Nummerplåtsindragare

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Jag var sjukskriven en månad för ett tag sedan och hade inget för mig så jag tänkte att jag skulle ha lite kul med hojen, det blev en nummerplåtsindragare. Konstruktionen är följande, en 3-stegs knapp fram på vänster sida om tanken som ha lägena in, ut och av så att motorn som sköter allt inte ska bränna. sen sitter det en spolarenhet från en volvo s80 som håller skylten och kan dra den fram och tillbaka.
länken nedan är hur det fungarar men i kass kvalité då den är tagen med mobil men man kan se iallafal.

http://www.youtube.com/watch?v=GdJyeu_YYz0

varför då ?

Antingen kör man med skylt , eller så gör men det utan. Tappad skyllt....:rolleyes:

Tycker att det var en "fiffig lösning", dessutom en enkel konstruktion:tummenupp

varför då ? det var mest för att det var kul och för att få tiden att gå...sen hade jag kommit på iden på jobbet så varför inte, bandit 600 är ju inte heller nån hoj att dra med så det får ses som ren underhållning i byggandet.

Riktigt snyggt bygge ! Kanske nåt för den som är lite halv-outlaw och vill ha möjligheten att fega ur ibland ?

Jag skiter i varför eller varför inte man ska ha en sådan men det såg ut att vara proffsigt byggt :tummenupp Alltid roligt med folk som är drivna.

Hade en liknande anordning tidigare, då satt skylten fast i mekanismen från ett tanklockslucka. bara att sla till med handen så färldes den in under kutsen...:tummenupp

tackar...alltid kul att folk uppskattar det man gjort :)

Alltid kul med kreativa människor :tummenupp

Orkar motorn att fälla in skyllten med lite fartvind vid 150-200 knyck?

:D har bara testat den i runt 100 än o det funkar utan problem, sitter ju en miniskylt på nu som får mindre vindmotstånd på så det är kanske värre med en vanlig men jag ska testa nästa gång jag kör i lite högre hastigheter.

Det kan väl vara kul att kunna fälla in skylten när man står parkerad och poserar också, för att fälla in under körning är ju olagligt, så det gör du väl inte.
/EDIT Jag såg filmen nu, jag förutsatte att skylten fälldes med texten uppåt så att den blev oläsbar med skylten infälld, så var inte fallet.

Lägg till ändlägesbrytare om man skulle glömma att slå knappen på "AV"

Det där med parkering låter ju intressant. Om man fäller upp och täcker över så skylten inte syns. Går det då att bli bötfälld, eller händer ngt annat otrevligt (som att hojen boxeras bort)? :confused:

Det där med parkering låter ju intressant. Om man fäller upp och täcker över så skylten inte syns. Går det då att bli bötfälld, eller händer ngt annat otrevligt (som att hojen boxeras bort)? :confused:

I extremfallet tror jag att dom beställer en bärgare, annars svär nog bara slappfisorna över att dom inte kan bötfälla dig.
(Extremfall som att den har stått fel länge, eller står farligt till)

Jag tänkte mera på att göra den snygg, och för folk som har fobi för tjuvar (som lika väl kan läsa skylten när man är ute och kör)

jag ska be min polare att skaffa lite fler spolarenheter så ska vi nog kunna skicka ut tillde som vill ha ;) hörde om en annan som hade satt sin skylt på gångjärn så att den stog rakt ut när han fick upp farten men det verkade inte riktigt säker om man skulle vilja ha den nere. det med en ändlägesbrytare är svårt att få till om då motorn redan sitter i en konstruktion och armen av plast...får sätta en timer på den då men eftersom att det drar in/ut så fort som den gör så vet jag inte hur nödvändigt det är då man bara behöver vänta ca 2 sekunder...kan vara illa om man trycker ut den och sen ska sätta knappen i av men råkar få den fram så att man får in skylten igen, inte allt för kul om man kör nära farbror blå då...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back