Sist jag vaxa var väl en siosådär 10 år sen på en rödmatt gammal Ascona, den var blank i högst en vecka.
Handlade på mig lite produkter:
Autosmart Polish & Wax
Autosmart Hardwax Protector
+ Diverse verktyg för ändamålet, tanken är dock att jobba för hand.
Tillvägagångsätt:
Sen är frågan vad som är bäst? Alltså lacken är i bra skick men iom att jag kör ännu så har den även fått smaka på busväder och för den delen diverse nyasfalterade vägar tydligen. Hittade ingen "ren" polish från dem så det blev denna Polish & Wax men tänkte lägga på Hardwax Protector efter.
När jag har torkat/polerat bort Polish & Wax är det något speciellt att tänka på då innan man lägger på Hardwax Protector eller är det bara att slabba på direkt efter?
Om man ska fylla i lite stenskott med lackstift vid senare tillfälle vad gör man lämpligast rent stenskottet med för att vaxet inte ska strula till det för färgen?
Något annat uppenbart jag verkar glömt? Använder inte högtryck.
Handlade på mig lite produkter:
Autosmart Polish & Wax
Autosmart Hardwax Protector
+ Diverse verktyg för ändamålet, tanken är dock att jobba för hand.
Tillvägagångsätt:
- Först tvättar jag hojen ordentligt.
- Jag kommer använda naturavfettning på lackade ytor för att få bort all skit, även fälgar och jag ska akta hjullager etc.
- Torka hojen med sämskin och se till att åtminstone alla ytor som skall vaxas är ordentligt torra.
- Maskera med tejp (inte gaffa).
Sen är frågan vad som är bäst? Alltså lacken är i bra skick men iom att jag kör ännu så har den även fått smaka på busväder och för den delen diverse nyasfalterade vägar tydligen. Hittade ingen "ren" polish från dem så det blev denna Polish & Wax men tänkte lägga på Hardwax Protector efter.
När jag har torkat/polerat bort Polish & Wax är det något speciellt att tänka på då innan man lägger på Hardwax Protector eller är det bara att slabba på direkt efter?
Om man ska fylla i lite stenskott med lackstift vid senare tillfälle vad gör man lämpligast rent stenskottet med för att vaxet inte ska strula till det för färgen?
Något annat uppenbart jag verkar glömt? Använder inte högtryck.