Nu ska jag köpa Supermotard och behöver hjälp från proffsen!

Pungis skrev:
2692632På höger kylare högst upp har du en liten 8-skruv. Lossa den.

Done!

Jag hade nog skitit i den där skruven annars. Hur många nM skall den dras med? Hittade inte det nånstans i instruktionsboken.

kieL skrev:
2696480 släng upp bilder på motard kittet då :yoparty

Okie will do! Det e bara lite lösa delar iofs. Fälgar, bromsok, bromskivor och drev typ. Det får bli på Måndag då eftersom grejerna ligger på jobbet.

H3dlund skrev:
2696674 Vi vill se RoLLER uuila! :yoparty

Det kommer, det kan du ta och skriva upp på näsan! Nu på söndag drar jag och min "Polare Per" ut och gazzar med våra 525'or. Se nedan!

polaren-per.jpg
 
Last edited:
RoLLER skrev:
2696789 Done!
Jag hade nog skitit i den där skruven annars. Hur många nM skall den dras med? Hittade inte det nånstans i instruktionsboken.

Den där skruven behövs inga speciella nM på.. bara o dra så den sitter.. kompisen glömde dra åt den en gång när vi luftade hans system.. fast det läckte ändå inte någon större mängd vatten när man körde ändå :D
har även en till fråga till dig RoLLER men den kan vi ta på PM..
 
Last edited:
släng upp bilder på motard kittet då :yoparty

Nu e jag på jobbet och ska laga min trasiga växelpetare.

Min nya 07'a ser ut som en 03'a nu föressten...

Här kommer iaf bild på Motardkitet.

m-kit.jpg


Fram- och bakfälg 5".
drev, bromsok, bromsskivor.
 
man får köpa ett annat nav då. drivpaketet slits inte snabbare tror jag.. mitt såg nytt ut efter 100 timmar utan ryckutjämnare.... jonte engdahl viste inte ens att det fanns :D kolla konstigt på mej när jag fråga om det.
 
Är det nya kylarvingar på 07 jämfört med 05/06 på Husaberg 650 eller är det bara dekalark? Skiljer det något på plasten på dom årsmodellerna? Var det 04/05 dom ändrade vingarna eller hur var det nu?

Är också inne på motard i år men jag vet inte om man ska hålla sig en säsong och köpa 07a nästa år. Lutar mycket åt Husaberg just för att man får inte mycket mer nöje för pengarna. Det man servar får man tillbaka i körglädje.

Jag har Ktm 640/660 att jämföra med men det är ju inget som går att jämföra riktigt tycker jag. Inte mer än att om man haft en Husa 650 så vill man inte ha en ktm 640 oavsett serviceintervall. 660 är ju däremot lite svårare val då man börjar prata ren gatåka. 625 har jag aldrig funderat på heller å andra sidan då det verkar vara någon konstig allmän uppfattning att den är mer som 640 än 660 och då vill jag ingen ha.

Det är ju faktiskt manligt att kicka.

Någon som har effektsiffror på en 660 samt husaberg 650? På ktm:s sida ser den ju strypt ut på effekten och en husa har ju inga 10kw som Trygg Hansa sa till mig. Dom var ju lite roliga. Dom bara tog en uppgift från ingenstans när jag kollade försäkring. Då säger dom att den försäkrar vi på 45kw trots det som står på regbeviset.
 
Är det nya kylarvingar på 07 jämfört med 05/06 på Husaberg 650 eller är det bara dekalark? Skiljer det något på plasten på dom årsmodellerna? Var det 04/05 dom ändrade vingarna eller hur var det nu?

Är också inne på motard i år men jag vet inte om man ska hålla sig en säsong och köpa 07a nästa år. Lutar mycket åt Husaberg just för att man får inte mycket mer nöje för pengarna. Det man servar får man tillbaka i körglädje.

Jag har Ktm 640/660 att jämföra med men det är ju inget som går att jämföra riktigt tycker jag. Inte mer än att om man haft en Husa 650 så vill man inte ha en ktm 640 oavsett serviceintervall. 660 är ju däremot lite svårare val då man börjar prata ren gatåka. 625 har jag aldrig funderat på heller å andra sidan då det verkar vara någon konstig allmän uppfattning att den är mer som 640 än 660 och då vill jag ingen ha.

Det är ju faktiskt manligt att kicka.

Någon som har effektsiffror på en 660 samt husaberg 650? På ktm:s sida ser den ju strypt ut på effekten och en husa har ju inga 10kw som Trygg Hansa sa till mig. Dom var ju lite roliga. Dom bara tog en uppgift från ingenstans när jag kollade försäkring. Då säger dom att den försäkrar vi på 45kw trots det som står på regbeviset.


Tror effekten ligger på knappt 60 hk på slangen för båda, kanske ett par hk till husans fördel. Sen skilljer vikten ca 25 kg oxå. Vet inte om det gör lika mkt på båda hojar om man sätter helsystem men tror det ökar effekten med ca 3-4 hk på hjulet.
 
Tror effekten ligger på knappt 60 hk på slangen för båda, kanske ett par hk till husans fördel. Sen skilljer vikten ca 25 kg oxå. Vet inte om det gör lika mkt på båda hojar om man sätter helsystem men tror det ökar effekten med ca 3-4 hk på hjulet.

Har 660:n 60hk på bakhjulet? Det blir väl ca 70 på veven? Fy fan... trodde inte att de hade så mycket. 625:an har väl 45-50 hk på bakhjulet. Man får alltså välja mellan 10-15hk extra eller elstart :).
 
Har 660:n 60hk på bakhjulet? Det blir väl ca 70 på veven? Fy fan... trodde inte att de hade så mycket. 625:an har väl 45-50 hk på bakhjulet. Man får alltså välja mellan 10-15hk extra eller elstart :).
29cc extra skulle alltså ge 10-15 hk extra,jo tjenare....Snarare 3hk skillnad mellan 625 och 660.
 
Ryckutjämnare gör mkt.
Körde 1700 mil med en LC4:a och drivpaketet var som nytt när jag sålde den.
Det slår inte lika mkt heller i kedja/växellåda vid varje kolvslag om man säger.
 
Är det nya kylarvingar på 07 jämfört med 05/06 på Husaberg 650 eller är det bara dekalark? Skiljer det något på plasten på dom årsmodellerna? Var det 04/05 dom ändrade vingarna eller hur var det nu?

Någon som har effektsiffror på en 660 samt husaberg 650? På ktm:s sida ser den ju strypt ut på effekten och en husa har ju inga 10kw som Trygg Hansa sa till mig. Dom var ju lite roliga. Dom bara tog en uppgift från ingenstans när jag kollade försäkring. Då säger dom att den försäkrar vi på 45kw trots det som står på regbeviset.

samma kylarvinge på 07:an som 06
en annan skillnaden är att de inte har 5 tums bakfälg fom. 06 (eller rättare sagt det är bara 05 som har det)

Enl. Bike så har KTM 59.8hk vid 6500 varv och 70nm vid 5600 varv. Husan har 58.9hk vid 7500 varv och 60.3nm vid 5800 varv
 
Ryckutjämnare gör mkt.
Körde 1700 mil med en LC4:a och drivpaketet var som nytt när jag sålde den.
Det slår inte lika mkt heller i kedja/växellåda vid varje kolvslag om man säger.

När vi pratar ryckutjämnare.... är det en sån här antihopping clutch ni menar då?

KLiCKA!
 
När vi pratar ryckutjämnare.... är det en sån här antihopping clutch ni menar då?

Nej, ryckutjämnaren sitter i navet på bakfälgen och någon form av gummiklotsar/ringar tar upp rycken, därav namnet. Bakdrevet skruvas alltså i den lösa ryckutjämnaren i stället för direkt i fälgen som du har nu (på en riktig tävlingshoj). På din R1 var det ryckutjämnare om du var av med bakhjulet någon gång.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top