Nu ger jag upp!!! Det blir ingen hoj:(

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Mattias skrev:
Har du kollat försäkringen på nån BMW på sistone?

Asså... en motard behöver du ju knappast helförsäkra. Har du garage och ordentliga lås behöver du fanimig inte ens halvförsäkra den. Släpp sargen nån gång!

Exakt, man rätt många broms och kopplinghandtag för kostnaden av en helförsäkring.

Last edited:
hmmm

Sjukt ändå,
mellan 15,800 och 17.800 får jag pröjsa för min zx12r och då har jag aldrig klotat en hoj så jag behövt försäkringsbolaget, inga bilskador, är över 30, har 11 skadefria år, full bonus osv. OCH BOR I RAMNÄS!!!!! (from nu) undrar hur många det bor här överhuvudtaget, väntar bara på att höra banjoduellen och "skrik som en gris" utanför fönstret.....

Fan helt sjukt.

Jag som bor mitt i sverige och fick mitt kort aug-03 pröjsar 3100:- b&m. Har en 640 sm -01 tycker det är okej :)

Hur kan du få såna där premier på en Motard? När jag kollade försäkring på Motard så gick dom ju och offroad försäkra....

Mingves skrev:
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?

Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....

///M
Kör med bilsport & MC för 4800.

Min försäkring kostade också 4800, men de varnade mig vid tecknandet att den skulle höjas till 5200 nästa år. I verkligheten höjdes den till 5000 :)

Tror inte det blir nån chockhöjning nästa år heller annat än på de mer extrema sportmaskinerna.

Matte köp en offroad med motardfälgar så att det "inte" är en motard då är det ju inga problem att offroadförsäkra. Då slipper du alla höjningar som kommit och kommer pga av alla stölder mm. Skulle inte heller bara trafikförsäkra en motard pga stöldrisken. Köp en hoj nu!

Vad är roligast? Att ha en hoj som är några år gammal som du trafikförsäkrar för vettiga pengar eller vara helt utan... :va

Se till att få paddlarna i vattnet nu och tjacka dig en båge :D

Banco skrev:
Vad är roligast? Att ha en hoj som är några år gammal som du trafikförsäkrar för vettiga pengar eller vara helt utan... :va

Se till att få paddlarna i vattnet nu och tjacka dig en båge :D
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M

Mingves skrev:
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?
///M

400 kr i månaden är ca 8,5 stora öl på ett utehak. Mitt tips är att du handlar dig 8,5 fulöl och stjälper i dig istället. Eller byt en utekväll på krogen i månaden mot en utekväll på GP med goa polare som delar ditt intresse. Från -00 kom ju 640n med up-side down och hela kitet, köp en tre år äldre och lägg mellanskillnaden på försäkring.
SSK=Samma Som Klart
Fråga vad de har för höjningsplaner för just din hoj, kanske inte blir några chockhöjningar?!
Min första hoj, KTM 640 SM -00, gick på ca 7000kr halv/hel, nu åker jag Husa för ca 3500kr hel/hel, i övrigt nästan på pricken samma ålder boende etc.
Bli motardist....snälla :nicka

//John

Måste ju tillägga att jag fick lika sjuka premier från olika bolag hel/hel hos LF 45000kr, hos TH 29000kr osv, slutade hos If där jag fortfarande försäkrar.

Last edited:
Mingves skrev:
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M
Herregud? Är du på riktigt? Vad betecknar du som en "gammal harv" då? Visst, om du är überposer och enbart skall hänga vid korvmojen så förstår jag dig, men om du har ett genuint hojintresse så borde det väl vara bättre att ha en hoj att köra i sommar trots att den är lite äldre?

Edit: Såg nu att du fått en offert på 4800 helår för försäkringen(!). Är det för dyrt så kanske du skall syssla med knyppling eller liknande istället?

yamtt600r skrev:
Matte köp en offroad med motardfälgar så att det "inte" är en motard då är det ju inga problem att offroadförsäkra. Då slipper du alla höjningar som kommit och kommer pga av alla stölder mm. Skulle inte heller bara trafikförsäkra en motard pga stöldrisken. Köp en hoj nu!

App app, inte uppmana till skenförsäkring! :ajjabajja

väldigt enkelt för mig att har råd med försäkringen...

Gå ut på krogen 1 gång i månaden istället för 4 ggr...så har du nästan råd
med HEL....om man nu vill ha de....eventuellt faktiskt 2 ggr :tummenupp

Mingves skrev:
Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...
//Mats

Jag håller med de flesta andra i den här tråden. Sitter hellre på en gammal och ful hoj än jag sitter i tv-soffan och zappar på sidan 200 på text tv.

Köp en hoj! Vill du åka så åker du gammalt och fult
Vill du hänga vid sibylla med en 03 så kostar det.

fick nytt pris på min försäkring i år nästan halva mot året innan
nu så blir det 7400/halv i stället för 13000/halv :banana

så nu blir det lite nytt lulllull till hojen i stället :yoparty

alla har råkat ut för

Mingves skrev:

///M
ditt problem med premierna.
om du ÄLSKAR att köra hoj är det bara att bita ihopa o betala(om du skall ha ny hoj)

annars köp en äldre(fast dem är hårt körda)

eller sätt hojen på dina föräldrar :hihi

Det gör man hos If med!! :)

Fick full bonus detta året igen, trots att jag totalkvadda förra året!! :banana

d1ce skrev:
på folksam inleder man karriären med full bonus! :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman