Nummerplåtsindragare

. det med en ändlägesbrytare är svårt att få till om då motorn redan sitter i en konstruktion och armen av plast...får sätta en timer på den då men eftersom att det drar in/ut så fort som den gör så vet jag inte hur nödvändigt det är då man bara behöver vänta ca 2 sekunder...kan vara illa om man trycker ut den och sen ska sätta knappen i av men råkar få den fram så att man får in skylten igen, inte allt för kul om man kör nära farbror blå då...

:confused: :confused: :confused: :confused:

Om du bara ska ha den när hojen är parkerad kan du ju koppla den via brytaren till stödet:hej

Last edited:
Jag ser ingen anledning till varför man skulle ha det på hojen, däremot vore det ju mycket intressant till bilen för att undvika kameror.

jag har den inte bara till när den är parkerad...som jag skrev innan så var det för att ha något att göra under min sjukskrivning då jag inte kunde jobba, sen var det en kul ide att bygga på och det funkade riktigt bra.

Om vi får regplåtar fram så är ju detta en kanonlösning..
att använda när en fartkamera dyker upp....

Att inte sådant finns som standardutrustning på dagens
moderna bilar...som har en massa teknik....

haha grym. blir det produktion köper jag lätt en ;)

vissa dagar vill man helt enkelt inte skylta med vem man är(av fler anledningar än att man ska BrAssSSa HelVetet! ) . Medans andra luffarturer/touring går det alldeles utmärkt att åka skyltat.

haha grym. blir det produktion köper jag lätt en ;)

vissa dagar vill man helt enkelt inte skylta med vem man är(av fler anledningar än att man ska BrAssSSa HelVetet! ) . Medans andra luffarturer/touring går det alldeles utmärkt att åka skyltat.
Kör du utan hjälm alltså?

.... bara att sla till med handen så färldes den in under kutsen...:tummenupp

Problemet där är ju att du måste röra dig på hojen.
Bättre om det kan ske från en redan optimerad körställning. Det har man inte med ena näven på skylten..... :rolleyes:

Själv funderar jag på magnetventil eller solenoid som drar in den under sitsen.

Om vi får regplåtar fram så är ju detta en kanonlösning..
att använda när en fartkamera dyker upp....

Jag förstår inte vad problemet är med att bara böja sig fram och hålla för handen. En enkel lösning som är gratis.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back