Nu i en Xbox nära mig...

Min kopia till PC anländer i brevlådan imorgon, ska bli en höjdare.
Skulle man bara råka få en invite till StarCraft II betan också så skulle iaf jag garanterat klara mig tills snön är borta och man kan få börja åka lite.

antar att du menar till pc, men jag har hört att det ska finnas någon form av mus/tangentbord till xbox också. någon som vet mer?
Nä, till PS3.

Förresten, är det så att både PC, Xbox och PS3 delar samma multiplayer? Eller är man separerad mellan de olika systemen? För en som lirar PC med tangentbord och mus har ju helt klart bättre utgångspunkt då det är så mycket enklare att spela med det.

Får mitt ex idag samt att jag ska hämta ut ett nytt Harman Kardon högtalarpaket för den där extra feelingen!

Nä, till PS3.

Förresten, är det så att både PC, Xbox och PS3 delar samma multiplayer? Eller är man separerad mellan de olika systemen? För en som lirar PC med tangentbord och mus har ju helt klart bättre utgångspunkt då det är så mycket enklare att spela med det.

Alla är separerade. Annars hade man ju haft noll chans mot dem som lirar med pc. Undrar också om det går att köpa tangentbord & mus till 360. :va

Edit: väntar på en recension av dig bettskena :tummenupp

Edit: väntar på en recension av dig bettskena :tummenupp

blev en del spelande fram till ca. 02.00 inatt, både multiplayer och singleplayermode.

generellt är multiplayern lite mer tajtare nu, en del nyheter såsom att det går att märka ut fienden (de som spelat demon vet vad jag menar) men också vapen samt fordon (tex uav-helikoptern). kartorna är mer varierande med både vinterlandskap samt ökenbanor och variationen gör det bara mer spännande. stor vapenarsenal som vanligt samt fler unlocks beroende på hur många poäng du får. utan att gå in på fler detaljer som blir en slags spoiler känns det som att de tagit ett par steg i rätt riktning vad gäller känsla och spelupplevelsen.

personligen är jag nyfiken på hur många kartor det blir i slutändan, när vi spelat ett tag, för det tycker jag är 1'ans svaghet - att bygga på fler kartor är inte speciellt svårt eller för den delen heller, onödigt utan i multiplayermode är just kartvariationen dess styrka.

singleplayermode är ungefär som i 1'an; varken sämre eller bättre. har inte hunnit så långt visserligen, men ändå. kan säga att det tar avstamp i andra världskriget.

kommer en till reflektion ev. efter kvällens/nattens eskapader :)

9'e mars ska jag dessutom på dice's releasefest för spelet och får se hur kul det blir bland massa nerds.

Hur jämför du spelet gentemot MW2, om du har spelat det förstås?

har spelat mw2, däremot inte alltför mycket, men jag tycker det generellt är två 'olika' spel trots allt; mw2 är som counter strike, dvs det går snabbt vad gäller att döda eller dödas. högt tempo hela tiden och plötsligt kan man få en kula i pannan bara sådär. kartorna är mindre och därmed också intensivt. tempot är generellt densamma oavsett karta.

bc2 är inte lika snabbt, du kan lägga upp en taktik med kompisarna och sedan (försöka) sätta den i verket. dessutom kan du använda dig av diverse fordon, både på marken och i luften. tempot växlar från lugnt till intensivt. att byggnader dessutom förstörs för att du pangar på dem, tillför upplevelsen en extra dimension. kartorna är också större vilket just gör att tempot varieras och du får också stor användning av dina fordon.det finns artilleri som du kan använda dig av också och kan därmed hjälpa dina kamrater på slagfältet. sammantaget känns och är helheten smartare än mw2.

nu är detta inte en bc2 vs. mw2 inlägg, utan det handlar om vad du själv gillar bäst. personligen tycker jag att bc2 är en utveckling av krigsspel odyl och då i multiplayermode som kommer expandera ännu mer i framtiden medans singleplayermode kanske inte ens kommer göras, medan mw2 egentligen är en snyggt förpackad krigsspel men vi har sett det förut. jag tror dessutom att i framtiden kommer fler spel vara som bc2 där miljö, byggnader etc etc påverkas av det du gör som spelare, dvs spränger du en byggnad så går den naturligtvis 'sönder', minerar du ett slagfält och tanks kör över den, så sprängs tanksen men vi ser också kratrar osv osv.

men som sagt, två olika spelstilar och bara välja vad som passar en bäst. själv ger jag bc2 5 handgranater medan mw2 får 3 handgranater.

Det har vi pastatt sedan tidernas begynnelse men anda fortsatter folk envist att spela PS3.
Anledningen är ju att det är bra mycket slappare och skönare att lira på en konsoll, än på PC. Speciellt om du vill sitta i vardagsrummet o använda hembion som ljud.

I övrigt, har jag bara en arbets-PC. Ingen spel-PC.

Hade Bad Company 1 till PS3, gillade inte kontrollerna riktigt men ljudet... oj oj oj vilket wunderbart ljud det var. Vad jag har sett och hört av 2an så är det minst lika bra nu!:tummenupp

Blir till att köpa 2:an då..:tummenupp
En annan lite off topic fråga är att jag funderar på att köpa ett grand theft auto spel. Där finns många att välja på vad jag förstår. Vilket ska man köpa? Känsla, grafik osv..

Blir till att köpa 2:an då..:tummenupp
En annan lite off topic fråga är att jag funderar på att köpa ett grand theft auto spel. Där finns många att välja på vad jag förstår. Vilket ska man köpa? Känsla, grafik osv..

GTAIV, senaste är bäst helt enkelt.

Annars kommer det i höst någongång ett spel som heter Red Dead Redemption från Rockstar och det är helt enkelt GTA i vilda western komplett med dueller, hästar att rida på / sno och annat skoj.

http://www.rockstargames.com/reddeadredemption/agegate/ref=//

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...