czech_racing skrev:Jag har väldigt begränsad erfarenhet av hundar och är inget stort "fan" av dem, men nått kul hände denna sommar...
Vi ligger i en park och har picknick då jag plötsligt känner nått flåsa mig i nacken, jag är på glatt humör (efter lite vin..) och tror att någon skojar med mig så jag rullar runt så jag ligger på mage för att se vem det var.
Där står det två hundar ca en decimeter från mitt ansikte... Hinner se att det är "kamphundar", ser ingen ägare (så jag kan avgöra om det är en "vettig" människa), hmm springa är nog inte så bra (antar att de gäller de flesta hundar), jaha ska jag hälsa mitt ansikte hej då nu?
Hunden tar ett skutt fram och slickar mig i ansiktet, ok jag tolkar det som "hej". Jag sätter mig upp, båda hundarna hoppar på mig mig och slickar mig i ansiktet. he he ehh vad nu då?
Fy!! Så kommer en tjejoch skriker 2 namn den ena hunden går bort den andra bara tar ett skutt rakt ned bland alla picknickkorgar. Efter att pratat med ägaren så förklarade hon att den ena var en amstaff (stavning?) valp och den andra en fullvuxen pitbull. Efter jag matat båda med kyckling (frågade ägaren såklart) så blev vi bästa vänner, jag kastade kubb-pinnar och hundarna kom tillbaka med tandpetare....
Sedan sa vi hej då till varandra efter att jag fick en sista puss.... inte av ägaren tyvärr.
Mvh
P.T
Nu när jag tänker efter så kanske de kände att jag ätit kyckling...jag som trodde att gillade MIG!![]()
Jag är nu skyldig ett kubb-spel![]()
Fick också lära mig att inte stirra rakt i ögonen, inte klappa på huvudet, ligg inte på rygg och blotta halsen..
Tycker att det är jättekul att du fick en positiv bild av hundarna för det är precis så som dom fungerar, sedan att ägaren verkade vara en sådan som borde ha en papiljon eller liknande istället är ju en annan sak. (Eller för den delen ingen hund alls)
Tycker även det där med att man inte skulle ligga på rygg med blottad hals låter lite komiskt. Om hundarna har benägenhet att bita då så kanske man verkligen skulle fundera på om allt står rätt till (kan ju tyvärr vara så att ägaren på något skruvat sätt försökte impa på dig