Nu ska jag iväg och köpa MC!

CeltaniC skrev:
Grattis till Millen! :banana vilka godsaker fick du till?
kraschpuckar, lite kolfiber, öhlins styr o bakdämpare, nytt drevpaket i handen, chipp o ett slipon, ett lägre styre, stålsomspunna slangar, kn-filter, sen var alla stålskruv utbytt mot titanskruvar.. sparade visst lite vikt! depåståd o tankväska fick jag också med :)

Vad fick du för försäkring? Jag hade 18 000 hel/helår På min Mille R-02,ganska bra premie faktist.28 år och boendes i stad.

Det blir nog inte bara jag som bruuuumar med en Mille runt Skövde-trakten :-)

Grattis till en bra hoj! :tummenupp

kraschpuck skrev:
kraschpuckar, lite kolfiber, öhlins styr o bakdämpare, nytt drevpaket i handen, chipp o ett slipon, ett lägre styre, stålsomspunna slangar, kn-filter, sen var alla stålskruv utbytt mot titanskruvar.. sparade visst lite vikt! depåståd o tankväska fick jag också med :)
Släng gärna upp lite bilder. Hann inte se annonsen innan den försvann. Grattis förresten!

twinner skrev:
Vad fick du för försäkring? Jag hade 18 000 hel/helår På min Mille R-02,ganska bra premie faktist.28 år och boendes i stad.
jag fick 16900 om den ägs av pappa med hans bonus och en vanlig basförsäkring vilket gör att alla med A-kort i hushållet får bruka den!! fast ska bara köra halv, typ 6000 kr om året lr vad det var!

Bifogat

• IM000101.JPG
    IM000101.JPG
    68.1 KB · Visningar: 375
  • IM000103.JPG
    IM000103.JPG
    71.1 KB · Visningar: 243
  • IM000102.JPG
    IM000102.JPG
    60.4 KB · Visningar: 208
  • IM000104.JPG
    IM000104.JPG
    77.2 KB · Visningar: 297
  • IM000105.JPG
    IM000105.JPG
    78.2 KB · Visningar: 236
  • IM000106.JPG
    IM000106.JPG
    89.6 KB · Visningar: 225
Last edited:
_basse_ skrev:
Ventiljustering innan 3000mil är mycket ovanligt!

Hur vet man när det är dags att justera ventilerna? Finns det nåt som indikerar på att de bör justeras? (Förutom att mäta ventilspelet, som ju kräver en del nerplock)

kraschpuck skrev:
jag fick 16900 om den ägs av pappa med hans bonus och en vanlig basförsäkring vilket gör att alla med A-kort i hushållet får bruka den!! fast ska bara köra halv, typ 6000 kr om året lr vad det var!

Skenförsäkring eller???

deamn... de kommer snart hoppa på dig!!!!!

sirSmokealot skrev:
Skenförsäkring eller???

deamn... de kommer snart hoppa på dig!!!!!

nej det är säkert som han säger, att alla i hushållet med A kort har tillåtelse att köra den. så i teorin är det inget bedrägeri, även om det är moraliskt fel.

Grattis till hojjen btw,
galet nice.

slippy skrev:
nej det är säkert som han säger, att alla i hushållet med A kort har tillåtelse att köra den. så i teorin är det inget bedrägeri, även om det är moraliskt fel.
Men det är fortfarande bäst att stå för det man äger, mindre risk för problem.

förstör inte tråden nu med allt snack om försäkringar

Det finns trådar så det räcker o blir över om det

Olzon skrev:
Hur vet man när det är dags att justera ventilerna? Finns det nåt som indikerar på att de bör justeras? (Förutom att mäta ventilspelet, som ju kräver en del nerplock)

Den börjar knacka som en disel :) . Nja inte riktigt men du hör ett knackande ljud när det är dags. Krävs lite träning men en mek hör det direkt. Själv så tycker jag allt låter som fan på min, men de e ju en skramlaha. :rolleyes:

kraschpuck skrev:
Vilket lyxpaket!
:Bugar

kraschpuck skrev:

Grattis till en jävligt grym hoj!! :tummenupp

Färgsättningen är för jävla nice.....

Du kommer sitta så här hela säsongen :squid

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...