nu har jag köpt r1

lema skrev:
Efter lång tid på blocket och sökande på sporthoj sidan har jag äntligen köpt hoj.Från början var r1 ett uteslutet alternativ,efter som de flesta kör r1.Var så jävla less på all snack om r1 också.Hur bra de är.Och i slutet köper jag en sådan.Nu ser jag verkligen hur snygga de är och varför folk köper de.Var sugen på 954 och k4,men kunde inte hitta en till bra pris.954-or är inte så många och kostar för mycke och K4-or dyra.Så i slutet blev det r1 03 uttagen 04 med 560 mil till en bra pris(70000kr).Längtar till sommaren.Hoppas att jag gjorde bra köp.Vad tycker ni?

Precis därför jag ska köpa 954á....det kryllar av R1ór i stan. Det e en skitbra hoj men jag vill ha någe som e lite ovanligt. här i örebro har jag bara sett en954á
Grattis till en fin båge i alla fall

lema skrev:
här kommer en bild från annonsen

en till från garage,där den vilar nu

Fin hoj det där, har nog en kolfiberframskärm liggandes ifall du vill ha. Har ingen användning för den. Ska nog passa din hoj.

PM:a om du är intresserad. Finns i Växjö

Bra köp,du lär inte bli besviken. :tummenupp har själv haft en 03'a.
Nu har jag en 05'a, det e min tredje Retta.

Denna är nu till salu!!

Bifogat

• PICT2376.jpg
    PICT2376.jpg
    81.4 KB · Visningar: 186
Last edited:
Varför jämt tjata om att man blir en i mängden när man kör R1,
Har aldrig hört nån som kör saab säga: Öhh köp inte en volvo då blir du en i mängden. eller tvärtom. va spelar det för roll? vilken japansk sporthoj av nyare modell du en köper så blir du en i mängden, det finns ju bara 4 märken att välja i mellan. vill man urskillja sej från mängden så kan man väll lacka hojen i neon eller sätta på en ko tuta kanske köra naken då är man EJ längre nån i mängden om det är nånting som känns viktigt.

en imängden blir man när man köper en glidare (virago å liknande)
hur många r1or finns de kvar som är i livet å inte sönderkrashade?

pini skrev:
en imängden blir man när man köper en glidare (virago å liknande)
hur många r1or finns de kvar som är i livet å inte sönderkrashade?

Min iaf;)

Ser inte många hela 00or nuförtiden :|

Svarvern skrev:
Kom igen nu svensken, jag förstår inte varför alla snackar om att man blir en i mängden, jag har sett max tre 04-05 R1 i sommar....sen att det finns en jävla massa äldre modeller i sverige är väl en helt annan sak...eller ?
Det togs väl in typ 100 -98:or tror jag + lite import men sen kan man nog dela det på två då ganska många är skrotade så jag tippar nog på att de finns fler 04:or än 98:or :)

Grattis till en snygg hoj! :tummenupp
Lite mera grader och lite mindre snö önskar nog många nu....

Grattis!!! :tummenupp

Själv letar man som fan efter en, men hittar ingenting. :(

Åkte ända till Malmö för att kolla på en hoj, men fick åka hem med tomt släp :mad:

killen sa att den var skitfräsch,å så kommer man dit!!! ja va säger man???
såg ju inte ut som han hade förklarat den i allfall. :fatta!

lema skrev:
Efter lång tid på blocket och sökande på sporthoj sidan har jag äntligen köpt hoj.Från början var r1 ett uteslutet alternativ,efter som de flesta kör r1.Var så jävla less på all snack om r1 också.Hur bra de är.Och i slutet köper jag en sådan.Nu ser jag verkligen hur snygga de är och varför folk köper de.Var sugen på 954 och k4,men kunde inte hitta en till bra pris.954-or är inte så många och kostar för mycke och K4-or dyra.Så i slutet blev det r1 03 uttagen 04 med 560 mil till en bra pris(70000kr).Längtar till sommaren.Hoppas att jag gjorde bra köp.Vad tycker ni?

Bra köp. (skickar pm)

Bra köp!
Förvisso kunde du fått en R1-04 för 79-80 tusen men 1000 mil på mätaren.

Men ditt köp var kanon annars och du kommer bli nöjd.

Det är aldrig fel att R1 blir dussin hoj,visst priserna sjunker fortare kanske vid försäljning men fördelen är ändå att det kanske blir fler beg delar att tillgå på marknaden.

min är en 99 men den är ingen i mängden om du så ställer den intill 10 st likadana
någon som vet om nån från trakterna kring linköping som har haft en ombyggd r1 cykeln e köpt på beviks roger karlsson tror ja han hette

Du gjorde ett helt godkänt köp !

Förresten så såg jag 2st r1:or under hela förra året. Och ändå så bor jag i centrala göteborg.

Men varför har jag fått höra så ofta här på sporthoj att r1 är så himla vanlig, alla har den osv.
Vad bygger ni eran fakta på, det ni själva uppfattar eller?
Har ni ingen fakta att gå på så kan jag lika gärna påstå att ferrari är Sveriges vanligaste bilmärke!
Men men bara för att någon tycker en sak så har vissa en förmåga att ta efter...

men vad vet jag om saker o ting, r1 är ju bara skit, inte sant :rolleyes: ?

R1 racer skrev:
Bra köp!
Förvisso kunde du fått en R1-04 för 79-80 tusen men 1000 mil på mätaren.

Men ditt köp var kanon annars och du kommer bli nöjd.

Det är aldrig fel att R1 blir dussin hoj,visst priserna sjunker fortare kanske vid försäljning men fördelen är ändå att det kanske blir fler beg delar att tillgå på marknaden.

Vart kan man hitta den någonstans?
Nyfiken!!

Har varit honda fantast men efter den här köpet,tycker jag att man får mycket mer hoj för pengarna om man köper en beg yamaha.De är kraftigare lättare och smidigare.Hade 929 innan,men den var misshandlad av förra ägare.Så var jag inte så nöjd med den allt som allt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN