NU har ja problem me RG:n!!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Mailade ju Suzuki och frågade var strypningarna satt på rg:n.. fick då svaret att det fanns en i CDI-boxen och en i avgasröret. Har klippt sladden som RGmaniac visade att man skulle klippa och tog av avgasröret idag och där såg jag inte röken av någon strypning. hojen går nu i ca 120.. ska man lämna in hojen bara för att få bort den *****' strypningen?! (som jag inte ens hittar :rodnar ) :skrämd

Vad tror ni det skulle kosta om någon mc-verkstad skulle ta bort den åt mej ??

hoho, tillåt mig vara lite skadeglad :D nä, jag vet hur irriterande det kan vara, hursomhelst.....strypning i insug har du kollat det?
kolla avgasportarna och allt däromkring......går motorn till avgasportarna när du startar? 120kmh :zpy .....det bör sitta runt 15hästar till och lura där nånstans, hoppas du hittar dom

Det verkar nästan som att det är nåt me CDI:n för den hugger till o tappar effekt på höga varv.. där 2-taktare ska vara starkast.. jag kan ju inte ha klippt fel sladd för då hade den väl inte startat?.. eller så har ja klippt sladden o därför lyser oljelampan.. jag förstår ingenting längre.. den åker in på EBOS så fort jag har kortet och de tog 700 kr för att ta bort den.. o de får ja väl stå ut me...

mystiskt, jag hade kunnat hjälpt dig att kolla lite om det inte hade varit 100mil till skåne

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back