Nu får buset lite mer jobb.

Eller så snor dom rubbet :hihi
house-moving4.jpg

kan intyga att dom däringa kedjorna som säljs på ÖB.LIDL,CLAEAS OHLSSON,LÅSSMEDEN ETC.
dvs Abus o okända fabrikat går att slipa bort med slipen på typ 20-50sekunder..
Det går inte att stoppa den beslutsamme tjuven alltså han som har rekat din hoj innan o SKALL ha med den...

Om du laggt kedjan runt svingen så e det väl en lätt match o montera av bakhjulet o dra bort kedjan..för inget direkt oväsen o ingen lär ju komma o bråka med tjuven som byter bakdäck....

Steinmeister skrev:
2232324 Nu har jag ankrat hojen i garaget, borde försvåra avsevärt för buset.

Det jag gjort är att jag fäst en 10mm stålplatta med lika grov ögla i betonggrunden. Detta gjordes med hjälp av 4 styck m12 expanders som jag sedan slogsönder bulthuvudena på.

Nu sitter hojen låst genom svingen och arbetsutrymmmet för en eventuell tjyv är max 30cm om han/hon vill ha bort låset. :tummenupp

Jag har gjort samma sak med min hoj och det funkar skit bra. + Att jag har säkerhetsdörr och larm..
Så min hoj har dom inte rört än iaf.
Sätt upp en skylt på dörren om att larm finns.. (Även fast det kanske inte gör det) :tummenupp

Steinmeister skrev:
2238105 Du vet att du bara är dryg va? :7peta

Allt handlar om att försvåra för buset. Vill någon ta den så gör dom det hur man än låser den. :fatta!

jag har bearbetat massa rostfritt idag (austenitiskt gissningsvis 18/8) o det är ett helvete o köra kan jag säga. det kanske är ett bättre alternativ om nån ska bygga nåt liknande, ingen värmebehandling behövs heller :tummenupp borde ta minst dubbelt så lång tid att kapa med vinkelslip

JonaZ skrev:
2238626 kan intyga att dom däringa kedjorna som säljs på ÖB.LIDL,CLAEAS OHLSSON,LÅSSMEDEN ETC.
dvs Abus o okända fabrikat går att slipa bort med slipen på typ 20-50sekunder..
Det går inte att stoppa den beslutsamme tjuven alltså han som har rekat din hoj innan o SKALL ha med den...

Om du laggt kedjan runt svingen så e det väl en lätt match o montera av bakhjulet o dra bort kedjan..för inget direkt oväsen o ingen lär ju komma o bråka med tjuven som byter bakdäck....

Säger det återigen, vill dom ta den så tar dom den! Hela grejen är att det försvårar. Hittar du 1000kr på backen i stan så tar du dom, ligger det 1000kr på disken i banken så låter du bli, eller?

Du har aldrig tänkt på att svingen ser annorlunda ut beroende på vilken hoj du har? R6-06 har delad sving på vänster sida, vilket innebär att tjyven kan ta av bakhjulet 1000ggr utan att kedjan går att ta av den vägen. :tomten

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon