FANTEN
Cool
Tror man verkligen att utvecklingen drivs av höga skatter i ett land på 9 miljoner så är man naiv.
Just den frasen läser jag precis överallt samtidigt som det inte finns nån i hela världen som tror på att vi i Sverige kommer lösa jorden klimatproblemen på egen hand. Jag förstår inte varför folk påstår det ens. Det är väl självklart att ALLA ska va med och påverka och där ingår våra 9 miljoner invånare.
Alternativet är att vi alla står och pekar finger på varandra och talar om vad alla andra ska göra istället.
Jag kan ta ett roligt exempel och det är en polare som inte tycker det är lönt att stänga av sin TV istället för att alltid ha den(+ allt annat) i stand by läge. "Det är ju så jobbigt att stänga av alla prylarna". Hans ursäckt är att det finns ändå 1 miljard kineser som spyr ut miljögifter. Han vill alltså att 1 miljard kineser ska ändra på sig först innan han själv gör det. Och sen till på köpet klagar han på att han har hög elräkning oxå och att skatterna borde sänkas för det med. Alla andra ska göra nåt, skatter ska sänkas och det ska forskas och det ska det ena och det andra, men han själv ska inte göra nåt.
Och just ang. USA som alltid nämns som miljöförstöringsexempel. Även där börjar det hända mycket, speciellt i californien, även om det inte går speciellt snabbt och att dom ligger långt efter. Även där börjar folk vakna trots extrem motvind pga av alla lobbyister.