Nr:18
Snabbare än Don Queer
Läs på www.erf.nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har hela tiden undrat hur dom skulle lösa det där i praktiken, ...misstänker att det föll på det.Zmurfen skrev:Och vad i helvete hände med kval och antal förare som kvalar??? Är det bara jag som är korkad och inte kan läsa eller är det samma discovalfettsugande kvalregler som förra året??? Jag blir fan hysterisk!!!!:kocko
Av thundrace på zmurfs burk som missat att logga ut som vanligt,sorry
Zoidberg skrev:Har hela tiden undrat hur dom skulle lösa det där i praktiken, ...misstänker att det föll på det.
Zoidberg skrev:...blir till att hosta upp 3 laxar till egen transponder då som jag tolkar det !?
*Hosthost...*
R2 skrev:1.11.4 KörtidIngen förare får köra mer än 2 timmar i ett körpass och skall följas av 1 timmes vila...
1 timmas vila OM man kört 2timmar, eller vad? inte ska man tvingas till 1timmas vila efter ett 45minuters pass, blir lite svårt om man e två förare...
i övrigt ser det ju bra ut
Zoidberg skrev:...blir till att hosta upp 3 laxar till egen transponder då som jag tolkar det !?
*Hosthost...*
Nä,det ju just det som står ju.Får ej stanna i bandepån(förarbyte)risk för uteslutning.GSXR1100R skrev:Vad menas med detta?
En förare som har Stop & Go får ha en mekaniker till assistans i Stop & Go area.
Det är absolut förbjudet för föraren att stanna i bandepån, med risk för uteslutning.
I det fall arrangören inte har kunnat verkställa Stop & Go före tävlingens slut blir Teamet belagt med ett varvs
avdrag i resultatet.
Man får ju inte göra förarbyte vid stop & go![]()
Precis som förut då, men dom förklarar på ett knapphändigt vis, man kan feltolka det som om föraren blir utvisad ur bandepån medans mekanikern håller hojenAxxexs skrev:Stop & Go är en bestraffning. Du ska bara in och stanna till vid den platsen man bestämt för Stop & Go och sen köra iväg igen. Meka, tanka eller byta förare räknas inte som en bestraffning.
Jaha där rök det ett par team igen, tydligen finns det ev transpondrar att hyra på banan men det lär kosta...Zoidberg skrev:...blir till att hosta upp 3 laxar till egen transponder då som jag tolkar det !?
*Hosthost...*
valmers skrev:Okej, har jag fattat detta rätt kan man skicka ut tredje- och andraföraren på ett varsitt kvalvarv, och sedan låta försteföraren kvala resten. Perfa, Micke får värma upp däcken.
Bara man finge köra med en 250R, så skulle den vinna ERF-serien lätt.GSXR1100R skrev:Mummel...
Noterade att tvitakt inte är tillåtet, jag som hade planer...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |