Nu har det hänt.

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
Therudeboy skrev:
Kända ip? McB kanske kan svara ordentligt han verkar vara l33t på sånt.

PeerGuardian innehåller en lista på IP-nummer som har använts av olika organisationer liknande Svenska Antipiratbyrån.

Programmet är som ett komplement till ditt vanliga P2P-program, tex. DC eller Kazaa. Dock ligger det "i vägen", ungefär som en brandvägg, och spärrar de IP-adresser som finns med i databasen från att komma åt de filer man delar ut. På så sätt kan dessa organisationer inte få några bevis för att man har delat ut några filer.

En förutsättning för att detta ska fungera är givetvis att folk rapporterar in nya IP-nummer som verkar misstänkta.

McB skrev:
De får utföra en civilarrest, dvs. hålla kvar en person mot dennes vilja i väntan på polisen, men det är väldigt sällan det sker.

Du tänker på envarsgripande.
RB 24:7
Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar kan också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman

För att envar skall hålla kvar någon så måste
-fängelse finnas i straffskalan.
-det skall vara på bar gärning.
Han som griper dig måste alltså bevittna brottet. Det räcker inte att din ip-address har utfört något olagligt. Det kan ju vara någon annan än du som har gjort det.

Skulle antipiratbyrån stå och knacka vid dörren så kan dom inte hålla kvar dig. Det vore olaga frihetsberövande (kidnappning).
Dom har heller ingen rättighet att ta sig in i din bostad. Såvida du inte tillåter dom att komma in.

Hur funkar Peer Guardian eg? Det finns väldig lite info på "hemsidan", eller så har de gömt den så att inte jag hittar den.
Ligger den och blockerar trafik i bakgrunden hela tiden och hindrar att vissa IP:n skapar en anslutning till datorn, eller fungerar den som en slags proxy för DC (exempelvis)?

Peer Guardian är i mitt tycke ganska värdelöst, när jag testade kunde vem som helt bidra med "misstänkta" ip-nummer och således lades en massa nummer till som inte har ett dyft med APB att göra. Falskt alarm med andra ord.

http://www.piratbyran.org/

Var precis inne på Kazaa lite och tankade lite Foo Fighters när jag fick ett meddelande om att det jag gjorde var olagligt osv massa saker, sen i slutet var det bara att tar du inte bort eller slutar med att dela detta omedelbart så skulle någonting hända eller så Kunde någonting hända eftersom jag inte hade artisternas tillstånd etc. Men som ni skrev här när någon annan frågade så kan kanske dem inte göra något alls åt det?. Vill bara ha ett Defnitivt svar att NÄ det går inte eller liknande. Är ju lite smått orolig för sånt här efter att ha hört om han killen i kanada som hade fått 15 miljoner i böter för musik delning. :brinnerup

Therudeboy skrev:
Antipiratbyrån har då varit på besök i min kära dator :( frågan är vad som händer nu? någon som vet nåt om det?.

Jag tror inte du behöver oroa dig...
Antipiratbyrån bryr sig inte om "småfolket" dem vill åt de stora killarna som säljer och massproducerar

Min klasspolare fick +30 000kr i böter för han hade laddat ner 260gig warez detta året, dock var de tinte antipiratbyråns bus utan Bostream som kollade lite vad deras kunder hade för sej.
ALLTING över 3MB som laddas hem loggas på listor hos ISP'n ;)

Tänkvärt att dom som tankar mkt porr kan få en lista framför sej när ens målsman (iom man är under 18 år) där det står till exempel "Britney Spears Anal fuck Orgy.avi" :D mindre kul :tungan

RED_LiME skrev:
Min klasspolare fick +30 000kr i böter för han hade laddat ner 260gig warez detta året, dock var de tinte antipiratbyråns bus utan Bostream som kollade lite vad deras kunder hade för sej.
ALLTING över 3MB som laddas hem loggas på listor hos ISP'n ;)

Tänkvärt att dom som tankar mkt porr kan få en lista framför sej när ens målsman (iom man är under 18 år) där det står till exempel "Britney Spears Anal fuck Orgy.avi" :D mindre kul :tungan

Är ladda hem olagligt?
Är det inte dela ut som är olagligt?

Hjälp :va

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back