Nu har jag kört slingerbulten

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Söndag och inte ett smack att göra, ringer runt till de som fortfarande har hoj kvar. Tror de har spärrat mig på mobilen för ingen behagar svara. Nej,nej får väl ta och åka en sväng själv då. Kosan styr upp mot södertälje och eftersom jag inte har kört på slingerbulten som det står så mycket om så måste jag väl testa. Grymt rolig väg att smiska fram på. visserligen såg jag väl ut som ett stopmärke då jag ensam långt upp i norrland försökte få nått som helst flyt i körningen, skulle nog behöva ett par resor för att kunna memorera alla dessa kurvor. Skapligt bra asfalt och förvånansvärt lite grus med undantag för 1 eller 2 böjar. Nästa helg får man väl prova på bogesundsvägen, ska bara försöka och hitta den. Åkandes från Norrköping ska jag åka var??? Finns det nån som vill guida en utsocknes Pekingbo??
Ha det så bra
Roger

Satans bulten är ju förstörd... ligger det stekande sol på de där svarta som är precis överallt blir det ju svinhalt.

Bogesund är mycket bättre ska nog dit och nöta en repa ikväll tom :yoparty

Boge är i bra mycket bättre skick än bulten. Vilket är lite synd. Bulten är ju bredare och finare och bättre sikt genom kurvorna. Tyvärr blöder ju asfalten överallt.

Boge är dock klockren i år, inget grus, inga tjälskott. klockren helt enkelt!

Se upp för generatorböjen bara!

Som inflyttad pekingbo hjälper jag gärna till om om så behövs... skönaste vägen från norrpan är ju över katrineholm, sen vid lämpligt tillfälle hoppar du på e4an, följer den förbi stockholm med siktet på E18 norr... väl på E18 följer du den o skyltar mot norrtälje/vaxholm tills en liten skylt säger Bogesund... pissenkelt egentligen

Såg ni killen som satt och sola sig, kanske en skadad hoj åkare som fått abstinens.

Körde också den legendariska bulten första gången för nån vecka sen.
Kul att köra på stället man läst så mycket om.

Fast det gick inget vidare att wheela på rakorna och knäskrapa i kuvorna med min gamla merca :va

Vill ha en motorshykkel istället!

akerstrom skrev:
2326244 Körde också den legendariska bulten första gången för nån vecka sen.
Kul att köra på stället man läst så mycket om.

Fast det gick inget vidare att wheela på rakorna och knäskrapa i kuvorna med min gamla merca :va

Vill ha en motorshykkel istället!

Som några tidigare inläggare skrivit så kan jag bara hålla med, slingerbulten är i ganska dåligt skick i år :tummenner ,. Den blöder lite var stans och man kan inte köra speciellt avkopplande. Inte för att man ska göra det, men jag syftar mer på att en av mina polare kraschade på bulten på grund av en kolmask som hade runnit ut av den stekande solen. :huvet Så när han kom där så fanns det inte en möjlighet att hålla sig på vägen och då var det inte i en kurva utan precis innan en kurva. Så när väl kurvan kom så var det bara klet på däcket. gissa vad som hände med greppet.... :fakta DEt är det jag känner oro över och kan inte släppa den tanken. Polaren gick det faktist bra för om man kan säga så, ett brutet nyckelben :kryckor och ett knäckt ego. För man vill ju liksom inte komma med i statestiken. Hör gärna av er då ni kör norr över då jag gärna slår mig till följe med er. Jag bor preicis avfarten innan den man svänger av från (E18) mot Boggesundsvägen. Fram till dess ska jag hjälpa polarn med ersättningsanspråk ev polisanmälan om det behövs på VV för bristande och farlig lagning.. :kulspruta Det är en kolmask dv.s kära utan gruspålägg som har smält ut. Kör lungt i sommar alla ni där ute så ses vi PÅ vägen och hällst inte vid sidan om...

Last edited:
Jag åkte butlen första gången i onsdags och jag märkte inte av att den skulle vara i dåligt skick.

Den var ju inte helt 100 men absolut körbar!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka