Nu kommer jag hänga här ett slag!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Kay skrev:
R1-Racer; klart du ska köra bana :)

Jag vill ha massa coola klistermärken på min hoj. Har ni några? :yoparty

Har ett gäng Eracing.se klibbor kvar om du vill ha... med sådana på cykeln är man garanterad bra priser med efter att du kraschat. :tummenupp

DreeTman skrev:
Har ett gäng Eracing.se klibbor kvar om du vill ha... med sådana på cykeln är man garanterad bra priser med efter att du kraschat. :tummenupp

Deal! Ös på ett par stycken så är du en pärla!

Kenneth Falk
Kungsgatan 40
211 49 Malmö

-detsamma gäller andra företag som kan komma med något likvärdigt, skriv vad ni kan erbjuda, många bäckar små!

:banana

Last edited:
Ah okej, i see!
Får se! Kanske vill ha en "stallkamrat" nästa år!

Olla

Kay skrev:
Ah okej, i see!
Får se! Kanske vill ha en "stallkamrat" nästa år!

Ja gärna! jag anmäller mig först o olla på din hoj.
Får du ban tid eller nåt på Sturup så provkör jag gärna din ban hoj o ser om jag oxå får mer smak för en mindre hoj (600cc)

Zilversurfer skrev:
Jag är helt övertygad om att det inte kommer ta många bankörningar innan KAY har fått verklig kläm på körningen... :tummenupp
Det stämmer säkert, för så är det för de flesta andra. Men det är ingen dålig sak att lära sig något om att hålla spår i ett annat sammanhang än licensgruppen. Avståndet från bankanten till stålräcket är kort på SRW.

Jag hoppas och förutsätter att Sydskanes sätter stopp för folk utan licens och utan någon som helst banerfarenhet i licensgruppen.

Nån som känner sig påhoppad? Sorry i så fall, men min säkerhet går före dina känslor.

CorbenDallas skrev:
" Alla är välkomna att köra med oss medlem eller icke medlem. Första gången man kör måste man gå introduktionskursen. Kan du uppvisa en giltig licens kan du få dispans."
Det är en mycket god regel.

R1 racer skrev:
Ja gärna! jag anmäller mig först o olla på din hoj.
Får du ban tid eller nåt på Sturup så provkör jag gärna din ban hoj o ser om jag oxå får mer smak för en mindre hoj (600cc)

Pefekt, så provar jag din R1a och ser fall jag får mersmak tillbaks för gathoj!! ;)

Kay, att bara ha en banhoj och inte tävla kan inte vara speciellt roligt. Kör så mycket bana du nånsin hinner och ta licens i år. Satsa på första rejset nästa vår.
Det verkar vara så att det går ganska långsamt på Anderstorp innan folk får upp farten.
Spara en massa stålar under vintern och köp på dig lite delar som brukar gå sönder vid vurpa. På första rejset så ta med dig någon som tävlat som kan hålla koll på bitarna.
Bankörning är lite småkul, med det är skittrist nonsensåka (typ som motorväg i regn 25mil hemmifrån) jämfört med att stå på startgridden!

Bingo skrev:
Det stämmer säkert, för så är det för de flesta andra. Men det är ingen dålig sak att lära sig något om att hålla spår i ett annat sammanhang än licensgruppen. Avståndet från bankanten till stålräcket är kort på SRW.

Jag hoppas och förutsätter att Sydskanes sätter stopp för folk utan licens och utan någon som helst banerfarenhet i licensgruppen.

Nån som känner sig påhoppad? Sorry i så fall, men min säkerhet går före dina känslor.

Bingo!! Du har allt dubbelmoral du!!! Du själv ligger och kör en registrerad hoj bland licensförarna, vilket innebär att SVEMO/TH försäkringen inte gäller om du skulle vålla en olycka....Som många av Er sagt tidigare så är VIT grupp i SSEMSE inte en licensgrupp utan hojjar som inte är reg, eller tidtagning..och inget annat- Detta innebär att ALLA kan köra där, eller?

Jag tycker att många inte har i vit grupp att göra för det går för långsamt!, men har du hört mig klaga angående detta?

Gör en svart grupp som det snackas om, men tyvärr kommer det aldrig ske då SRW aldrig kommer bli godkänd av SVEMO inte enbart p.g.a säkerhet, men ha en bana där man enbart använder 2 växlar är inte intressant varesig för tävlande eller förbund! SRW är en trevlig bana men SM klass, nej det tror jag inte.

Victor skrev:
Kay, att bara ha en banhoj och inte tävla kan inte vara speciellt roligt. Kör så mycket bana du nånsin hinner och ta licens i år. Satsa på första rejset nästa vår.
Det verkar vara så att det går ganska långsamt på Anderstorp innan folk får upp farten.
Spara en massa stålar under vintern och köp på dig lite delar som brukar gå sönder vid vurpa. På första rejset så ta med dig någon som tävlat som kan hålla koll på bitarna.
Bankörning är lite småkul, med det är skittrist nonsensåka (typ som motorväg i regn 25mil hemmifrån) jämfört med att stå på startgridden!

Självklart har jag tänkt att tävla, vet bara inte om jag hinner komma igång nästa år till första tävlingen, vi får se helt enkelt! Men tävla ska jag naturligtvis.

Zilversurfer skrev:
Bingo!! Du har allt dubbelmoral du!!! Du själv ligger och kör en registrerad hoj bland licensförarna, vilket innebär att SVEMO/TH försäkringen inte gäller om du skulle vålla en olycka...
Haha, är vi där nu igen, du och jag :D

Det är den arrangerande klubben som bestämer reglerna för körningen. Inte du eller jag. Jag följer de uppsatta reglerna :pannkyss

Om jag hört dig klaga på att det är för långsamma förare i licensgruppen? Ja, både mycket och länge, och i hårda ordalag :lol

Så! Nu har jag kört bana! :)

Fantastiskt kul! Otrolig båge, skitroligt... Helt såld!

La hojen i en hårnål i andra passet dock, pga ett gupp jag inte kände till :(
Men det hände inte något, reste hojen och fortsatte till depå, för att köra ett pass till sedan. Prisa Gud för crashpuckarna.

Här är en soft bild från söndagen!

http://www.ketogan.com/Racepics/IMG_4040.jpg

ja jävlar, möjligen en av de snyggaste RR-bilderna jag sett!

Seså, bli snabb och sparka röv nu då.

SVEMO/TH försäkringen inte gäller om du skulle vålla en olycka....Som många av Er sagt tidigare så är VIT grupp i SSEMSE inte en licensgrupp utan hojjar som inte är reg, eller tidtagning..och inget annat- Detta innebär att ALLA kan köra där, eller?

Gör en svart grupp som det snackas om, men tyvärr kommer det aldrig ske då SRW aldrig kommer bli godkänd av SVEMO inte enbart p.g.a säkerhet.enl Z-surfer

Tänkte skaffa en banhoj nästa år,så gäller Svemos försäkring på en bana som
inte är godkänd av dom? :confused:

Kung Otto skrev:
...

Tänkte skaffa en banhoj nästa år,så gäller Svemos försäkring på en bana som
inte är godkänd av dom? :confused:

Nej licensen gäller ej om man kör på banor som inte godkänts enligt FIM och UEM:s regler. Körning sker på egen risk/egen försäkring.

Licensen är internationell så den gäller i övriga länder som arrangerar träningar/tävlingar på banor godkända enligt FIM och UEM:s regler, dvs licensen gäller även för dessa banor utomlands även om det inte är det svenska förbundet som besiktigat.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back