Nu har jag äntligen fått min drömhoj (SXV)!!!

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
I torsdags kom det en stor låda med nåt mycket intressant i.

Jag lovar att den var efterlängtad.
 

Bifogat

  • 20070510.jpg
    20070510.jpg
    74 KB · Visningar: 360
  • 20070510(003).jpg
    20070510(003).jpg
    103.8 KB · Visningar: 988

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Och här står jag med syrran till din hoj!!! :yoparty
 

Bifogat

  • P5110008.JPG
    P5110008.JPG
    65.7 KB · Visningar: 1,038

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Berätta om motorn och karaktären på registret! :hoppa

Gärna det, den är jävligt slö över hela registret. Går inte upp på bakhjulet ens på ettan utan rejäl övertalning. Motorn suger helt enkelt :gråta
Den vibrerar inte mycket iaf...

Och chassiet är löjligt bra! Och frambromsen, och fjädringen, och och... allt!

Men på måndag är inkörningen klar och strypningen åker bort! :hoppa
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Kul med ny hoj. Testade en såndär i vintern (om det är en 450?) och det var bra klipp i motorn. :yoparty
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Det är en 550:yoparty .

Recentionen blir inte rättvis just nu då jag än så länge bara har kört (18 mil) med den i strypt version.

Då är den slö som en hund, toppar (med en idiots envishet) sådär 120km/h i lätt nedförslutning.

Men som tur är så har jag ju provkört en likadan som var ostrypt (men inte ommappad), så man har ju fått en fingervisning om vad som komma skall, och då är den helt grym.

Snäll och fin om du vill, men om du skulle vilja motsatsen så är den helt hysterisk. De finns kraft i mängder, och de tar aldrig slut. Jag kommer aldrig någonsin att tycka att den saknar effekt, de e ett som e säkert.

Som jag ser de så har motorn och chassit inga brister alls. Hur stabil som helst, och den bara ber om att bli körd hårdare och hårdare.
Ska man gnälla på nåt så är väl de att sadeln är lika mjuk som en planka ungefär, och tanken rymmer endast 7,9 liter, vilket gör att man måste hålla koll på var man har bensinstationerna nånstans.

Men nu är den iaf inkörd, och inlämnad till Superbike för avstrypning, mappning och första servicen. Sen blir de bannemej åka av.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Försäkring

Jag ringde runt till 5 olika försäkringsbolag för att kolla upp vilket bolag jag skulle välja, och de skiljde i vanlig ordning ganska mycket tycker jag.

Jag är 32 år (men lever i förnekelse), bor i villa med eget garage i Alingsås, använder alltid skyddställ, är medlem i fackföreningen Byggnads och SMC.

Priserna avser helförsäkring och helår.
Då såg de ut så här:
Dyrast var
Bilsport & MC 5868 kr/ år.
if... 4948 kr/år.
Länsförsäkringar 4764 kr/år.
Trygg-Hansa 3160 kr/år.
Folksam 2789 kr/år var billagast och vann således min gunst.

De va alltså en skillnad på 3100 kr, eller motsvarande ca 55% lägre pris.

Är inte de lite konstigt:va ?
 

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Det är en 550:yoparty .

Recentionen blir inte rättvis just nu då jag än så länge bara har kört (18 mil) med den i strypt version.

Då är den slö som en hund, toppar (med en idiots envishet) sådär 120km/h i lätt nedförslutning.

Men som tur är så har jag ju provkört en likadan som var ostrypt (men inte ommappad), så man har ju fått en fingervisning om vad som komma skall, och då är den helt grym.

Snäll och fin om du vill, men om du skulle vilja motsatsen så är den helt hysterisk. De finns kraft i mängder, och de tar aldrig slut. Jag kommer aldrig någonsin att tycka att den saknar effekt, de e ett som e säkert.

Som jag ser de så har motorn och chassit inga brister alls. Hur stabil som helst, och den bara ber om att bli körd hårdare och hårdare.
Ska man gnälla på nåt så är väl de att sadeln är lika mjuk som en planka ungefär, och tanken rymmer endast 7,9 liter, vilket gör att man måste hålla koll på var man har bensinstationerna nånstans.

Men nu är den iaf inkörd, och inlämnad till Superbike för avstrypning, mappning och första servicen. Sen blir de bannemej åka av.

Tjena,

Vi (Aprilia) hade ju demodag på midlanda och jag fick för första gången prova SXV 550 på bana. Vi har akrapipor och med racemappning (+70hk) och den är allt annat än slö i det utförandet kan jag säga utan att ljuga. Mången R-hoj fick bita i gräset kan jag lova och det kändes som att man kunde luta hur mycket som helst utan att däcken släpte.
Går inte att ha roligare med kläderna på, jag lovar!
Fler bandagar kommer och då är alla som köpt en SXV välkomna att köra gratis!:tummenupp

MVH
Clas Michailoff
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag ringde runt till 5 olika försäkringsbolag för att kolla upp vilket bolag jag skulle välja, och de skiljde i vanlig ordning ganska mycket tycker jag.

Jag är 32 år (men lever i förnekelse), bor i villa med eget garage i Alingsås, använder alltid skyddställ, är medlem i fackföreningen Byggnads och SMC.

Priserna avser helförsäkring och helår.
Då såg de ut så här:
Dyrast var
Bilsport & MC 5868 kr/ år.
if... 4948 kr/år.
Länsförsäkringar 4764 kr/år.
Trygg-Hansa 3160 kr/år.
Folksam 2789 kr/år var billagast och vann således min gunst.

De va alltså en skillnad på 3100 kr, eller motsvarande ca 55% lägre pris.

Är inte de lite konstigt:va ?

:rolleyes:

Inte så konstigt som när jag ringde runt
Salu Ansvar
Hel: 19.900 SEK


IF
Hel: 2040:-

:rofl
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
grattis fan! helt underbar hoj! jag har lovat mig själv att inte tjöpa en denna säsongen men vafan kan snart inte hålla mig! :huvet

Pulver fanns det gott om undrar vad ett helsystem gör med henne...?

kan inte ni lyckliga sxv ägare typ berätta vad ni gjort och tänker göra så att man får en ide över vilka pengar man behöver utöver de 97 bananerna inköpet kostar.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top