Nu har ERF-reglementet kommit ut!

Som Nr:18 skulle sagt - "Den är kittad med extraturboAdobePDF - kapar minst 0,7 sekunder per sidas läsning!" :D
 
Och vad i helvete hände med kval och antal förare som kvalar??? Är det bara jag som är korkad och inte kan läsa eller är det samma discovalfettsugande kvalregler som förra året??? Jag blir fan hysterisk!!!! :huvet :kocko

Av thundrace på zmurfs burk som missat att logga ut som vanligt,sorry
 
Zmurfen skrev:
Och vad i helvete hände med kval och antal förare som kvalar??? Är det bara jag som är korkad och inte kan läsa eller är det samma discovalfettsugande kvalregler som förra året??? Jag blir fan hysterisk!!!! :huvet :kocko

Av thundrace på zmurfs burk som missat att logga ut som vanligt,sorry
Har hela tiden undrat hur dom skulle lösa det där i praktiken, ...misstänker att det föll på det.
 
1.11.4 KörtidIngen förare får köra mer än 2 timmar i ett körpass och skall följas av 1 timmes vila...
1 timmas vila OM man kört 2timmar, eller vad? inte ska man tvingas till 1timmas vila efter ett 45minuters pass, blir lite svårt om man e två förare...

i övrigt ser det ju bra ut
 
R2 skrev:
1.11.4 KörtidIngen förare får köra mer än 2 timmar i ett körpass och skall följas av 1 timmes vila...
1 timmas vila OM man kört 2timmar, eller vad? inte ska man tvingas till 1timmas vila efter ett 45minuters pass, blir lite svårt om man e två förare...

i övrigt ser det ju bra ut

Ja,får bli ett glödande ilsamtal till Brånalt imorgon...jävla trams.

Thundrace på zmurf's burk...

Glömde det...vi som kör20-minutspass har räknat ut det...det är för att kyla asfalten och spara banan.... :tummenupp
 
Last edited:
Vad menas med detta?

En förare som har Stop & Go får ha en mekaniker till assistans i Stop & Go area.
Det är absolut förbjudet för föraren att stanna i bandepån, med risk för uteslutning.
I det fall arrangören inte har kunnat verkställa Stop & Go före tävlingens slut blir Teamet belagt med ett varvs
avdrag i resultatet.


Man får ju inte göra förarbyte vid stop & go :va
 
GSXR1100R skrev:
Vad menas med detta?

En förare som har Stop & Go får ha en mekaniker till assistans i Stop & Go area.
Det är absolut förbjudet för föraren att stanna i bandepån, med risk för uteslutning.
I det fall arrangören inte har kunnat verkställa Stop & Go före tävlingens slut blir Teamet belagt med ett varvs
avdrag i resultatet.


Man får ju inte göra förarbyte vid stop & go :va
Nä,det ju just det som står ju.Får ej stanna i bandepån(förarbyte)risk för uteslutning. :fyllisar
Endast i stop & go area.
Nu får du sluta med fulspriten gubbaskrabba,det e snart racedags :rofl
 
Last edited:
Stop & Go är en bestraffning. Du ska bara in och stanna till vid den platsen man bestämt för Stop & Go och sen köra iväg igen. Meka, tanka eller byta förare räknas inte som en bestraffning.
 
Axxexs skrev:
Stop & Go är en bestraffning. Du ska bara in och stanna till vid den platsen man bestämt för Stop & Go och sen köra iväg igen. Meka, tanka eller byta förare räknas inte som en bestraffning.
Precis som förut då, men dom förklarar på ett knapphändigt vis, man kan feltolka det som om föraren blir utvisad ur bandepån medans mekanikern håller hojen :va
 
Zoidberg skrev:
...blir till att hosta upp 3 laxar till egen transponder då som jag tolkar det !?

*Hosthost...*
Jaha där rök det ett par team igen, tydligen finns det ev transpondrar att hyra på banan men det lär kosta...
 
Okej, har jag fattat detta rätt kan man skicka ut tredje- och andraföraren på ett varsitt kvalvarv, och sedan låta försteföraren kvala resten. Perfa, Micke får värma upp däcken.
 
valmers skrev:
Okej, har jag fattat detta rätt kan man skicka ut tredje- och andraföraren på ett varsitt kvalvarv, och sedan låta försteföraren kvala resten. Perfa, Micke får värma upp däcken.
:mad: Mummel...

Noterade att tvitakt inte är tillåtet, jag som hade planer...
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top