Nu har det hänt.

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date

Therudeboy

Guest
Antipiratbyrån har då varit på besök i min kära dator :( frågan är vad som händer nu? någon som vet nåt om det?.

hur vet man att dom har varit & hälsat på då

Vad mumlar du om? Har antipiratbyrån gjort intrång i din burk, eller har de laddat ner saker av dig via ngn hubb? Och hur vet du att det är de som har varit inne?

Förklara gärna.

p-gardian stog antipriatbyrån :( dom sniffar ju av hela internet så.Men iallafall så är ip:et blockat nu.

Mmm..förklara bättre...inte för att man håller på med nerladdningar eller så.
Hade du laddat ner mycket i flera veckor eller är det så lätt för dom att hitta en
person som laddar från nätet? :rolleyes:

Det är som sagt inte olagligt att ladda ner film/musik/program/spel ännu. Det är däremot olagligt att erbjuda dylika saker för nedladdning. Har du gjort det?

Uffe: jag vet inget om det,min bror som har det installerat på alla datorer i huset och han kollar varje dag och då stog det antipiratbyrån sverige eller nåt sånt.

Mbgirl: Nej inte laddat hem så mycket dom senaste veckorna,men nåt intressant måste jag ju haft,nåt dom letar efter,men som sakt dom sniffar ju av hela internet,och då ska det visst inte hjälpa att vara inne i privata hubbar,villket jag bara är.

Twinner´gay666 ;) Det hände igår innan jag skulle in i dc-hubben därför jag missa dig.

inget att oroa sig över
vet inte hur många ggr jag har haft antipiratbyråer blockade i bland annat PG
finns inget att oroa sig för bara att tanka och dela

walste skrev:
inget att oroa sig över

Var kan man hämta hem det där programmet? PG?

Therudeboy skrev:
Uffe: jag vet inget om det,min bror som har det installerat på alla datorer i huset och han kollar varje dag och då stog det antipiratbyrån sverige eller nåt sånt.

Mbgirl: Nej inte laddat hem så mycket dom senaste veckorna,men nåt intressant måste jag ju haft,nåt dom letar efter,men som sakt dom sniffar ju av hela internet,och då ska det visst inte hjälpa att vara inne i privata hubbar,villket jag bara är.

Twinner´gay666 ;) Det hände igår innan jag skulle in i dc-hubben därför jag missa dig.

kan ha varit ditt arkiv med columbianska kokainrecept som dom var ute efter :7peta

walste skrev:
inget att oroa sig över

Soft då fortsätter jag tanka 18+ film :yoparty

Therudeboy skrev:

Sniffa av "hela internet", kan du förklara hur man gör det? ;)

Antipiratbyrån är inte någon jätteorganisation med obegränsade resurser, varken tekniskt eller ekonomiskt. De är inte officiella piratjagare sanktionerade av staten, utan bara några misslyckade jurister som tror att det de gör är rätt.

De har precis lika stor rätt och möjlighet att gå in i någon annans dator och leta efter piratkopior som jag har, dvs. ingen som helst. Det enda de har rätt att göra, och det enda de gör, är att besöka DC-hubbar, leta reda på vem som delar ut mest och anmäler sedan denne till den aktuella ISPn.

McB skrev:
Sniffa av "hela internet", kan du förklara hur man gör det? ;)

Antipiratbyrån är inte någon jätteorganisation med obegränsade resurser, varken tekniskt eller ekonomiskt. De är inte officiella piratjagare sanktionerade av staten, utan bara några misslyckade jurister som tror att det de gör är rätt.

De har precis lika stor rätt och möjlighet att gå in i någon annans dator och leta efter piratkopior som jag har, dvs. ingen som helst. Det enda de har rätt att göra, och det enda de gör, är att besöka DC-hubbar, leta reda på vem som delar ut mest och anmäler sedan denne till den aktuella ISPn.

Allt står i min självbiografi "n00ben Kristoffers liv framför datorn" ne men jag har hört att dom kollar igenom allt typ.Jag har oxå hört att antipiratbyrån tillhör FBI men sen om det stämmer vet jag inte.

Hur funkar PeerGuardian?

Hur funkar det där programet PeerGuardian? Som typ Zonealarm? Och hur kan den känna av att det är antispy som tittar?

Fazer skrev:
Hur funkar det där programet PeerGuardian? Som typ Zonealarm? Och hur kan den känna av att det är antispy som tittar?

Kända ip? McB kanske kan svara ordentligt han verkar vara l33t på sånt.

Therudeboy skrev:
Allt står i min självbiografi "n00ben Kristoffers liv framför datorn" ne men jag har hört att dom kollar igenom allt typ.Jag har oxå hört att antipiratbyrån tillhör FBI men sen om det stämmer vet jag inte.

Antipiratbyrån har ingen möjlighet att "kolla igenom allt", eftersom det är ett lagbrott minst lika allvarligt som brott mot upphovsrättslagen. De enda som har laglig rätt att övervaka internettrafik är Polisen, internetleverantörer (endast deras egna nät/abbonenter) och företag vars anställda har tillgång till internet inom företaget.

De får heller inte "bryta sig in" i en privatpersons dator för att leta efter piratkopior, eftersom också det är ett lagbrott.

Antipiratbyrån tillhör inte FBI, inte SÄPO och inte Polisen. De är ingen statlig organisation och de saknar polisiär makt. De är, som jag skrev i mitt förra inlägg, en samling helt vanliga människor som letar upp folk som bryter mot upphovsrättslagarna och rapporterar sedan dessa till berörd myndighet. Det är sedan polisens uppgift att besluta om utredning ska ske eller ej. Antipiratbyrån ät som sagt ingen polisiär makt.

Deras verksamhet sträcker sig mellan att leta reda på försäljare av tex. piratkort till att rapportera fildelare till dennes internetleverantör.

Antipiratbyrån kan jämföras med tex. ett medborgargarde som patrullerar ett villaområde. De har begränsad möjlighet att ingripa vid brott, då deras rättigheter sträcker sig inom lagen om hemfridsbrott. De får utföra en civilarrest, dvs. hålla kvar en person mot dennes vilja i väntan på polisen, men det är väldigt sällan det sker.

Fler frågor?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back