Nu har hojen återuppstått!

Mavve skrev:
men öööhhh :va

16 för bara skivorna eller komplett med ok oxå?

För det verkade vara i det duraste laget jag hört. När jag letade sånna skivor skulle han ha runt 6tusen för bara skivorna...
Jaha! Trodde du menade oken :näsblod

Skivorna kostar väl ca 5-6k, vet inte exakt eftersom jag har bra rabatt hos acke. Priset beror dessutom på hur djup offset man ska ha på navet. Suzuki har 0 i offset=billigare
 
Är osäker på vilken modell det är, men det står HRC på baksidan och dom kommer från en 250GP-hoj. Mycket möjligt att det är den modellen som Bj.o.rn länkade till. Hur avgör man vilken modell det är?
 
Nr:18 skrev:
Är osäker på vilken modell det är, men det står HRC på baksidan och dom kommer från en 250GP-hoj. Mycket möjligt att det är den modellen som Bj.o.rn länkade till. Hur avgör man vilken modell det är?

Nej, du har fått tag på ett par "riktiga" ok ;) Skiljer i kolvstorlek mellan race och road oken.
Oken är bättre än de som sitter på exempelvis aprilia, och köper du dem från HRC direkt kostar de c:a 2500kr/st, istället för de andra sämre oken som i "vanlig" butik kostar c:a 4000kr/st för.
Det är dock nice ok du fått tag på :tummenupp
 
Nr:18 skrev:
Delarna kostade ca 70k + 150 timmar i garaget. Dessutom 20 timmar vid fräsen för att fixa nya infästningar för bakhjulet.
70 papp, det var dyrt för en 00:a... Men jag tvivlar inte på att den blir fin.
 
Nr:18 skrev:
Är osäker på vilken modell det är, men det står HRC på baksidan och dom kommer från en 250GP-hoj. Mycket möjligt att det är den modellen som Bj.o.rn länkade till. Hur avgör man vilken modell det är?

Brembos racerok är sedan flera år frästa i en eller flera delar beroende på pris.. Oken jag ser på dina bilder ser väldigt mycket ut som Brembos gjutna standardok, suttit orginalmonterade o hordvis med Aprilior, Duccar, Moto-Guzzi å Laverdor fram till '97-'98 nån gång då dom började ersättas av "tvåpinnarsoken"

Dock inte alls omöjligt att dom kommer från en 250-produktionsracer med några år på nacken. Dom kan mycket väl ha varit orginalmonterade där åsså, fast det vet jag inget om

/B
 
Bj.O.rn skrev:
Brembos racerok är sedan flera år frästa i en eller flera delar beroende på pris.. Oken jag ser på dina bilder ser väldigt mycket ut som Brembos gjutna standardok, suttit orginalmonterade o hordvis med Aprilior, Duccar, Moto-Guzzi å Laverdor fram till '97-'98 nån gång då dom började ersättas av "tvåpinnarsoken"

Dock inte alls omöjligt att dom kommer från en 250-produktionsracer med några år på nacken. Dom kan mycket väl ha varit orginalmonterade där åsså, fast det vet jag inget om

/B

De som sitter på hondan liknar som sagt de som sitter på aprilian, men det är lite småskillnader. Är de stämplade HRC är det samma sorts ok som på min hoj. De rockar hårt.
 
Vad har den hojen som din förra inte hade??
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top