Nu officiell - Triumph Street Triple baserad på Daytona 675

grymt snygg..jag var och kollade på arbetstid i dag i länna...och på en vecka är det bara 4 pers som har testat,,,,så det får bli en tur dit väldigt snart och prova

Hmm... tycker den ser ganska tunn ut på nåt sätt. Lite åt moped på ett dåligt sätt. Riktiga Triplen är dock övergrym. Gärna i vitt också.

Jag var ute och testade den i fredags förra veckan. Grym hoj! Svänger som en liten ballerina i kurvorna och motorn varvar kanon fint och drar jämt över hela registret :tummenupp
Det är inte lika mycket tryck i den som speed triplen eller daytonan men när den kittas med arrowkittet så lär den bli en riktig liten elaking....speed triplens elaka lilla syster :yoparty

grymt snygg..jag var och kollade på arbetstid i dag i länna...och på en vecka är det bara 4 pers som har testat,,,,så det får bli en tur dit väldigt snart och prova

Mmm...såg en när vi körde Mälaren runt baklänges hehe... :yoparty Jävligt schysst, kommer garanterat bli en poppis busmaskin till rätt pengar, läste en test där de var helt lyriska... & att priset "bara" var 80 papp kunde de inte förstå.... Hörde dessutom att den via IF Triumph-försäkring bara skulle gå på runt 3.800 kr helår/helförsäkrat (whthefck?) :confused: Ska testa på TC Länna nu på fredag, men jag överger inte min S3:a....den ska kittas om för mer bus istället :tummenupp

Jag var ute och testade den i fredags förra veckan. Grym hoj! Svänger som en liten ballerina i kurvorna och motorn varvar kanon fint och drar jämt över hela registret :tummenupp
Det är inte lika mycket tryck i den som speed triplen eller daytonan men när den kittas med arrowkittet så lär den bli en riktig liten elaking....speed triplens elaka lilla syster :yoparty
Låter trevligt. Arrowkittet känns som ett måste om man själv skulle fundera på den. Men 10K för det? :gnissla

Edit: Arrowkittet tar tydligen bort 7kg på vikten samt sänker tyngdpunkten.

Last edited:
Mmm...såg en när vi körde Mälaren runt baklänges hehe... :yoparty Jävligt schysst, kommer garanterat bli en poppis busmaskin till rätt pengar, läste en test där de var helt lyriska... & att priset "bara" var 80 papp kunde de inte förstå.... Hörde dessutom att den via IF Triumph-försäkring bara skulle gå på runt 3.800 kr helår/helförsäkrat (whthefck?) :confused: Ska testa på TC Länna nu på fredag, men jag överger inte min S3:a....den ska kittas om för mer bus istället :tummenupp

ja anledning till att jag hällre köper sp3 är just det med effekten jag är för stor för en 600 el 675

I Sverige verkar den tydligen hamna på ca 80:
http://www.bike.se/content/1896/

Intressant egentligen att det ska behöva skilja så mkt i pris olika marknader emellan...

Nu har jag inte ens öppnat länkarna men normalt sett så ingår inte moms (som iofs är avsevärt lägre här) i amerikanska prisangivelser. 55K + moms landar väl runt 70k. Resten kan ju bero på växelkurser och högre omkringkostnader i Sverige. Dryga säljare är ju inte direkt gratis...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph