Nu ställer jag av!

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
För lite mer än en månad bröt jag upp från ett 4 år långt förhållande med tjejen/sambon/mitt allt, och som jag var övertygad att jag skulle dela resten av livet med.
Och just nu, när jag sitter här vid datorn, så är jag tacksam att jag lever.

Fick reda på att hon hittat en ny kille och semestrat i grekland med honom. Ett par veckor efter att vi gjort slut! Och jag har nog aldrig dragit så hårt i rullen som jag gjort denna månad. Jag har kört som ett svin. Jag brukar predika att man inte ska köra på gränsen på vägen. Jag har inte levt som jag lär. Adrenalin är plåster för trasiga hjärtan och söndersprängda hjärnor. Men i dag insåg jag att jag för länge sedan är över gränsen för min egen körförmåga, att enbart turen och någon slags storslagen kosmisk plan hindrar bilisterna från att byta fil när jag löder förbi, och att någon rätt snart kommer få skrapa upp mig från ett hårt fast föremål om jag fortsätter. Konstigt nog har jag inte märkt när jag bytte sida till att bli den som kör på chans istället för säkerhet..

Jag litar inte på mig själv längre. En del av mig skiter fullständigt ifall jag kommer fram. Men jag bryr mig om er andra. Ingen förtjänar att få bilen kluven av en skenande retta med dödslängtan. Jag ställer inte på förrän jag mår bättre. Just nu känns det som att det kommer ta tid..

Lämna hojen när ni har kärleksproblem!

Jag säger som min gamle far. Må han vila i frid.

"Det som inte dödar härdar"

Det finns massor med andra brudar där ute. Du kommer att finna en annan. Jag lovar.

///M

Du är klokare än jag. Köpte hoj för att trösta mig, en gång när det sket sig med en tjej.

Körde dock inte speciellt mycket det året, satt mest på krogen och söp.
(Inte mycket bättre, men det dödar i alla fall lite långsammare...)

Hey Mannen, jag tycker du gör helt rätt, ställ av den tills du känner dig mer i balans så gör du inget dumt. :3freak

Kom ihåg att det finns alltid andra damer som söker efter någon trevlig kille. Även om det känns tungt & svårt just nu så kommer du över det, jag lovar. ;)

Du får funderare på hennes dåliga sidor som du störde dig på, för såna sidor har vi ju alla, detta brukar hjälpa mig ialla fall ;)

Oavsett så verkar hon hittat någon, vilket jag tycker även du skall unna dig. Det som varit har varit, man måste gå vidare och inte leva i det förflutna. Du kan ju inte ödsla energi & försumma dina dagar pål något som ändå inte tillför dig något längre, eller :confused:

/n

Trist att höra, alltid jobbigt att bli sviken. Håll ut, jag lovar att det finns andra, vet att du inte tror det just nu. Men håll ut, det är allt jag kan säga.

Jag borde ha "kommit till insikt" bra mycket tidigare, så jag vet tyvärr inte om jag skulle vilja påstå att jag gjort något klokt. Fast bättre sent än aldrig.

Nu ska jag snart rulla in henne i vardagsrummet och pyssla om henne tills hon blir generad. (För det är en hon.) Sedan ska jag rulla ut henne en dag. Utan att chansa.

Tack för alla sparkar i rätt riktning, alla ryggdunkar och tänkvärda kommentarer!

För var dag som går så glömmer man litegranna och det blir mer och mer uthärdligt. Även om det bara känns som om livet är skit så kommer du förhoppningsvis må mkt bättre om ett par veckor.

Man glömmer och går vidare, vare sig man vill eller inte...

Det primära är bara att hela tiden ha något och göra så man inte sitter hemma och funderar allt för mkt för då blir man ju bara mer deppad :(

Så upp med hakan, tänk på att du har en grym hoj vilket gör dig till en sexikon hos de flesta tjejer (även om de inte vågar avslöja det) :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tungt! Var med om samma sak för ett par år sen och kom väl till ungefär samma beslut men för mig krävdes ett par incidenter för att jag skulle komma till den insikten, då var det dock 4 hjul på kometen så jag lever fortfarande.

Men det var bra terapi att sitta i bilen och gasa till förbannelse. Inte värt det dock.

Lycka till med läkningen av hjärta och själ och välkommen tillbaka på vägarna i framtiden.

Imponerande självkännedom :bow

Det ordnar sig med kärleken skall du se.

:tummenupp

Gött o höra att du tagit det beslutet även om du säger att det är sent taget, det är ju dock inte för sent. Bra! :bow

Tiden läker ju som sagt alla sår så snart har du säkert hittat en tjej som t.o.m. vill åka bönpall på en retta och då är det ju bara till plocka ut den igen!

Du har garanterat lärt dig nåt under de fyra åren som gör att nästa föhållande blir ännu bättre, brukar ju vara så.

:hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...