Nu i en Xbox nära mig...

Anledningen är ju att det är bra mycket slappare och skönare att lira på en konsoll, än på PC. Speciellt om du vill sitta i vardagsrummet o använda hembion som ljud.

I övrigt, har jag bara en arbets-PC. Ingen spel-PC.

Sant, det blir bokigt om man ska plantera sig i soffan med tangentbord och mus. Jag fixade dock en riktigt skon plats nar jag korde BF2 senast. hade kankat ut speldatorn till vardagsrummet, tiltade platt-tv;n nerat via vaggfastet o hade pallen som ryggstod och soffkuddar som underlag.

Det var perfekt men det kraver ju att man har dagen pa sig om man ska tycka det ar lont att ordna med allt.

Nu har jag gjort ett hål i väggen från garaget till tvätt till vardagsrum och dragit en HDMI-kabel. Ska snart dra en USB-kabel till en USB-hubb och sedan tangentbord och mus därifrån. :)

En fråga som någon kanske kan svara på... På min Panasonic TV med 1900x1080 i upplösning så är ikonerna till vänster på skrivbordet kapade till hälften så de inte syns. Det hjälper inte att byta upplösning. Är det TV som beskär felaktigt eller vad orsakar det här?

Jag vill spegla skrivbordet så det visas samma på monitorn till datorn som på TVn.

Nu har jag gjort ett hål i väggen från garaget till tvätt till vardagsrum och dragit en HDMI-kabel. Ska snart dra en USB-kabel till en USB-hubb och sedan tangentbord och mus därifrån. :)

En fråga som någon kanske kan svara på... På min Panasonic TV med 1900x1080 i upplösning så är ikonerna till vänster på skrivbordet kapade till hälften så de inte syns. Det hjälper inte att byta upplösning. Är det TV som beskär felaktigt eller vad orsakar det här?

Jag vill spegla skrivbordet så det visas samma på monitorn till datorn som på TVn.

Du kör klonat. Då är det samma upplösning på båda skärmar.
Vad kör du för upplösning på monitorn till datorn?

Testa ha Panasonic TV:n som primary

Du kör klonat. Då är det samma upplösning på båda skärmar.
Vad kör du för upplösning på monitorn till datorn?

Testa ha Panasonic TV:n som primary
Vore det samma upplösning, så är det den mindre 1600x1200 som är på TV som monitorn till datorn har. Men även det hjälper ju inte.

Har testat TVn som primary oxå. Ingen skillnad. Ska meka mer senare med det här.

...hemma från dice's releasefest ikväll av bc2 och var helt ok. var en hel del nerds där och höjdare från dice/ea men det gör inget, när det kommer till bc2 så är jag nog en ganska stor nerd...

nu till slagfältet.

Fungerade detta? Och hur gjorde du då med styrinställningar, ändrades de automatiskt?

Ska försökera fixa tagentbord+mus samt headset men allt är anpassat för dator dvs usb...

Fungerade detta? Och hur gjorde du då med styrinställningar, ändrades de automatiskt?

Ska försökera fixa tagentbord+mus samt headset men allt är anpassat för dator dvs usb...
Har inte dragit USB ännu. Fullt upp med att snickra i huset. Ska köpa USB grejerna imorgon dock. Det bör dock funka, varför skulle det inte liksom?

Någon som vet om man bara kan köra detta på LAN,
eller måste man ansluta till internet?

Edit: Till PC =)

Last edited:

Hade smamma fel på min plasma tv. kolla dina tv inställningar på den kanalen, min tv hade automatisk skalning aktiverad så när jag avaktiverade den så blev bilden "korrekt".....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park