Nu har jag blivit polisanmäld.

Esquire skrev:
2613345 Du var en fjunig radionörd som sände piratradio?

Piratradio är festligt.....
Råkade själv ersätta NRJ med ljudet från en p-rulle till alla morgontrötta bilister vid malmös norra motorvägsinfart. Blev ett väldigt liv på folk som ringde NRJ telefonsluss och klagade.....:notme

Gör en motanmälan om falsk tillvitelse eller vad det nu hette och se till att få skadestånd för att dom polisanmält dig :-)

Esquire skrev:
2613345 Du var en fjunig radionörd som sände piratradio?

Ungefär så var det...

Det började med att jag som sexåring fick följa med en klasskompis hem och titta i hans pappas källare, där stod det massor med pipande, blinkande, lysande, fräsande och pratande radioapparater.
(han var alltså radioamatör)

Jag fick intresse för DX, så på nätterna när andra barn läste kalle anka under täcket med ficklampa så låg jag med öronsnäcka och lyssnade på kortvåg/mellanvåg/långvåg på någon gammal radio.

Det var mina första trevande försök att sända själv som inte uppskattades av grannen vars kassa TV tog in signalerna.
Istället för att prata med mig direkt anmälde han mig till televerket radio (som dom hette på den tiden) som la ned en massa pejlande och sökande efter mig, för att slutligen knacka på och beslagta anläggningen.

Passande nog skedde detta under nobelfesten som grannen försökte se på sin kassa tv.

Utöver dagsböterna fick jag ett brev där det stod att "radioutrustningen hade destruerats" vid televerkets provanstalt.

ledb skrev:
2615258 Vad är det för skillnad på licensskolk och försäkringsbedrägeri?
Jag förstår din fråga, skillnaden är att SH medlemmar tycker det är okej att skolka från licensen, svartjobba, fildela och bränna hemma, medans skeförsäkring och hojstöld är olagligt...

GuW skrev:
2615260 Jag förstår din fråga, skillnaden är att SH medlemmar tycker det är okej att skolka från licensen, svartjobba, fildela och bränna hemma, medans skeförsäkring och hojstöld är olagligt...
:tummenupp klockrent. Mer dubbelmoral åt folket! :D

Till trådskaparen: Hoppas att det löser sig med anmälningen. Riktiga 1%-fasoner att inte betala :yoparty

David Lundin skrev:
2615282 :tummenupp klockrent. Mer dubbelmoral åt folket! :D

Till trådskaparen: Hoppas att det löser sig med anmälningen. Riktiga 1%-fasoner att inte betala :yoparty

Snarare 30%-fasoner... Radiotjänst själv påstår att över 90% betalar tv-licens. Det är naturligtvis propaganda. Undersökningar visar att knappt 30% har TV utan att betala licens. Fanns en sådan för inte så länge sen, men pallar inte leta fram den.

PS. Jag tillhör de 27%-en. TV-licens är en sovjetavgift.

sist jag köpte min tv bad jag tvhandlarn ta bort tvtuner (kanalväljarn) i tv`en så behöver man ej betala någon licens.Varför ska man betala licensen när jag ej kan se på 1,2,4 utan digitalbox som jag ej fått av radiotjänst ännu..Räcker att betala till canaldigital.................................

Ett tips till trådstartarn är att ringa radiotjänst och säg att du har en tv utan tvtuner,då behöver man ej betala någon licens.(det är tvtunern man betalar för) du får ej ha någon video med tvtuner heller.................

http://www.voodoofilm.org/artikel/slippa-betala-tvlicens.aspx

Last edited:
Maxxi skrev:
2612699 Kommer polisen nu att göra en husrannsakan hemma hos mig...

Ja, det låter sannolikt. Min dörr slog de in efter att det kommit fram att jag kört med dubbade däck i Maj förra året, satt häktad i en vecka ungefär.

Markus skrev:
2615900 Ja, det låter sannolikt. Min dörr slog de in efter att det kommit fram att jag kört med dubbade däck i Maj förra året, satt häktad i en vecka ungefär.
Det var elakt gjort att köra med dubbdäck i Maj, då blev hon väl ledsen? Eller menade du maj?

HanneZ skrev:
2616534 Dubbdäck i detta fallet är nog synonymt med vårtor :banana

Nejdå. Näcken kådisar. Säger som i filmen G om nu nån kommer ihåg den: "ge honom dom knottriga" :D

Markus skrev:
2615900 Ja, det låter sannolikt. Min dörr slog de in efter att det kommit fram att jag kört med dubbade däck i Maj förra året, satt häktad i en vecka ungefär.
:D :D Vafan ja måste ju fråga,,jag är helt lost när det gäller tidigare rättsfall. Att ens anstränga sig att lämna in en anmälan mot mig är löjligt. Så det skulle inte förvåna mig om jag får feta böter för skiten:huvet

valmers skrev:
2616478 Det var elakt gjort att köra med dubbdäck i Maj, då blev hon väl ledsen? Eller menade du maj?

Som vanligt missar du att kontrollera din meningsbyggnad när du spelar smart. :D
Men du har rätt, jag menade månaden maj.

Nu föll jag för trycket och ångesten över polisanmälan, så idag anmälde jag mitt TV innehav till kommunisterna.
Frågan lyder, kommer dom dra tillbaka sin polisanmälan nu?

Maxxi skrev:
2617513 Nu föll jag för trycket och ångesten över polisanmälan, så idag anmälde jag mitt TV innehav till kommunisterna.
Frågan lyder, kommer dom dra tillbaka sin polisanmälan nu?

Alltså, du behöver ju aldrig besvära dig med att hålla med mig igen, ska du kapitulera nu? Bara ge upp, säga "Hej sossar, jag betalar gärna till er propagandamaskin!"?
Jag ska fan ta reda på vad du heter ditt lilla sosse-yngel och avanmäla ditt tv-innehav, jag accepterar helt enkelt inte att Partiet får mer resurser att sprida sin vedervärdiga propaganda. :kulspruta :machinegu :mad: :finger

Markus skrev:
2617826 Alltså, du behöver ju aldrig besvära dig med att hålla med mig igen, ska du kapitulera nu? Bara ge upp, säga "Hej sossar, jag betalar gärna till er propagandamaskin!"?
Jag ska fan ta reda på vad du heter ditt lilla sosse-yngel och avanmäla ditt tv-innehav, jag accepterar helt enkelt inte att Partiet får mer resurser att sprida sin vedervärdiga propaganda. :kulspruta :machinegu :mad: :finger
Jag ska bara lura dom ju:va Ska avanmäla skiten sen och hoppas på att farbror blå avskriver anmälan. Så du kan sova lungt, jag är fortfarande med er kapitalister :yoparty

Markus skrev:
2617826 Alltså, du behöver ju aldrig besvära dig med att hålla med mig igen, ska du kapitulera nu? Bara ge upp, säga "Hej sossar, jag betalar gärna till er propagandamaskin!"?

Fast nu är det ju borgarnas propagandamaskin, så det kanske känns bättre då?

Fast då måste dom först hitta en borgare som har betalt för sig, så att dom har någon att sätta vid rodret :D

Har en du öppnat dörren för en kontrollant så att han har sett tv din?

Fattar som så...

Radiotjänst kan väl inte börja med en polisanmälan...utan att tagit kontakt med dig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT