Nu har hojen återuppstått!

Mavve skrev:
men öööhhh :va

16 för bara skivorna eller komplett med ok oxå?

För det verkade vara i det duraste laget jag hört. När jag letade sånna skivor skulle han ha runt 6tusen för bara skivorna...
Jaha! Trodde du menade oken :näsblod

Skivorna kostar väl ca 5-6k, vet inte exakt eftersom jag har bra rabatt hos acke. Priset beror dessutom på hur djup offset man ska ha på navet. Suzuki har 0 i offset=billigare

Är osäker på vilken modell det är, men det står HRC på baksidan och dom kommer från en 250GP-hoj. Mycket möjligt att det är den modellen som Bj.o.rn länkade till. Hur avgör man vilken modell det är?

Nr:18 skrev:
Är osäker på vilken modell det är, men det står HRC på baksidan och dom kommer från en 250GP-hoj. Mycket möjligt att det är den modellen som Bj.o.rn länkade till. Hur avgör man vilken modell det är?

Nej, du har fått tag på ett par "riktiga" ok ;) Skiljer i kolvstorlek mellan race och road oken.
Oken är bättre än de som sitter på exempelvis aprilia, och köper du dem från HRC direkt kostar de c:a 2500kr/st, istället för de andra sämre oken som i "vanlig" butik kostar c:a 4000kr/st för.
Det är dock nice ok du fått tag på :tummenupp

Delarna kostade ca 70k + 150 timmar i garaget. Dessutom 20 timmar vid fräsen för att fixa nya infästningar för bakhjulet.
70 papp, det var dyrt för en 00:a... Men jag tvivlar inte på att den blir fin.

Brembos racerok är sedan flera år frästa i en eller flera delar beroende på pris.. Oken jag ser på dina bilder ser väldigt mycket ut som Brembos gjutna standardok, suttit orginalmonterade o hordvis med Aprilior, Duccar, Moto-Guzzi å Laverdor fram till '97-'98 nån gång då dom började ersättas av "tvåpinnarsoken"

Dock inte alls omöjligt att dom kommer från en 250-produktionsracer med några år på nacken. Dom kan mycket väl ha varit orginalmonterade där åsså, fast det vet jag inget om

/B

Bj.O.rn skrev:
Brembos racerok är sedan flera år frästa i en eller flera delar beroende på pris.. Oken jag ser på dina bilder ser väldigt mycket ut som Brembos gjutna standardok, suttit orginalmonterade o hordvis med Aprilior, Duccar, Moto-Guzzi å Laverdor fram till '97-'98 nån gång då dom började ersättas av "tvåpinnarsoken"

Dock inte alls omöjligt att dom kommer från en 250-produktionsracer med några år på nacken. Dom kan mycket väl ha varit orginalmonterade där åsså, fast det vet jag inget om

/B

De som sitter på hondan liknar som sagt de som sitter på aprilian, men det är lite småskillnader. Är de stämplade HRC är det samma sorts ok som på min hoj. De rockar hårt.

Vad har den hojen som din förra inte hade??

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC