Nu har jag gjort bort mig igen...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Argh.. Varför just nu? Jag VILL inte!
Dom dumma poliserna tog mig för 69km/h på 50väg. :huvet
Känns som att jag skulle kunna ha roligare för 1400:- än att ge bort dom till Kling och Klang! :mad: Aja, det är skiten man får ta när man kör hoj verkar det som. Dum som jag är skrev jag ju på böterna på plats också. Jag orkade inte tjaffsa då jag inte är säker på vad som gäller när man nekar till brottet.
Men jag är orolig för en grej föruom böterna. Jag har ju fortfarande prövotid + att jag åkte dit för 95km/h på 70väg den 3 oktober förra året. Kommer dom dra mitt körkort nu? Räknas det som upprepade någonting eller finns det inget sådant register som sparar alla fortkörningar?

Biifer = :död

Det blir till framtiden att säga om du klarar kortet. Jag åkte fast 2 ggr inom ett år och fick kortet indraget i 2 mån. Dock så har jag ju inte prövotid. Och det var en 25 och en 30 för fort.

SwiM skrev:
Det blir till framtiden att säga om du klarar kortet. Jag åkte fast 2 ggr inom ett år och fick kortet indraget i 2 mån. Dock så har jag ju inte prövotid. Och det var en 25 och en 30 för fort.
25 är den magiska gränsen för en varning (eller är det 20? :va ). Med en varning i bagaget torskar du lappen vid 25 för fort. Varningen sitter i två år.

Edit: Prövotid påverkar inte om du blir av med kortet eller inte. Bara gör en indragning så mycket värre.

Last edited:
Ryker inte kortet vid 20km/h för fort när man har prövotid? sa syrran till mig som just fått sitt B-kort..

Enda skillnaden med prövotid är att du inte får tillbaka det efter spärrtiden utan måste ta om det...

Ja det var jag :D Jag såg polismannen med radarn listigt placerad bakom en trädstam. Tur att man kom från andra hållet.

K-Micke skrev:
Ja det var jag :D Jag såg polismannen med radarn listigt placerad bakom en trädstam. Tur att man kom från andra hållet.
Mmm, han gömde sig bra där :4skrika
Polisen som stoppa mig sa någonting, ska vi säga mindre lämpligt när du åkte förbi. :hihi

Biifer skrev:
Argh.. Varför just nu? Jag VILL inte!
Dom dumma poliserna tog mig för 69km/h på 50väg. :huvet
Känns som att jag skulle kunna ha roligare för 1400:- än att ge bort dom till Kling och Klang! :mad: Aja, det är skiten man får ta när man kör hoj verkar det som. Dum som jag är skrev jag ju på böterna på plats också. Jag orkade inte tjaffsa då jag inte är säker på vad som gäller när man nekar till brottet.
Men jag är orolig för en grej föruom böterna. Jag har ju fortfarande prövotid + att jag åkte dit för 95km/h på 70väg den 3 oktober förra året. Kommer dom dra mitt körkort nu? Räknas det som upprepade någonting eller finns det inget sådant register som sparar alla fortkörningar?

Biifer = :död
Du Får bara Göra 3st förselser på 2år sen gör Länstyrelsen en utreding om ditt kör kort.. men du hade bara åkit dit 2 gånger så det är lugnt..
Jag har stjälv haft samma problem så jag kollade upp detta......
Länsstyrelsen som har ett register om detta... Du kan ringa dom så berättar dom för dig....

Mvh Tommy

Nödvändigt att göra en tråd för en liten fortkörningsbot? Svälj det :tungan

Tommy25 skrev:
Du Får bara Göra 3st förselser på 2år sen gör Länstyrelsen en utreding om ditt kör kort.. men du hade bara åkit dit 2 gånger så det är lugnt..
Jag har stjälv haft samma problem så jag kollade upp detta......
Länsstyrelsen som har ett register om detta... Du kan ringa dom så berättar dom för dig....

Mvh Tommy

Jag fick en utredning pga 2 st fortköringar inom 1 år. För jag hade inte fått 3st inom 2 år.

Jag torskade i 80 km/h på en 50-sträcka (1 km/h från att dom stal lappen på plats). Jag hade aldrig tidigare torskat för någon trafikförseelse, men fick ändå en skriftlig varning. Där stod att om jag inom två år gjorde ytterliggare en trafikförseelse så blev det indraget körkort som följd. Jag hade inte prövotid då.

När jag tog mitt körkort så betydde prövotid att om man gjorde minsta trafikförseelse så fick man ta om körkortet. Är det inte längre så? :va

En nisse på jobbet som är utbildad trafikskolelärare sa till mig föra sommaren att man bara fick köra 15 km för fort med prövotid, sen ryker kortet...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025