Premier för 2004?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Efter att ha kikat i ett antal trådar hade jag fått intrycket att premierna över lag sänkts något till 2004. Hade sett fram emot några hundringars avdrag själv, men istället så höjde Bilsport & MC min försäkring med 650 spänn.

Red: Alltså, har prishöjningen har stagnerat eller inte om vi snackar klass 7-knarrar?

Last edited:
UltraMarine skrev:
De enda som sänkte var väl TH och då gällde det lite äldre hojjar.
Det var fasen :va

Blir inte klok på det här. Nog för att olycksstatistiken ser sämre och sämre ut i vissa klasser, men det är ju närmast frågan om en fördubbling av premierna under den tiden jag kört hoj. Inte kan väl olyckorna ha fördubblats i antal heller?

mb skrev:

Blir inte klok på det här. Nog för att olycksstatistiken ser sämre och sämre ut i vissa klasser, men det är ju närmast frågan om en fördubbling av premierna under den tiden jag kört hoj. Inte kan väl olyckorna ha fördubblats i antal heller?

Har samma hoj som du har & betalade förra året 4200:- halvår/halv på TH. Döm av min förvåning när jag fick nya premien från TH: 1800:- helår/halv = 150:-/mån. Jag fick rätt så reducerat för att jag haft TH så många år men om jag hade tecknat ny försäkring hade det "bara" kostat 2800:- helår/halv. Som exempel skulle LF ha 4200:- halvår/halv så att slå en signal till TH kan nog löna sig.

Valen skrev:
Har samma hoj som du har & betalade förra året 4200:- halvår/halv på TH. Döm av min förvåning när jag fick nya premien från TH: 1800:- helår/halv = 150:-/mån. Jag fick rätt så reducerat för att jag haft TH så många år men om jag hade tecknat ny försäkring hade det "bara" kostat 2800:- helår/halv. Som exempel skulle LF ha 4200:- halvår/halv så att slå en signal till TH kan nog löna sig.
Det var djävul :jisses

Betalar själv närmare 5700 helår/halv numera. Iofs kanske de sänker premien snart när jag skiftar till "24+"-villkoren.

mb skrev:

Kanske inte antalet olyckor, men kostnaderna har ökat.

Lucky Luke skrev:
Kanske inte antalet olyckor, men kostnaderna har ökat.
Hmm, inte omöjligt men vad skulle det i så fall vara som gör att kostanderna per olycka ökar? Dyrare reservdelar och fler sprillans plastraketer på gatorna? Eller allvarligare olyckor kanske med värre personskador?

mb skrev:
Det var djävul :jisses

Betalar själv närmare 5700 helår/halv numera. Iofs kanske de sänker premien snart när jag skiftar till "24+"-villkoren.

Jag bor i dyraste f-zonen i sörmland och har alltså en helt acceptabel premie. När jag ringde runt till alla f-bolag för något år sedan (som jag brukar göra varje år för att kolla läget) har jag för mig att Bilsport & MC var de dyraste för min hoj. Är du säker på att de är billigast för dig? Å andra sidan vill TH ha 2500:- helår/halv för min XT-moppe (med sina 45 hk) så visst känns de lite inkonsekventa i sina premiesättningar. Men jag är iaf mer än nöjd med nya premien på Gixxern. :banana

Valen skrev:
Är du säker på att de är billigast för dig?
De var överlägset billigast för ett år sen iaf. Får väl kolla upp det hela igen nästa år... Är det lätt att skifta mellan bolagen?

Borde kanske egentligen gjort en poll om det här...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025