Nu med stålomspunnet!

Esquina skrev:
Hur vet du det? På min unika hoj är det de, den finns bara i ett exemplar. Motorn finns iofs i ett tusental ex dock. :tungan

Ja det sitter stålomspunnet på din nu, men det satt inte på när den kom från fabrik.

jag hade stålomspunnen slang fram, men eftersom det inte är krympslang och sånt på den så den håller sig där den ska(inte i hjulet) så gick den sönder :(

Hellberg skrev:
funderar på att köpa en stålomspunnen slan till min rs... hittade denna https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s63695&catname=Venhill#

12kr för en decimeter..
Är det nån ren skit eller?, för nån sa att en slang gick på 800kr.
Det som du hittat hos Touringbutiken är ju bara lösbitar som man köper för att kunna sätta ihop en slang själv. :rolleyes:
Personligen skulle jag aldrig våga mig på någonting sådant. Rent livsfarligt om man inte har helt rätt verktyg och verkligen vet vad man sysslar med.
Det är ju inte så svårt att tänka ut vad som kan hända om till exempel en anslutning plötsligt släpper i en hård inbromsning...
:7peta

Köper man färdiga slangar av ett seriöst (välkänt) fabrikat så är de alltid ordentligt trycktestade för att med marginal klara de normer som finns.

Snåla aldrig på säkerheten!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...