K-Man skrev:SÅ sant!
Är det inte så att Golden Retiriever leder bettstatistiken eg?
Jo det gör dom.

Fast jag har faktiskt svårt att tänka mig att den statistiken är procent baserad iofs..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att Golden Retiriever leder bettstatistiken eg? Dock har pitbull och rottis så dåligt rykte att de alltid får skulden eller omskrivelsen kamphund. Se bara på exemplet HA vs Bandidos ovan. Här är tjejens och min Cooper..
UrbanTiger skrev:Varför har grannen på våning 1 i mitt hus munkorg på sin "Råttis" ?
Varför "fostras" den med sparkar och slag ?
Grannens familj har Pizzeria
Är det konstigt att man är skeptisk ?
Chrille skrev:Varför har grannen på våning 1 i mitt hus munkorg på sin "Råttis" ?antagligen för att den har bitit någon och blivit tvingad till det av myndigheterna.
Varför "fostras" den med sparkar och slag ?för att dom är okunniga och antagligen själva är ganska rädda för sin hund
Grannens familj har Pizzeria och vad har det med saken att göra
[/b]
Tintin skrev:Blir förbannad jag med över tramset med rottisar..![]()
Och just där står det att det är en blandning alltså inget riktig rottweiler.
Vilket som,visst händer det att rottisar är inblandade men det är precis som med
pittb, ägarna är oftast kända av polisen. Som sagt, det är inte alltid hundens fel... FATTA NÅN GÅNG !!!
/Tomas
sEiKo skrev:.....Så fort hunden gör det minsta utfall,kaxar sig eller inte lyder måste man vara stenhård.
Greppa den i nacken, brotta ner den och lägg dig över den med ansiktet så nära hundens och stirra den i ögonen samtidigt som du säger fyyyyy med den mörkaste röst som du kan frambringa.
.....
Är det en ursäkt? Varför har inte den dåligt rykte då? Jo, den ser inte farlig ut. Sen är GR's (ej ghostrider) bett säkert inte lika allvarliga i de flesta fall som de som uppmärksammas i pressen där andra raser är inblandade. Vilket har störst nyhetsvärde: Golden-bett eller AmStaff-bett? Bara en av dem kan få namnet kamphund i pressen. KvällstidningsjournalisterTinatjejen skrev:Jo, men så är de ju sveriges andra vanligaste hund, efter schäfern, eller något sådant...
Quaya skrev:just därför ska en sån hund låsas in snabbt som faan pga av att ägaren inte har uppfostrat hunden ordentligt eller inget så det är inte hundens fel men för att det inte ska hända fler gånger så låser dem ju in hunden eller du tycker hunden ska få kli på magen för den har betit en liten flicka i huvudet eller?!?!
twinner666 skrev:Inskickat av twinner666 - Igår kl 17:26
synd att dom flesta med kamphundar använder dom som ett vapen.bara en massa nazzeku*ar och gangsters som har sånna djur.eller jo! det finns seriösa ägare också....
The_FacultyGirl skrev:Just den hunden kommer inte bita förrän han blir bra trängd och han vet det själv iochmed att han går undan alla gånger han kan.
Sen om jag praktiskt taget stänger in hunden i säg köket för att vara avskilld från barnet för allas skull och barnet vet att hunden inte är snäll likaså att barnets förälder vet om det, och barnet ändå går in i köket för att titta på hunden. Då är det förälderns fel för den har ansvar för barnet.
Men det är min åsikt.
Det är förälderns plikt att passa sin unge likaväl som det är hundägarens plikt att passa hunden. För både hundägaren och föräldern ska vara flockledare i sin flock och då får man passa sina mindre och undergivna också.
Men jag är less på vuxnas syn på djur i huvudtaget.
Att en vuxen kan låta sina barn jaga t.ex. får som är instängda i en hage... varv efter varv. Tycker vem som helst borde kunna räkna ut att fåren inte mår bra av det, så stressade som det kan bli.
Och varför barnen ens är i hagen är p.g.a. öppet hus och visning av djuren på diverse ställen.
Men kan man inget om djur så är det säkert svårt att veta.. men om man själv inte vet ngt om djuret, varför låta ens barn vara inärheten av det?
K-Man skrev:Är det en ursäkt? .
Chrille skrev:Bättre formulerat än så har jag aldrig hört den enkla sanningen förklaras bortsett från ett faktafel angående labben som länge haft problem med oseriös avel och då drabbats av många dåliga hundar. Men de hundarna bits inte på samma sätt och blir inte ett problem på samma sätt för att de har ägare som äger hund av annan anledning än penisångest...
Vad gäller boxrar så bits dom inte förresten. Dels har de en otroligt stabil mentalitet, extrem smärt-tröskel och skulle de trots det försöka bita så gör deras extrema underbett att det inte går hål dvs upplevs inte som ett bett på samma sätt som när en hund med riktigt bett visar vad man kan göra med ett gäng riktiga tänder.
Det är alltid ägaren som är problemet och därigenom hunden. ÄGAREN skaffar en hund han inte klarar av eller en taskig blandning och sen är det HUNDEN som måste skjutas. Sorgligt....
Chrille skrev:Varför har grannen på våning 1 i mitt hus munkorg på sin "Råttis" ?antagligen för att den har bitit någon och blivit tvingad till det av myndigheterna.
Varför "fostras" den med sparkar och slag ?för att dom är okunniga och antagligen själva är ganska rädda för sin hund
Grannens familj har Pizzeria och vad har det med saken att göra
Är det konstigt att man är skeptisk ? naturligtvis inte. det är en ras som alltfr ofta förbannas med korkade ägare
sEiKo skrev:Vet man hur man gör när man uppfostrar en hund bör man inte få problem om inte hunden är felknullad förstås då.
Så fort hunden gör det minsta utfall,kaxar sig eller inte lyder måste man vara stenhård.
Greppa den i nacken, brotta ner den och lägg dig över den med ansiktet så nära hundens och stirra den i ögonen samtidigt som du säger fyyyyy med den mörkaste röst som du kan frambringa.
Hunden ska inte vara din kamrat utan du ska vara flockledare åt hunden och den ska stå absolut lägst i rang om det är en familj.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |