Nu supermoto från BMW

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
http://bike.se/nyheter/visa.php?id=802

gxx-2.jpg

Vad tycker ni?
Jag tycker den ser rätt bra ut, det lilla man ser. Dåligt med fakta om den ännu men vi kan väl räkna med lite lägre effekt och högre vikt än de av oss som rejsar vill ha. Samtidigt kan den bli ett udda alternativ till LC4, XR, XT osv :tummenupp

Supermoto skrev:
2529310 http://bike.se/nyheter/visa.php?id=802

gxx-2.jpg

Vad tycker ni?
Jag tycker den ser rätt bra ut, det lilla man ser. Dåligt med fakta om den ännu men vi kan väl räkna med lite lägre effekt och högre vikt än de av oss som rejsar vill ha. Samtidigt kan den bli ett udda alternativ till LC4, XR, XT osv :tummenupp
Ser ju faktist inte helt skit ut. Bör ha bra kvalitet och ser okej ut. Är priset ok med så kan det nog bli en bra konkurrent till de andra "landsvägsmotarderna" såvida den inte väger 100 gb och har 70 bhp...

Tillochmed rätt så snygg. Upp med framskärmen bara och rensa upp bakan. Bort med backspeglarna och byt framlampa (den ser ful ut från denna vinkeln iaf...) och den kanske blir RIKTIGT snygg

Bild framifrån och en bild på hp2 supermoto:yoparty

Bifogat

• BMW-G650 fram.jpg
    BMW-G650 fram.jpg
    24.3 KB · Visningar: 113
  • BMW-HP2-Megamoto.jpg
    BMW-HP2-Megamoto.jpg
    52.4 KB · Visningar: 230
En annan av de tre i nya serien: Xcountry
Rätt cool look men ser inte varför man skulle a den istället för nån av de andra. 17" bak och 19" fram...
De ser ju ut att ha en väldigt födelaktigt placerad tank om man ser till tyngdpunkt.

g650xcountry.jpg

Och den tredje: Xchallenge:

g650xchallenge.jpg

2007_BMW_G650X_Challenge.jpg

Last edited:
kul att dom slår sig in på denna marknad :tummenupp

På den första bilden på regnblöt asfalt, ser hojen ganska frän ut. Men de övriga och sett framifrån, vet jag inte riktigt... Ser tam och lite mopedaktig ut. Kräver en del bearbetning för att få fason på.

Full Rulle skrev:
2529437 Bild framifrån och en bild på hp2 supermoto:yoparty
Den ser ju faktist rätt smidig ut måste jag säga. Undra vad den väger? Kommer nog bli en tuff konkurent till KTM:s gatmotarder bara dom inte har "snålat" med motoreffekten.

Första reaktion är att den ser ut att vara väldigt smidig. Sen går det inte att komma ifrån att den påminner mycket om duke:en. Men det är väl mest för att framlyktan är så lik. Har ktm och bmw switchat designers. Bmw börjar ju se skapliga ut medans nya ktm 690......... :näsblod

bmw motarden lite lätt shoppad, inget som inte går o fixa :yoparty jag vill ha en :)

Bifogat

• BMW-G650motardmoddad.jpg
    BMW-G650motardmoddad.jpg
    50.6 KB · Visningar: 141
Shit, skulle kunna tänka mig en BMW faktiskt!

Är det insprutning på den också, då det förmodligen är samma motor som i Scraver alt vanliga 650?

Är det någon som vet någon vikt på modellerna????

Last edited:
Gnutten skrev:
2530050 Shit, skulle kunna tänka mig en BMW faktiskt!

Är det insprutning på den också, då det förmodligen är samma motor som i Scraver alt vanliga 650?

Är det någon som vet någon vikt på modellerna????
typ den motorn säkert.
gs modellen har väl den oså..
leta på lite dyno kurvor på nätet så kanske de hittas nå roligt :tummenupp

ozeo skrev:
2530041 bmw motarden lite lätt shoppad, inget som inte går o fixa :yoparty jag vill ha en :)
Tror du ska passa dig för att göra lufthål i tanken :D :)

Men klart snygg annars :tummenupp

Tycker den ser ut som en duke.. Saknar dock två cylindrar på varje sida som sticker en halvmeter ut för att den verkligen ska kännas som en bmw :3freak

ozeo skrev:
2530041 bmw motarden lite lätt shoppad, inget som inte går o fixa :yoparty jag vill ha en :)

Fan va snygg den blev, först Ducati och nu BMW undrar när Volvo ska fixxa en Motard hehe :)

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back