kajlyl skrev:Är det officiella hacka på lillkillendagen, eller har du bara en dålig dag?
Nix....vi håller en plats i depån till er jämte oss...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kajlyl skrev:Är det officiella hacka på lillkillendagen, eller har du bara en dålig dag?
Vi får väl se hur många lag som kommer till start på första tävlingen, jag kör gärna tillsammans med snabba A-förare det bekommer inte mig alls, om det visar sig att det blir utkvalning så kör vi förmodligen inte alls, känns inte lönt att slänga bort en lördag samt en massa pengar på vår nivå.sandstream skrev:Låter som att det skulle finnas plats för en "motionsklass" för dem som vill åka för att det är kul.
Föreslog i en tidigare tråd att man kunde ha 2 race, ett för de snabba och ett för motionärerna, men det var många som tyckte att racen skulle bli för korta då.
Då kanske det bästa är att tex Thunderace, GSXR1100R mfl drar igång en egen serie (om det är möjligt).
Då får ni en egen sandlåda![]()
thundrace skrev:Zmurfen är nog kapabel att kvala in åt er.kajlyl skrev:Är det officiella hacka på lillkillendagen, eller har du bara en dålig dag?
GSXR1100R skrev:Vi får väl se hur många lag som kommer till start på första tävlingen, jag kör gärna tillsammans med snabba A-förare det bekommer inte mig alls, om det visar sig att det blir utkvalning så kör vi förmodligen inte alls, känns inte lönt att slänga bort en lördag samt en massa pengar på vår nivå.
Jag är fortfarande förbryllad att så pass många elitförare vill köra i ERF som ju inte ens har SM status, det finns ju massor av andra klasser som dom kan köra i.
ERF är ju bara på skoj och trots det så satsar en del team 500K på ERF![]()
Att det är kul förstår vem som helst, men att bränna 500K bara för att det är kulAxxexs skrev:Finns en serie som heter "Masters of Endurance". Har ingen status som VM eller något liknande! Trotts det är den väldigt populär ( bl.a för att dom kör på gamla klassiska endurancebanor ). VM-teamen är med och kör bara för att det är kul och för att många andra duktiga team är med och kör. Så att serierna inte har en viss status som mästerskap betyder inte allt ibland.
GSXR1100R skrev:Zmurfen är nog kapabel att kvala in åt er.
Du och jag kvalar nog inte in bland dom snabbethundrace skrev:Finns fler än han i teamet som är,ditt skrälle...![]()
Det är sant, men hur än man vänder och vrider på det så kommer det att bli folk på bänken OM det blir utkvalning, men då krävs det rätt många team, jag tror att det kommer att funka bra som det är.Bingo skrev:Coola er lite nu grabbar. Ni adresserar problem som inte existerar, i vart fall inte ännu. Det blir nog plats för oss alla på banan. Och blir det inte det så får vi väl öka tempot. För det är ju trots allt racing det handlar om, även om vissa väljer att betona "Fun" istället för "Racing" i Endurance Racing for Fun.
Jo kanske det, men alla kan bli snabbare med vettig träning. Mycket snabbare i många fall. Är man inte snabb nog så får man väl träna upp sig. Blir man inte snabbare trots träning så får man se över vad man gör fel i träningen. Så funkar det ju i alla sporter. Man kan inte skita i träningen och samtidigt kräva att ändå få vara medGSXR1100R skrev:Förövrigt så kör alla så fort dom kan![]()
thundrace skrev:Vaddå tråkigt...???? Skönt att slippa vakna till ljudet av nån övertrimmad farsa som bara måste dra i grabbens 2-takt kl 07,00...
Kolla in startlistan, andelen a-förare är samma som tidigare år. Varken mer eller mindre. Däremot satsar fler b-förare seriöst på ERF. Så länge vi inte har ett SM att köra om kommer det inte att vara nåt problem med för många a-förare. Att vi i år har 4-5 team med de allra snabbaste är inget unikt, tidigare år har vi också haft 3-4 team med riktigt snabba team. Skillnaden i år är att vi nu har 25-30 team mer än tidigare år. Den stora andelen av dessa är såna som du och jag, som bara åker för skojs skull. Den enda tävling som brukar vara problem med många snabba a-förare är gelleråsen, beroende på att man lägger den tävlingen en vecka innan SO. Då använder många det rejset som träning inför SO, något som jag tycker är fel mot oss som kör hela serien.thundrace skrev:Ja..och mer än en dag i sträck...men också vansinnigt trött på att racing för vanliga människor "förstörs" för att pengar blir viktigare och viktigare...Har sett detta mer än en gång inom banracingen med bil och nu ser jag samma hända i mc,som gsxr så träffande uttryckte det...dem är i min sandlåda och leker,och inte nog med det,dem snottar min hink och spade också...Ett lysande exempel är tex "motionscrossen". Började som en underbar tävlings-serie för oss som mest ville ha kul och åka,nu tack vare ett taskigt hållet reglemente så göre sig allt annat än eliten icke besvär.Och detta förstör inte bara för oss som ville lattja och ha kul,resultat blir samtidigt att ingen anmäler sig till dem "riktiga tävlingarna" med följd att arrangörs klubbarna slutar hålla tävlingar för att det i regel inte går ihop ekonomiskt. Kan ta som exempel att om du hade anmält dig till SM i 500cc klassen för ett par år sedan så hade du inte bara kvalat in utan också tagit SM-poäng eftersom antalet anmälda inte räckte till för att fylla fältet. Detta vill jag inte se hända i ERF för som jag ser det så tar det ett par år sen har "eliten" tagit över till sån grad att vi "vanliga dödliga,for fun" åkare göre oss icke besvär. När blir fartskillnaden så stor att den av säkerhetsskäl gör att man måste införa 107% gräns? Svar: Det är den redan. Alltså måste det på sikt till en uppdelning eller begränsning,men på vilket håll blir den? Tror du att det är dem som varit med i svängen med kontakter och namnkunniga team med 1/2 mille budget eller nisse1,nisse2 och nisse3 som drar sig ur? Jag vet inte,men jag har mina aningar....
Med all respekt/ Johan
Berätta vem som bränt 500K i ERF-serienGSXR1100R skrev:Att det är kul förstår vem som helst, men att bränna 500K bara för att det är kul![]()
Hur många elitförare kör i ERF?GSXR1100R skrev:inte lönt att slänga bort en lördag samt en massa pengar på vår nivå.
Jag är fortfarande förbryllad att så pass många elitförare vill köra i ERF som ju inte ens har SM status, det finns ju massor av andra klasser som dom kan köra i.
Nr:18 skrev:Kolla in startlistan, andelen a-förare är samma som tidigare år. Varken mer eller mindre. Däremot satsar fler b-förare seriöst på ERF. Så länge vi inte har ett SM att köra om kommer det inte att vara nåt problem med för många a-förare. Att vi i år har 4-5 team med de allra snabbaste är inget unikt, tidigare år har vi också haft 3-4 team med riktigt snabba team. Skillnaden i år är att vi nu har 25-30 team mer än tidigare år. Den stora andelen av dessa är såna som du och jag, som bara åker för skojs skull. Den enda tävling som brukar vara problem med många snabba a-förare är gelleråsen, beroende på att man lägger den tävlingen en vecka innan SO. Då använder många det rejset som träning inför SO, något som jag tycker är fel mot oss som kör hela serien.
De flesta banor tar ej emot fler anmälningar än det finns plats till på banan. Endast gelleråsen har gjort detta, en enda gång på 7 års ERF-tävlingar.GSXR1100R skrev:jag tycker att serieanmälda lag som har betalt startavg. i tid skall garanteras start, i dagsläget ger serieanmälan endast förtur i anmälningskön, även serieanmälda lag måste således kvala in, vi är inte serieanmälda.
ERF hade varit rättvisare om man maximerade antalet anmälningar, först betalande till kvarnen är garanterade start, då hade även vi serieanmält oss.
Men jag tror och hoppas att vi kommer till start.
Brånalt & co gör ett hästjobb med ERF serien och det skall dom ha credit för![]()
Säg det då, nu har vi gnällt i månader helt i onödanNr:18 skrev:De flesta banor tar ej emot fler anmälningar än det finns plats till på banan. Endast gelleråsen har gjort detta, en enda gång på 7 års ERF-tävlingar.
Det har jag försökt förklara i månader men du lyssnar ju inte! Problemen i karlskoga har endast varit av lokal karaktärGSXR1100R skrev:Säg det då, nu har vi gnällt i månader helt i onödan![]()
thundrace skrev:kajlyl skrev:Är det officiella hacka på lillkillendagen, eller har du bara en dålig dag?
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT