Nu ska vi leta räser!

oFFkeFF skrev:
Grejen är att jag också har svårt att tro det, då jag vet vilka problem kawa hade på 90-talet att i vm komma ner i minimivikten. Skulle någon svenne då dessutom plockat minimivikten och trollat bort 2kg till?
Men jag bevittnar gärna vägningen ;)

Han har kanske byggt en ny ram och motorblock i snålfiber?
 
oFFkeFF skrev:
Grejen är att jag också har svårt att tro det, då jag vet vilka problem kawa hade på 90-talet att i vm komma ner i minimivikten. Skulle någon svenne då dessutom plockat minimivikten och trollat bort 2kg till?
Men jag bevittnar gärna vägningen ;)
Ingen svenne... den är byggd i Tyskland, kördes av Hållinder i mitten av 90 talet, jag har fått dessa uppgifter av tidigare ägare, altså har jag inte vägt den själv.

Kan det va 160 kg torrvikt med helium i ramen då :va
 
GSXR1100R skrev:
Ingen svenne... den är byggd i Tyskland, kördes av Hållinder i mitten av 90 talet, jag har fått dessa uppgifter av tidigare ägare, altså har jag inte vägt den själv.

Kan det va 160 kg torrvikt med helium i ramen då :va

Eller i däcken....

Körde inte Hållinder Suzuki?
 
GSXR1100R skrev:
Ingen svenne... den är byggd i Tyskland, kördes av Hållinder i mitten av 90 talet, jag har fått dessa uppgifter av tidigare ägare, altså har jag inte vägt den själv.

Kan det va 160 kg torrvikt med helium i ramen då :va
Var det han som drog till m... eh, upplyste om de 140 bakhjulshästarna också?
 
Bingo skrev:
Var det han som drog till m... eh, upplyste om de 140 bakhjulshästarna också?
Det har jag iaf dynokurvor på, men iof så har den gått en sommar nu så den är säkert helt slut, dessutom så vurpade jag ju och då är den säkert ramsned, lika bra att köra till tippen med liket då...
 
GSXR1100R skrev:
Det har jag iaf dynokurvor på, men iof så har den gått en sommar nu så den är säkert helt slut, dessutom så vurpade jag ju och då är den säkert ramsned, lika bra att köra till tippen med liket då...
Ja, det är ju tyvärr på det viset med direktimporterat från Tyskland.
 
Penguin skrev:
Han körde väl lite av varje. Jag minns honom på Suzuki och Yamaha.....
Akta dig nu kommer herr äsch att påstå att du har fel :tungan

(undrar om vi är lite off topic)
 
När blev en 600 en räser? Det är ju bara en modifierad gathoj. :kocko
En riktig räser är en 125GP eller en 250GP hoj
 
Jag undrar också när Jörgen Hållinder körde Kawasaki. Han körde ju Yamaha fram till 1996, då han bytte till Suzuki. Fast säger nån att han körde kawa så är det säkert så. Men jag vill se bildbevis.
 
Mattias skrev:
Jag undrar också när Jörgen Hållinder körde Kawasaki. Han körde ju Yamaha fram till 1996, då han bytte till Suzuki. Fast säger nån att han körde kawa så är det säkert så. Men jag vill se bildbevis.

Här har vi beviset! Hur skulle Hållinder på kawa ha kunnat undgå Mattias?

Nä gamlot har nog blivit blåst på sin ex-Hållinder :rofl :banana :arsele :)
 
Mattias skrev:
Jag undrar också när Jörgen Hållinder körde Kawasaki. Han körde ju Yamaha fram till 1996, då han bytte till Suzuki. Fast säger nån att han körde kawa så är det säkert så. Men jag vill se bildbevis.
Japp...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top