Nu får det vara nog!!

Silwer skrev:
När kommer stealthfärgen först och främst?

jo men nu blandar du ihop. stealthfärgen är ju väldigt farlig för då syns man inte alls :D
den skall endast användas när man vill kunna smiska fullt överallt utan att behöva bry sig om farbror blå

Jag funderar på att köra med helljus samt varningsblinkers. Då borde folk iallafall reagera (-03 har varningsblinkers istället för möjlighet att stänga av ljuset om ni undrar)

Freppa skrev:
Jag funderar på att köra med helljus samt varningsblinkers. Då borde folk iallafall reagera (-03 har varningsblinkers istället för möjlighet att stänga av ljuset om ni undrar)
Angående det, så i Cali där solljuset är starkt året runt... så är det lag att köra med ljuset på och gärna helljuset. Detta just för att synas bättre.

burner skrev:
Man skulle haft något liknande fordon som finns på de medskickade bilderna.

Sedan så skiter man i att stanna alls, bara att köra. Så småning om så kommer det någon kaxig/mindre uppmärksam med te.x en SUV och kör in i sidan på en, sedan är det bara att försvara sig genom att säga att man trodde det var en leksaksbil :tummenupp

Kanske blir en repa som mest, då får bilisterna lära sig den hård vägen.
Visst vore det skönt med omväxling för en gångs skull.

Hahaha, den var bra! :klappar

Jag tror förövrigt att en del både är blinda och döva när dom sitter i bilen, blev prejad förra året av ett cp i en volvo som även om han missat mig i backspegeln(ser alltid till att inte lägga mig i döda vinkeln) knappast kan ha missat ljudet fårn en hårt motorbromsande 996a med termignione pipor om an inte hart en sterom med 140db i bilen?

Jag kör oftast med nedvinklat helljus. Jag tar hellre böter om någon grinig polis klagar än att inte synas i trafiken.

kör också alltid med helljus, dock brukar man möta bilar som blir helt skogstokiga men heldre det än att sitta i sidan på någon bil

Du är inte den ända så e trött på sånt...

Än så har jag klarat mig från att smälla men det har inte varit många centimeter ifrån..

Det borde bli en del av körkortstagandet att svänga när man ser en "moppen" 50 meter bort som kommer i 70kmh...
Eller varför inte 300 meter bort i 300.... då får de en tankeståällare 3 o 4 gånger

Sant gammlingar e mycket farliga i trafiken. Jobbar på statoil och förra veckan och där var det en gubbe i sina bästa år...säkert 85 bast! :yoparty Han skulle tanka sin volvo 240 och lyckas med att ramma en stor plåt papperskorg som står precis bredvid bensin pumpen. Då undrar man hur det är ställt i huvudet. Nää när man når en viss ålder borde man få göra något prov för att bevisa att man är alert i huvudet.

Det här med färger som någon nämt är rätt viktigt. Om cyckeln e mörk samt kläder mörka syns man självklart mycket dåligt. Finns en anledning till att jag valde en hoj i snorgrön metallic :rofl
Iofs så var det den enda kvar hos handlaren men den e snygg och syns bra i trafiken.. kanske räddar livet på mig någon dag.Sedan ska jag ju själklart inte undanhålla att jag har mörk jacka och mattsvart hjälm. Får hoppas att cyckelns färg räcker.

stony skrev:
kör också alltid med helljus, dock brukar man möta bilar som blir helt skogstokiga men heldre det än att sitta i sidan på någon bil

Verkar vara klockrent, ska jag också börja med varje gång jag är ute.

Slutar väl med att någon arg bilist skriver en insändare om trotsiga motorcyklister :rofl

Varför i helvete kan man komma med ett sådant resonemang. Mopar kan vara trimmade!!

de sista man vill göra är dock att blända farbror bosse på 85år så han glider över på fel sida av vägen kvällstid när man kör med helljuset.

dagstid kan man köra helljus. när det är mörkt blir bör man inte, ev vinkla ner.

min åsikt allafall.

tjockisbulle skrev:
de sista man vill göra är dock att blända farbror bosse på 85år så han glider över på fel sida av vägen kvällstid när man kör med helljuset.

dagstid kan man köra helljus. när det är mörkt blir bör man inte, ev vinkla ner.

min åsikt allafall.

Jo jag kan vara snäll att blända av ibalnd :-)
samma när jag ska dra om någon bil så ligger jag bakom den flashar lite med helljus och kollar att gubben ser. sen piper man om snabbt och säkert och hoppas på det bästa :hihi

Men det ska jag tillägga att förra sommaren var nästan alla bilar kanon bra! dom flesta gick tillåmed ut när man kom upp bakom!

En skum sak som hände förra sommaren var när jag kom åkandes lite snabbt och precis alla bilar (flera 100 meter framför mig) gick ut i kanten och det var som en dröm, sen någon min senare kollar jag i backspegeln och ser då att en ambulans som ligger en bit bakom i full rulle :jisses , då kände jag mig faktiskt rätt korkad :rodnar

jag krockde me med en bil i sidan.. vissa bryr sig inte om höger reglen.
:mad: moppen blev totoal skrot skulle kosta 11000 å laga men jag köpte moppen för 5500..

stony skrev:
En skum sak som hände förra sommaren var när jag kom åkandes lite snabbt och precis alla bilar (flera 100 meter framför mig) gick ut i kanten och det var som en dröm, sen någon min senare kollar jag i backspegeln och ser då att en ambulans som ligger en bit bakom i full rulle :jisses , då kände jag mig faktiskt rätt korkad :rodnar

:rofl :D :rofl

Dom flesta är faktiskt riktigt duktiga på att gå åt sidan tycker jag. Iaf om man jämför med när man kommer i en Opel Kadett från 88, då är det ingen som bryr sig.

Däremot så är det ofta som bilarna går ut för omkörning samtidigt som man ligger där själv. Vet inte hur många gånger man har hamnat 3 i bredd.

acura skrev:
Det värsta är ändå dem som blir förbannad på en och tycker att man kör ut framför dem när det är så att de bara inte har sett en. :kocko

Och gamla människor borde inte få färdas i trafiken. T.ex. min styvmormor hon är inte lite dum hon, hon är typ mellan 80-döden. Och kör ändå bil!!! Hon fattar inte att när hon backat in i X antal saker för att hon inte ser att det är tid att sluta köra. Så varför inte kräva en omtagning av körkortet varje år efter 65års ålder?

Så tänker inte våra kära politiker. Dom kör med sina fartgupp istället o tror att det ska lösa nollvisionen.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8