Nu ska jag vara en riktig kärring angående Kinnekulle

Nyteknik skrev:
...

Genom Länsförsäkringar kan vem som helst teckna en olycksfallsföräkring som ger 50 basbelopp vid 100% invalididet. Den gäller inte vid kickboxning men vid alla andra aktiviteter inkl. roadracing. Kostar 2.311 kr / år.

...!

Nyteknik skrev:
......

Skulle det vara förmånligare för den som bor utanför Sthlm? Låter inte troligt. Är din privat eller för ditt företag?

:va

Can you see the light?! :tungan

Ord som "vem som helst", "svart på vitt" och " :fakta " sitter som en smäck ifråga om försäkringsbolagen.

Chrille skrev:
Can you see the light?! :tungan

Nja, alltså du gjorde gällande att det var svårt att alls teckna en försäkring som ger skydd vid roadracing med mindre än 100%-igt "tillägg". Så är det ju inte. Men jag är väl medveten om att det är vanligt att man får olika besked från samma bolag. Men så stora skillnader som mellan min och Goostuffs försäkring förvånar mig faktiskt.

Nyteknik skrev:
Nja, alltså du gjorde gällande att det var svårt att alls teckna en försäkring som ger skydd vid roadracing med mindre än 100%-igt "tillägg". Så är det ju inte. .....

Jo så är det.
Det är svårt att öht teckna en fösäkring för att:
Försök att köpa en försäkring i samband med nedan återgivna konversation. Det var inte bara LF det gällde, men det var ju de som gick med på RR utan tillägg.
Jag köper bröd för att slippa lära mig baka. Jag ringer en försäljare för att slippa läsa in dennes sortiment vare sig det gäller försäkringar eller slangkopplingar till styrservon på dodgen.

Och det skiljer så mycket i pris. Nu betalar jag mellan 2-2,5. Från TH fick jag ett bud på ca 4 per år.

Chrille skrev:
Be om en referens på de här uppgifterna. Nästa gång du ringer till LF är det inte omöjligt att du får prata med någon som säger "Roadracing, vad gör man då?" "Man kör med mc på bana" "Hur fort går det då?" "så fort som möjligt men runt 250 kanske..." "Men det låter ju helt idiotiskt!!"

Jag skämtar inte. Exempel rätt ut ur vanligaste livet.

EDIT/Förtydligad.
EDIT2/ Problemet med LF är att man pratar med en massa lokala ombud som fullt naturligt inte kan hålla koll på allt.

Last edited:
Chrille skrev:
Jo så är det.
Det är svårt att öht teckna en fösäkring för att:
Försök att köpa en försäkring i samband med nedan återgivna konversation. Det var inte bara LF det gällde, men det var ju de som gick med på RR utan tillägg.
Jag köper bröd för att slippa lära mig baka. Jag ringer en försäljare för att slippa läsa in dennes sortiment vare sig det gäller försäkringar eller slangkopplingar till styrservon på dodgen.

Och det skiljer så mycket i pris. Nu betalar jag mellan 2-2,5. Från TH fick jag ett bud på ca 4 per år.

EDIT/Förtydligad.
Vad ska du med RR försäkring till, skulle va om du halkar omkull utanför garaget då :7peta

Sätt ihop Gixxern istället och sluta bråka om en massa tjafs :tungan

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...