Nu har jag äntligen fått min drömhoj (SXV)!!!

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
I torsdags kom det en stor låda med nåt mycket intressant i.

Jag lovar att den var efterlängtad.
 

Bifogat

  • 20070510.jpg
    20070510.jpg
    74 KB · Visningar: 360
  • 20070510(003).jpg
    20070510(003).jpg
    103.8 KB · Visningar: 988
Och här står jag med syrran till din hoj!!! :yoparty
 

Bifogat

  • P5110008.JPG
    P5110008.JPG
    65.7 KB · Visningar: 1,038
Berätta om motorn och karaktären på registret! :hoppa

Gärna det, den är jävligt slö över hela registret. Går inte upp på bakhjulet ens på ettan utan rejäl övertalning. Motorn suger helt enkelt :gråta
Den vibrerar inte mycket iaf...

Och chassiet är löjligt bra! Och frambromsen, och fjädringen, och och... allt!

Men på måndag är inkörningen klar och strypningen åker bort! :hoppa
 
Det är en 550:yoparty .

Recentionen blir inte rättvis just nu då jag än så länge bara har kört (18 mil) med den i strypt version.

Då är den slö som en hund, toppar (med en idiots envishet) sådär 120km/h i lätt nedförslutning.

Men som tur är så har jag ju provkört en likadan som var ostrypt (men inte ommappad), så man har ju fått en fingervisning om vad som komma skall, och då är den helt grym.

Snäll och fin om du vill, men om du skulle vilja motsatsen så är den helt hysterisk. De finns kraft i mängder, och de tar aldrig slut. Jag kommer aldrig någonsin att tycka att den saknar effekt, de e ett som e säkert.

Som jag ser de så har motorn och chassit inga brister alls. Hur stabil som helst, och den bara ber om att bli körd hårdare och hårdare.
Ska man gnälla på nåt så är väl de att sadeln är lika mjuk som en planka ungefär, och tanken rymmer endast 7,9 liter, vilket gör att man måste hålla koll på var man har bensinstationerna nånstans.

Men nu är den iaf inkörd, och inlämnad till Superbike för avstrypning, mappning och första servicen. Sen blir de bannemej åka av.
 
Försäkring

Jag ringde runt till 5 olika försäkringsbolag för att kolla upp vilket bolag jag skulle välja, och de skiljde i vanlig ordning ganska mycket tycker jag.

Jag är 32 år (men lever i förnekelse), bor i villa med eget garage i Alingsås, använder alltid skyddställ, är medlem i fackföreningen Byggnads och SMC.

Priserna avser helförsäkring och helår.
Då såg de ut så här:
Dyrast var
Bilsport & MC 5868 kr/ år.
if... 4948 kr/år.
Länsförsäkringar 4764 kr/år.
Trygg-Hansa 3160 kr/år.
Folksam 2789 kr/år var billagast och vann således min gunst.

De va alltså en skillnad på 3100 kr, eller motsvarande ca 55% lägre pris.

Är inte de lite konstigt:va ?
 
Det är en 550:yoparty .

Recentionen blir inte rättvis just nu då jag än så länge bara har kört (18 mil) med den i strypt version.

Då är den slö som en hund, toppar (med en idiots envishet) sådär 120km/h i lätt nedförslutning.

Men som tur är så har jag ju provkört en likadan som var ostrypt (men inte ommappad), så man har ju fått en fingervisning om vad som komma skall, och då är den helt grym.

Snäll och fin om du vill, men om du skulle vilja motsatsen så är den helt hysterisk. De finns kraft i mängder, och de tar aldrig slut. Jag kommer aldrig någonsin att tycka att den saknar effekt, de e ett som e säkert.

Som jag ser de så har motorn och chassit inga brister alls. Hur stabil som helst, och den bara ber om att bli körd hårdare och hårdare.
Ska man gnälla på nåt så är väl de att sadeln är lika mjuk som en planka ungefär, och tanken rymmer endast 7,9 liter, vilket gör att man måste hålla koll på var man har bensinstationerna nånstans.

Men nu är den iaf inkörd, och inlämnad till Superbike för avstrypning, mappning och första servicen. Sen blir de bannemej åka av.

Tjena,

Vi (Aprilia) hade ju demodag på midlanda och jag fick för första gången prova SXV 550 på bana. Vi har akrapipor och med racemappning (+70hk) och den är allt annat än slö i det utförandet kan jag säga utan att ljuga. Mången R-hoj fick bita i gräset kan jag lova och det kändes som att man kunde luta hur mycket som helst utan att däcken släpte.
Går inte att ha roligare med kläderna på, jag lovar!
Fler bandagar kommer och då är alla som köpt en SXV välkomna att köra gratis!:tummenupp

MVH
Clas Michailoff
 
Jag ringde runt till 5 olika försäkringsbolag för att kolla upp vilket bolag jag skulle välja, och de skiljde i vanlig ordning ganska mycket tycker jag.

Jag är 32 år (men lever i förnekelse), bor i villa med eget garage i Alingsås, använder alltid skyddställ, är medlem i fackföreningen Byggnads och SMC.

Priserna avser helförsäkring och helår.
Då såg de ut så här:
Dyrast var
Bilsport & MC 5868 kr/ år.
if... 4948 kr/år.
Länsförsäkringar 4764 kr/år.
Trygg-Hansa 3160 kr/år.
Folksam 2789 kr/år var billagast och vann således min gunst.

De va alltså en skillnad på 3100 kr, eller motsvarande ca 55% lägre pris.

Är inte de lite konstigt:va ?

:rolleyes:

Inte så konstigt som när jag ringde runt
Salu Ansvar
Hel: 19.900 SEK


IF
Hel: 2040:-

:rofl
 
grattis fan! helt underbar hoj! jag har lovat mig själv att inte tjöpa en denna säsongen men vafan kan snart inte hålla mig! :huvet

Pulver fanns det gott om undrar vad ett helsystem gör med henne...?

kan inte ni lyckliga sxv ägare typ berätta vad ni gjort och tänker göra så att man får en ide över vilka pengar man behöver utöver de 97 bananerna inköpet kostar.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top