Nu ska här byggas dragrace bana i Malmö!

Nä fan! Jag måste säga att du har en ganska kass attityd, Busfrö. Här har en massa människor gjort ett jättejobb, som förhoppningsvis ger oss en kommunalt finansierad dragracingbana i Malmö. Deras viktigaste argument, om jag förstått det rätt, har varit att streetracen på allmän väg försvinner. Men du vill fortsätta köra på gata antingen för att det är roligare eller för att spara 40 eller 300 eller-vad-det-nu-blir kr. Du gör det sannerligen inte lätt för MC-kollektivet...

Hoppas jag har missförstått.

//M. Oralkäring

Edit: missförstod nog en del...

Last edited:
Bingo skrev:
Nä fan! Jag måste säga att du har en ganska kass attityd, Busfrö. Här har en massa människor gjort ett jättejobb, som förhoppningsvis ger oss en kommunalt finansierad dragracingbana i Malmö. Deras viktigaste argument, om jag förstått det rätt, har varit att streetracen på allmän väg försvinner. Men du vill fortsätta köra på gata antingen för att det är roligare eller för att spara 40 eller 300 eller-vad-det-nu-blir kr. Du gör det sannerligen inte lätt för MC-kollektivet...

//M. Oralkäring

Mmmm man kan säga du missförstått en hel del. jag har tävlat aktivt i Dragracing sedan 1997 och inte kört på strippen i malmö en enda gång. detta då min hoj var kittad med alla mina sponsorer och det faller i dålig dag om man busar där. jag arbetar även med sporthojs problematiken som finns i landet där vi skall försöka få ner försäkringen på alla klass 7 hojar (i första hand)

En fråga som är ganske kul är varför har ingen eller ca. 3-4 st har varit med på tävlingarna som har varit på bulltofta samt rinkaby. när det är ca 20-30 hojar som kör på strippen på kvällarna och ca 500 pers som tittar på.

Har du/ni ett bra svar där så köper jag att vi blir av med mycket av bus körningen.

________
/Kungen

Om oscar vågar så ska vi köra ett diesel race..

man han vågar väll inte.

Jag tycker att vi ska vara glada att vi får en "bana".
Det kanske blir som förr att vi hojåkare kan få till en egen dag som förr (tisdag) då bara vi kör och det hare varit trevligt kan jag tycka!

Jag tillhör inte dom som vill gazza mot andra utan träffa gärna annat mc-folk och vill snacka skit och så och då är det najs att ha ett ställe att vända sig till (som förr)....

(positiv)

Last edited:
bo$ken skrev:
Jag tycker att vi ska vara glada att vi får en "bana".
Det kanske blir som förr att vi hojåkare kan få till en egen dag som förr (tisdag) då bara vi kör och det hare varit trevligt kan jag tycka!

Jag tillhör inte dom som vill gazza mot andra utan träffa gärna annat mc-folk och vill snacka skit och så och då är det najs att ha ett ställe att vända sig till (som förr)....

(positiv)

Jag håller med Boska-pongen till fullo! Skönt att slippa vara orolig för snuten. Dock hade jag gärna provat att dragraca på banan eftersom det mig veterligen kommer vara en sorts "gummi-matta" i starten eller kanske hela vägen, jag är inte säker. Greppet kommer vara där iaf.. hehe.. FETT! (om man nu inte flippar skiten mitt i allt)

/KetogaN

Fixx skrev:
Vi ska köra ett sur race mellan hans gubbpassat och min 100:a 110hk båda två.

Rejset kommer bara bli surt för din del eftersom du kommer få spö! Jag har precis bytt bränslefilter, olja, oljefilter och jag har hällt i Biltemas insprutningsrengörning. Jag har dessutom tömt bakluckan på strumpor, ett täcke och en hel bal toapapper, så nu går den som ett skållat troll!!! :arsele

oscar skrev:
Rejset kommer bara bli surt för din del eftersom du kommer få spö! Jag har precis bytt bränslefilter, olja, oljefilter och jag har hällt i Biltemas insprutningsrengörning. Jag har dessutom tömt bakluckan på strumpor, ett täcke och en hel bal toapapper, så nu går den som ett skållat troll!!! :arsele

Jag har en röd tysk sportvagns kombi också med 110hk. o jag kan damma av mitt KN filter i den. sen jävlar händer det när man gasar. sen tänker jag låta alla skit ligga kvar där bak så det ger extra grepp till bakhjulen så man inte sladdar så lätt efter rakan när man skall svänga av. :banana

Bus

Bingo skrev:

//M. Oralkäring

Nej du har inte missförstått :banana

Kostar det 40:- för fri körning en kväll så kan det väl va och

Men du tror väl inte på tomten :huvet

Dessutom så förmodar jag att allt bus är förbjudet :D

Och hur många av dom som man vill ha bort från stan komer när allt roligt inte är tillåtet :confused:

Varför är det så mycket folk på sjöborakan :confused: Det var körning i Lödde ett tag tror där va ca 900 pers. Var och kolla på organiserad Drag i Landskrona en helg tror där va ca 500 som kolla Varför var det så :confused: :confused:

Personligen tycker jag politiker bara gör som dom vill, inte som vi som väljt dom vill hade dom lysnat. så hade bannan varit klar & en stor del av busandet på stan förmodligen försvunit.

Bus

Kungen skrev:
Mmmm man kan säga du missförstått en hel del. jag har tävlat aktivt i Dragracing sedan 1997 och inte kört på strippen i malmö en enda gång. detta då min hoj var kittad med alla mina sponsorer och det faller i dålig dag om man busar där. jag arbetar även med sporthojs problematiken som finns i landet där vi skall försöka få ner försäkringen på alla klass 7 hojar (i första hand)

En fråga som är ganske kul är varför har ingen eller ca. 3-4 st har varit med på tävlingarna som har varit på bulltofta samt rinkaby. när det är ca 20-30 hojar som kör på strippen på kvällarna och ca 500 pers som tittar på.

Har du/ni ett bra svar där så köper jag att vi blir av med mycket av bus körningen.

________
/Kungen

Här är svaren :banana

Folk vill se när hojen går på ett hjul :banana

Dom vill se en hederlig burn

Dom vill inte betala 300-600 spänn för att köra

Dom vill inte betala 100 spänn fär att titta

Det får inte va för många krångliga regler

Allt detta går att uppnå om man vill dessutom är det fult genomförbart ekonomiskt det finns ju redan massor av flygfält som inte används :banana

Självklart så ska man tänka på säkerheten men allt går att lösa om man vill frågan är om politikerna vill :confused:

Kul på två ibland ett hjul!

Jo det stämmer att banan skall bli av , anbud skall ha skickats ut till dom som skall lägga asvalt osv.

Kan garantera er att det är mycket roligare på bana än som streetrace för att man får svart på vitt reaktionstider , 60 fotstider osv och det går ju inte o snacka sig ifrån om man tjuvstartade eller inte.

Det har ju varit lite dåligt med konkurrens dom få gångerna jag kört och den ende som har kunnat hänga på är busfrö men man e ju snäll som inte gasar för fullt :tungan

Hoppas nu att alla som läst o skrivit i denna tråd dycker upp i sommar o visar att ni inte bara kan snacka utan gasa också :7peta

Killer skrev:
Jo det stämmer att banan skall bli av , anbud skall ha skickats ut till dom som skall lägga asvalt osv.

Kan garantera er att det är mycket roligare på bana än som streetrace för att man får svart på vitt reaktionstider , 60 fotstider osv och det går ju inte o snacka sig ifrån om man tjuvstartade eller inte.

Det har ju varit lite dåligt med konkurrens dom få gångerna jag kört och den ende som har kunnat hänga på är busfrö men man e ju snäll som inte gasar för fullt :tungan

Hoppas nu att alla som läst o skrivit i denna tråd dycker upp i sommar o visar att ni inte bara kan snacka utan gasa också :7peta
Men du kan ju inte svänga med din toksänka gammelgixxer... hamnade långt bak i häckeberga när jag körde min motard.. :peta

ev blir det en ny bil som ska testas. 180hk diesel.. hoppas att den rör sig. :) :)

Till Fixx!

De e nog tur att den är sänkt annars hade du fått smisk även på kurviga vägar :)

Fixx :Bugar :banana Killer

Killer skrev:
Jäjä, bara skräm bort oss nu. Man måste väl inte bevisa något!?

Bingo skrev:
Jäjä, bara skräm bort oss nu. Man måste väl inte bevisa något!?
Jo det måste man, du ska få smisk på :arsele av min gammelgixxer om du vågar ställa upp på styrlåsrejsing i sommar

GSXR1100R skrev:
Jo det måste man, du ska få smisk på :arsele av min gammelgixxer om du vågar ställa upp på styrlåsrejsing i sommar
De 50 cm extra du har i axelavstånd och 35 hk extra i motorn är ett ganska schysst handikap. Du kommer att behöva det, Mr dead Meat :arsele

Killer skrev:
Till Fixx!

De e nog tur att den är sänkt annars hade du fått smisk även på kurviga vägar :)

haha.. :)

Men ställer upp ett race med min "lilla" 600:a mot din trimmade hoj...

Kommer ju inte att vinna... men kan va kul att se tiden..

Killer skrev:
Till Fixx!

haha.. :)

Men ställer upp ett race med min "lilla" 600:a mot din trimmade hoj...

Kommer ju inte att vinna... men kan va kul att se tiden..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti