Nu med stålomspunnet!

Esquina skrev:
Hur vet du det? På min unika hoj är det de, den finns bara i ett exemplar. Motorn finns iofs i ett tusental ex dock. :tungan

Ja det sitter stålomspunnet på din nu, men det satt inte på när den kom från fabrik.

jag hade stålomspunnen slang fram, men eftersom det inte är krympslang och sånt på den så den håller sig där den ska(inte i hjulet) så gick den sönder :(

Hellberg skrev:
funderar på att köpa en stålomspunnen slan till min rs... hittade denna https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s63695&catname=Venhill#

12kr för en decimeter..
Är det nån ren skit eller?, för nån sa att en slang gick på 800kr.
Det som du hittat hos Touringbutiken är ju bara lösbitar som man köper för att kunna sätta ihop en slang själv. :rolleyes:
Personligen skulle jag aldrig våga mig på någonting sådant. Rent livsfarligt om man inte har helt rätt verktyg och verkligen vet vad man sysslar med.
Det är ju inte så svårt att tänka ut vad som kan hända om till exempel en anslutning plötsligt släpper i en hård inbromsning...
:7peta

Köper man färdiga slangar av ett seriöst (välkänt) fabrikat så är de alltid ordentligt trycktestade för att med marginal klara de normer som finns.

Snåla aldrig på säkerheten!!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back