Nu har jag ingen Corvette mer! (Söker rejshoj)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Neh, nu har jag ingen Vette. Sålde den precis till en herre från Helsingborg. Det känns lite vemodigt men den snustorra rejs-kassan fick sig en ordentlig påfyllning. Så nu ska det äntligen inhandlas däckvärmare, laptimer och lite annat roligt.

Men framför allt - jag ska ta o köpa mig nått ordentligt att åka på! Inbillar mig att man kan köpa sig snabb så min fråga till er nu är:

Vad finns det för schyssta R600-hojar till salu. Brukar alltid vara några (framför all Mattias) som känner till nån rackarns rask räser som står o väntar på ny ägare! Kan det vara så att jag får köpt nått redan innan SO på Åsen? Kontanta pengar ligger i fickan och bränner :)

Don Quixote skrev:
Neh, nu har jag ingen Vette. Sålde den precis till en herre från Helsingborg. Det känns lite vemodigt men den snustorra rejs-kassan fick sig en ordentlig påfyllning. Så nu ska det äntligen inhandlas däckvärmare, laptimer och lite annat roligt.

Men framför allt - jag ska ta o köpa mig nått ordentligt att åka på! Inbillar mig att man kan köpa sig snabb så min fråga till er nu är:

Vad finns det för schyssta R600-hojar till salu. Brukar alltid vara några (framför all Mattias) som känner till nån rackarns rask räser som står o väntar på ny ägare! Kan det vara så att jag får köpt nått redan innan SO på Åsen? Kontanta pengar ligger i fickan och bränner :)

Tjippen har en R6-02 som han vill bli av med. PM:a honom.....

Hade du varit en månad snabbare hade du kunnat göra ett klipp på SM-vinnarhojarna från Veidec. Nu går ju inte det, dårå.

Mannen som köpte Cralles hojar kanske har sin gamla R6 kvar. Han heter Niklas Sjöstrand, men kallar sig för Tjippen här på sporthoj.com. Kolla med honom.

Cralles hojar skulle Mike the Bike köpt. Allt var klart och kontraktet skrivet men det blev nått gravt missförstånd mellan Kawasaki och Bike Trollhättan. Hur som helst kanske dom gör större nytta i Tjippens händer ;)

http://www2.blocket.se/view/2789863.htm?l=0&c=1&city=0

R6 /01 Super sport
Salg: Med exstra kåpesett,øhlins styredemper,øhlins bak og innmat framme,kitt radiator. kitt girkasse,snab gass,arrow effekt anlegg,støtter pris 35000.- Kontakt: laffen76@yahoo.com Ring:95052591 <05.07.2004>

JOEse_2nm_02.jpg

Måste försöka reda ut vad för öhlinsprylar som det brukar sitta på rejs-R6or. Finns det flera olika öhlins bakdämpare som varierar kraftigt i kvalitet. Är alla i vilket fall bra mycket bättre än orginal? Öhlinskit i gaffeln antar jag i vanliga fall innebär andra fjädrar och shims?

(Från en som bara kört orginal)

Don Quixote skrev:
A: Måste försöka reda ut vad för öhlinsprylar som det brukar sitta på rejs-R6or. Finns det flera olika öhlins bakdämpare som varierar kraftigt i kvalitet. Är alla i vilket fall bra mycket bättre än orginal?

B: Öhlinskit i gaffeln antar jag i vanliga fall innebär andra fjädrar och shims?

A: Finns säkert olika varianter, alla är bättre än orginal då de går att renovera
B: Ja, inte vanligt att man slänger på en hel öhlinsgaffel. Tror inte det ens är tillåtet i SuperSport?

edit: du har PM

Last edited:
Don Quixote skrev:
Måste försöka reda ut vad för öhlinsprylar som det brukar sitta på rejs-R6or. Finns det flera olika öhlins bakdämpare som varierar kraftigt i kvalitet. Är alla i vilket fall bra mycket bättre än orginal? Öhlinskit i gaffeln antar jag i vanliga fall innebär andra fjädrar och shims?

Dom kittade R6'or jag sett har iaf haft samma bakdämpare.
Öhlins med hydralisk fjädeförspänning.
Tror att dom flesta även har Öhlinskittet i gaffeln. Kolv och Shims osv.
Köp min!! :tummenupp

Om Du Kan HÅlla Dig ?

Om du kan hålla dig till efter sista tävlingen så vet jag en vass r6 som ska säljas........ca 5-7 kg lättare än samtliga r6 or !

spyan skrev:
Om du kan hålla dig till efter sista tävlingen så vet jag en vass r6 som ska säljas........ca 5-7 kg lättare än samtliga r6 or !

Ja, jag har hört om din nya vikt-noja ;) Är fälgarna genomskinliga ännu?

Du menar att du vill åka på en rak, riktig MC med HEL-kåpa? FAttar du vilken omställning det kommer bli för dig? :7peta

Kolla racing.no , där brukar finnas drivvis med billiga standard R6:or till mycket bra priser. Det gäller bara att blunda när du åker över Svinesund. :tummenupp

Pelle B skrev:
Du menar att du vill åka på en rak, riktig MC med HEL-kåpa? FAttar du vilken omställning det kommer bli för dig? :7peta

Ja, kroppen är ju liten vriden till höger för att kompensera för sadelns förskjutning i sidled. Får försöka sträcka till den. Att dessutom ha en toppkåpa som inte vilar på framskärmen vid inbromsningar kommer göra många sekunders skillnad. Får jag den innan SO på åsen är det topp-8 (in med det in Webes-tråden).

Köp min så får du ju rätt märke också!!

/M

Don Quixote skrev:
Ja, kroppen är ju liten vriden till höger för att kompensera för sadelns förskjutning i sidled. Får försöka sträcka till den. Att dessutom ha en toppkåpa som inte vilar på framskärmen vid inbromsningar kommer göra många sekunders skillnad. Får jag den innan SO på åsen är det topp-8 (in med det in Webes-tråden).

*/ ?>
Back