett att många har sina nummerskyltar inne i hjulhuset! Vad säger polisen om man har skyltbelysning och baklampa där inne synligt! Blir dom griniga då eller bryr dom sig inte?
Någon som har erfarenhet?

Jeppe

Jesperponken skrev:
Hej!

Har sett att många har sina nummerskyltar inne i hjulhuset! Vad säger polisen om man har skyltbelysning och baklampa där inne synligt! Blir dom griniga då eller bryr dom sig inte?
Någon som har erfarenhet?

Jeppe

Jag har en liten i hjulhuset utan belysning, vissa poliser bryr sig inte bara den syns.. Någon gång har de sagt till mig att kolla upp gällande regler vid nästa besiktning... javisst sa jag, då var det bara 2 år kvar till besiktning :yoparty

Har inte fått böter på 2 år iaf, men allt beror ju på deras humör, om dom kan reglerna, hur uppkäftig man är, vad man har gjort för att bli stoppad osv.. så räkna med att man kan få böter eller ännu värre, ombesiktning när man har fixat till hojen så fint.

Det finns ju regler som säger att registreringsskylten INTE får vara monterad i hjulhuset. står tex i teoriboken för mc har jag för mej :tungan

Men det ser ju bra ut att ha den där :hihi

vglön

Jag hade det på min förra mc (med belysning).
Polisen har stått bakom mig på kvällen utan att säga ngt, det beror nog på polisen oxå (vissa kan ha DÅLIGA dagar) :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back