Nu med stålomspunnet!

Esquina skrev:
Hur vet du det? På min unika hoj är det de, den finns bara i ett exemplar. Motorn finns iofs i ett tusental ex dock. :tungan

Ja det sitter stålomspunnet på din nu, men det satt inte på när den kom från fabrik.

jag hade stålomspunnen slang fram, men eftersom det inte är krympslang och sånt på den så den håller sig där den ska(inte i hjulet) så gick den sönder :(

Hellberg skrev:
funderar på att köpa en stålomspunnen slan till min rs... hittade denna https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s63695&catname=Venhill#

12kr för en decimeter..
Är det nån ren skit eller?, för nån sa att en slang gick på 800kr.
Det som du hittat hos Touringbutiken är ju bara lösbitar som man köper för att kunna sätta ihop en slang själv. :rolleyes:
Personligen skulle jag aldrig våga mig på någonting sådant. Rent livsfarligt om man inte har helt rätt verktyg och verkligen vet vad man sysslar med.
Det är ju inte så svårt att tänka ut vad som kan hända om till exempel en anslutning plötsligt släpper i en hård inbromsning...
:7peta

Köper man färdiga slangar av ett seriöst (välkänt) fabrikat så är de alltid ordentligt trycktestade för att med marginal klara de normer som finns.

Snåla aldrig på säkerheten!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...