Nummerplåt

MaKikaltio

Medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
Aprilia Shiver -08
Hej hopp

Jag har lyckats ha sönder min nummerplåt då jag välte mc,n. Är det någon som vet hur jag ska gå till väga för att få en ny? Har storleken eller designen ändrats nu när besiktningsmärket försvinner?

Skruv igenom eller i "monteringsplatta". Hittar inte rätt ord...

...Har storleken eller designen ändrats nu när besiktningsmärket försvinner?

Har också funderat på det.
En realistisk gissning är att skylten fortsatt kommer vara stor som ett hus, oavsett. Men man kan ju hålla tummen.

Är det någon som hittat relevant information från något 'verk'?

Skruv igenom eller i "monteringsplatta". Hittar inte rätt ord...

Rätt ord är "bögläpp" :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138546

En realistisk gissning är att skylten fortsatt kommer vara stor som ett hus, oavsett. Men man kan ju hålla tummen.

Skylten kommer mycket riktigt vara precis lika stor som tidigare. Bara mer outnyttjad yta som man absolut inte får fästa något på.

Är det någon som hittat relevant information från något 'verk'?

Tror inte transportstyrelsen är sugen på att köpa in nya maskiner/stansmallar för att de sparat in pengar på skattemärkets död. Vi får nog leva med samma skyltar.

Är det här en sån där :cpparty fredagskvälls :fyllisar tråd....... :D

Jag har förberett med en sådan här:

Caol%20Ila%201991%20McLeods%2016J%20Cask4735%2046%202.jpg

Fast inte riktigt så fin. Gjorde jag fel nu?

:D

Tror inte transportstyrelsen är sugen på att köpa in nya maskiner/stansmallar för att de sparat in pengar på skattemärkets död. Vi får nog leva med samma skyltar.

Mega-suck... Kan man inte fixa någon lista för att få dom att se intresset? Ett lite högre pris och en hel hög med motorcyklister (är den fyrkantiga bilplåten samma som mc-skylten?) som vill ha en mindre skylt skulle dom väl nästan kunna tjäna pengar på?

Om dom ändrar på skyltstorleken är det nog troligaste att den blir STÖRRE för att anpassa till europa (tyskland mfl.)
:gnissla:huvet

Vill ha! :dräggel

Vad får man ge för en sån?

Bara googlade fram en bild, drack vanlig "bruks" MacLeod men hittade ingen bild på den.
Skulle gissa att den på bilden är rätt dyr... Speciellt om man har dålig karaktär som jag. :fyllisar

tycker inte att denna ser så farligt stor ut?
plate_Europe_Germany.jpg

Ser ut som samma storlek med lite "fetare" stil.

För övrigt fattar jag inte varför jag bryr mig, har aldrig sett plåtstorleken som ett problem. Ser hellre att jag slipper skaffa ny hållare för att storleken ändras...

Ser ut som samma storlek med lite "fetare" stil.

För övrigt fattar jag inte varför jag bryr mig, har aldrig sett plåtstorleken som ett problem. Ser hellre att jag slipper skaffa ny hållare för att storleken ändras...

två hojar jag plåta när jag var i berlin. sjukt stora och fula skyltar!:zpy

Bifogat

• IMG_9718.jpg
    IMG_9718.jpg
    253.2 KB · Visningar: 66
  • IMG_9739.jpg
    IMG_9739.jpg
    244.9 KB · Visningar: 64
Funderar på att göra en egen. vet att det kostar 1500:- ifall farbror blå skulle stoppa en.

Men, min tanke är att göra en plåt som har samma storlek och teckensnitt på siffrorna, bara att man tar bort dödytan vid sidan av. Det borde ju göra en del? Och med lite tur kan man argumentera sig ur en situation med att texten är i alla fall rätt? (såvida inte man blir stoppad av någon annan anledning, så de redan är sura på en).

Eller tror ni att formen på plåten kommer göra att det ser konstigt ut?

Funderar på att göra en egen. vet att det kostar 1500:- ifall farbror blå skulle stoppa en.

Men, min tanke är att göra en plåt som har samma storlek och teckensnitt på siffrorna, bara att man tar bort dödytan vid sidan av. Det borde ju göra en del? Och med lite tur kan man argumentera sig ur en situation med att texten är i alla fall rätt? (såvida inte man blir stoppad av någon annan anledning, så de redan är sura på en).

Eller tror ni att formen på plåten kommer göra att det ser konstigt ut?

En sak är säker och det är att du aldrig kommer att vinna en argumentation om du ska ha böter eller ej i frågan om en hemmagjord nummerplåt. så är det bara... Tråkigt nog.

Så länge inte vägverket tillverkat skylten för dig så är den ogiltig.. Tyvärr.

Men kommer dom upp och stoppar dig enbart för skylten kan du ju alltid försöka, skadar väl inte

För övrigt kan jag säga att dom fortfarande gör skyltarna med en numera meningslös ruta för det forna skattemärket, vilken skylt man än väljer. (eu/icke eu) Jävligt kasst enligt mig:brinnerup

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats