Nu ger jag upp!!! Det blir ingen hoj:(

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Inte en blekaste om vad de sysslar med men jag såg ganska snabbt till att få en offert hemskickad & direkt nr till :tuttar som jag pratade med!! :D

d1ce skrev:
måste man be om det för att få sänkt bonus då eller? :)

Ulvheden skrev:
Inte en blekaste om vad de sysslar med men jag såg ganska snabbt till att få en offert hemskickad & direkt nr till :tuttar som jag pratade med!! :D

bra gjort...!! :)

jag har det iof rätt lugnt med försäkringar... hel/hel kostar lite drygt 3000kr !

Mingves skrev:
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M
Poservarning!

Jag har haft *skitkul* på alla mina gamla 80-talare. Allt är bättre än att vara utan hoj, vad är ett sånt liv att ha?

Mingves skrev:
Jag e hellre utan än har en gammal harv....

///M
Kör du så bra så att hojen är den begränsande faktorn så grattis! annars är du en poser och då funkar bil bättre, jag kör med skrapat och slitet och det funkar perfa, skall man köra eller posera kan man alltid fråga sig..

/Felix

4800 är väl småpotatis. Du får väl jobba lite mer? Eller ta risken, bara trafikförsäkring? Komigen nu :Bugar

Tycker du ska skita i det...Verkar inte vara tillräckligt intresserad ändå, så du tröttnar säkert ganska fort :7peta

Mingves skrev:
Jag vet att man kan köpa en gammal hoj, men det finns inte så många gamla motarder som är fina och från <-98 :(

Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...

Klart jag kan ju bygga en egen fighter men frågan är vad den kostar i försäkring....man vill ju ha minst 900cc i en fighter....

Men nu lutar det nog mot att köpa en klotad 900 och göra en streetfighter....har nån en kawwa 900 till salu från typ 94-96? För rimlig peng? Vad tror ni halv/trafikförsäkring kan kosta på en sådan?

//Mats
om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du vill

Faan va alla blev sura för att jag inte vill köra en gammal harv :rofl
Klart jag kan köpa en gammal hoj men som det är nu så vill jag inte köpa en gammal hoj. Jag gillar helt enkelt inte utseendet på dem, kalla mig gärna poser eller att jag inte är hojintresserad men lite av känslan ligger faktiskt i vilken hoj man har. Visst man kan ha roligt på en gammal hoj men lite av känslan är faktiskt att ha en snygg grej som man glädjer sig åt.
Kan man inte få det man vill ha så skiter jag hellre i det, kompromisser brukar ändå bara bli skit!
Kollar fortfarande på KTM SM men kollar även på Triumph speed3 och BMW, verkar som man kan få hyfsad premie på en sådan.

///Poser M

Mingves skrev:
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?
Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....
///M

Om jag fattat saken rätt så tycker du att 4800:- skulle vara ok att pynta, men du är lite orolig för att det bolaget snart är på väg att höja sina premier till 20 000:- och däröver som de andra låg på?!
Om så skulle vara fallet så behöver du inte oroa dig för det, den premien kommer att fortsätta att gälla med kanske några hundralappar hit och dit efter ett år. Mitt fall såg precis ut som ditt då jag blev med motard 2002,
då 28 år boende i majorna osv, blev erbjuden allt från 4500 och 45000 för försäkringen.

//John

johngbg skrev:
Om jag fattat saken rätt så tycker du att 4800:- skulle vara ok att pynta, men du är lite orolig för att det bolaget snart är på väg att höja sina premier till 20 000:- och däröver som de andra låg på?!
Om så skulle vara fallet så behöver du inte oroa dig för det, den premien kommer att fortsätta att gälla med kanske några hundralappar hit och dit efter ett år. Mitt fall såg precis ut som ditt då jag blev med motard 2002,
då 28 år boende i majorna osv, blev erbjuden allt från 4500 och 45000 för försäkringen.

//John

Korrekt uppfattat!! Jag vill inte stå med skägget i brevlådan med en hoj som kostar 45kkr nästa år och som då kommer vara iskall....men nu kanske det blir en SM i alla fall

///M

Har moppen försäkrad på bilsport-mc för 3600:- hel/hel ringde och snackade med dom om hur mkt dom skulle höjja och fick till svar nån hundring.

Jag blir så ledsen, kollade på en ducati 620ie -03 idag som var jättefin:)
Men så frågade jag säljaren om försäkring och han sa max 5000kr.....visst när jag kom hem har jag ringt alla kvällsöppna bolag såsom TH, IF Folksam och salus....billigaste var Folksam med helförs 16875 kr/helår och halvförs 12110kr/år...
Hjälp mig, vad skall jag göra. Jag kan ju inte gå ner mer i KW. Då kan man ju lika gärna cykla:(
Hoppas bara resten av bolagen ger bättre premie.
///M

Mingves skrev:
Jag blir så ledsen, kollade på en ducati 620ie -03 idag som var jättefin:)
Men så frågade jag säljaren om försäkring och han sa max 5000kr.....visst när jag kom hem har jag ringt alla kvällsöppna bolag såsom TH, IF Folksam och salus....billigaste var Folksam med helförs 16875 kr/helår och halvförs 12110kr/år...
Hjälp mig, vad skall jag göra. Jag kan ju inte gå ner mer i KW. Då kan man ju lika gärna cykla:(
Hoppas bara resten av bolagen ger bättre premie.
///M

Köå en XR650R den kan du offroadförsäkra för vettig peng hos Länsförsäkringar.

Just nu kollar jag Monster 620ie som är snygg. Vill gärna posera lite :rofl

/m

Äh, gammal harv rockar ju. Fan så mycket mer än inget alls, utseende är rätt oviktigt för mig iaf. Man får åka ett tag o sen blir det nog nån R hoj

T.Olsson skrev:
om jag fick rekommendera en äldre hoj så säger jag bara fireblade,du kan hitta en för 30000kr mycket rolig hoj för pengarna. och förresten har jag en för 30000 om du vill

Du har PM

Vad är problemet?

Bilsport-MC

Premie!

Område / Storlek motor CC Halvförsäkring Helförsäkring
Storstad över 801 cc 4038 5792
Storstad under 801 cc 3383 4856
Övriga landet över 801 cc 2301 3713
Övriga landet under 801 cc 1919 3095

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...