Nu e jag sur, blev nobbad i dörren på Avenyn för andra gången.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Hur ska man se ut för att komma in på krogarna på Avenyn här i Gbg egentligen?

Blev nobbad i dörren nu igen, första gången var på Dubliner's och nu på Valand. Motiveringen denna gången var att "jag är inte den sortens kund som dom önskar" och en lång utläggning om mina kläder. Till saken hör kanske att jag är alltid väldigt noga med hur jag klär mig och är alltid proper men det räcker visst inte.
Det som vakten slog ned på var att jag hade fickor på sidan benen på byxorna, att min kollega hade en likande klädsel verkade inte spela någon roll utan det var mig det var fel på. På dubliners var det att jag hade byxor i konstmaterial och grå ränder på sidorna av de svarta byxorna. Det såg för sportigt ut. Båda gångerna var jag spik nykter och snyggt (dyrt) klädd.

Varför kan dom inte säga rent ut att det är mitt långa hår det är fel på!? :mad:
Trodde faktisk inte att detta skulle dyka upp i vårat samhälle som faktiskt överlevde 80-talets pudelrocksvåg.

Nu så slutade kvällen på Sticky i och för sig så ingen större skada skedd, gillar sticky för det är ett himmla trevligt ställe men jag blir bara så trött!

Turban på huvet så fixar det sig!

DumDum skrev:

Blev nobbad i dörren nu igen, första gången var på Dubliner's och nu på Valand. Motiveringen denna gången var att "jag är inte den sortens kund som dom önskar" och en lång utläggning om mina kläder. Till saken hör kanske att jag är alltid väldigt noga med hur jag klär mig och är alltid proper men det räcker visst inte.
Det som vakten slog ned på var att jag hade fickor på sidan benen på byxorna, att min kollega hade en likande klädsel verkade inte spela någon roll utan det var mig det var fel på. På dubliners var det att jag hade byxor i konstmaterial och grå ränder på sidorna av de svarta byxorna. Det såg för sportigt ut. Båda gångerna var jag spik nykter och snyggt (dyrt) klädd.

Varför kan dom inte säga rent ut att det är mitt långa hår det är fel på!? :mad:
Trodde faktisk inte att detta skulle dyka upp i vårat samhälle som faktiskt överlevde 80-talets pudelrocksvåg.

Nu så slutade kvällen på Sticky i och för sig så ingen större skada skedd, gillar sticky för det är ett himmla trevligt ställe men jag blir bara så trött!

Kräng på en turban på huvet så slipper de reta sig på ditt långa hår(om det nu var det)samt att du kan anmäla dem för kränkning o till o med kanske hävda att de är rasistiska.Skicka sedan in ett tips till kvällsposten om just denna krog eller vad det nu är hur de behandlar olika folkslag.Ett annat tips är ju att klä dig proppert snyggt i en väst som du broderat in Hells Angels på...kanske ger dem en lite tankeställare oxå eller så blir du vänligt bemött o kanske rent ut av får frikort he he.
Lycka till!

DumDum skrev:

Kanske borde hänvisa vakterna till den nya lagen som trädde i kraft 1juli -03
Man får inte neka någon inträde pga klädseln,detta skall man rappotera till deras fack så ska det anmälas.

-Lowrider- skrev:
Japp sånt är inte roligt,,,men skit i att gå dit i fortsättningen.Välj ett ställe med trevlig personal isället! Måste ju finnas en hel del i Gbg!

Du ska fasen inte ge dig....du ska in, kosta vad de kosta.....du få ta och kämpa lite, försök med hästsvans och göm den under tröjan...vem vet de kanske funkar. :) :kulspruta piss vakter

När man trodde att maverick inte kunde bli mer obegriplig klämmer han till med ett serve-ess som totalt dominerar scenen...

Nä, allvarligt, varför över huvud fundera på att gå till Valand när Sticky verkar falla herrn i smaken? Valand suger ju som bekant gigantiska elefantballar, är befolkat med en stor mängd träskor och ser ut som en förvuxen danmarksbåtsbar. Det enda existensberättigandet som finns är hårdrocksbaren, och även det stället har börjat balla ur rätt bra. Fast en kompis träffade Ronnie james Dio där en gång. Full som ett ägg tydligen...

Hähä, grejen med Valand är väl att det består av en massa drängfulla människor som drägglar på varandra. Fisförnämt vettefan....

Therudeboy skrev:
Man får inte neka någon inträde pga klädseln,detta skall man rappotera till deras fack så ska det anmälas.

Va??? Sant?? Va kan man få reda på mer om den lagen?? Åååhh vill se vakternas min när jag trycker upp d i nyllet på dom :FU

Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Inskickat av Therudeboy
--------------------------------------------------------------------------------

Va??? Sant?? Va kan man få reda på mer om den lagen?? Åååhh vill se vakternas min när jag trycker upp d i nyllet på dom

-------------------------------

Ja, jag vill också veta mer om den lagen. Hur kan man få läsa den utförligare? Vart ska man vända sig? Jag vill veta exakt vart man ska hänvisa vakterna nästa gång mina moderiktiga kläder inte faller dem i smaken...

Men va fan, de kan ju inte släppa in alla jönsar som står vid dörren å vill komma in så man ska fan inte retas på det... det e bara att fortsätta försöka..

Firefly skrev:
Citat:
Inskickat av Therudeboy

Va??? Sant?? Va kan man få reda på mer om den lagen?? Åååhh vill se vakternas min när jag trycker upp d i nyllet på dom

-------------------------------

Ja, jag vill också veta mer om den lagen. Hur kan man få läsa den utförligare? Vart ska man vända sig? Jag vill veta exakt vart man ska hänvisa vakterna nästa gång mina moderiktiga kläder inte faller dem i smaken...

Jag läste detta i metall bladet jag fick på mitt ex jobb,det handlar iallafall om (stava) diskriminering.Ska leta lite så kan jag nog hitta det åter kommer med svaret.

Therudeboy skrev:

Det där har jag tyvärr väldigt svårt att tänka mig. Vakter måste nog kunna hindra folk på grund av klädsel! Kan inte ha folk springandes i t.ex lagtröjor......skulle bli hur mycket bråk som helst.

Bättre att hålla sig undan överklassnästena. Kommer jag inte in med jeans så får det kvitta, punkt slut.

kaZmur skrev:
Men va fan, de kan ju inte släppa in alla jönsar som står vid dörren å vill komma in så man ska fan inte retas på det... det e bara att fortsätta försöka..

Grabben, om det händer fler än 1 gång så börjar man undra om man är född med en enorm otur att det alltid blir honom eller om dem bara är totalt emot honom?
Och som Therudeboy säger så får man inte neka inträde pga klädseln.

Men jag tycker försök få det på något papper att det är lag på att nekat till klädseln också går du dit en sista gång och nekar han dig då så slår du bara upp pappret i nyllet på honom och låter honom läsa det men du går _INTE_ in utan du sticker sedan med en "vi får väll se om du får behålla jobbet till nästa helg" då skulle han säkert springa efter dig som ett skott o försöka flörta med dig ju så skrattar du bara han i nyller!!

mvh quaya

skulle bli förvånad om du blev nekad pga ditt långa hår......tror inte håret har med saken att göra. Ang. klädseln så bukar dom inte vara överdrivet strikta på vare sig Dubliners eller Valand......skumt, eller ska man säga så här: hur fan ser du ut människa, posta en bild nu :)

Fasen dumdum.... Så där lack hade jag fan med blivit.... Jag kom inte in på bubbles (heter det så?) p.g.a mina vita reebok-dojor.... det kan ju visserligen berott på min ringa ålder i jämförelse mot deras regler.... Men men, jävligt irriterande det där......fast att du hamnade på sticky kan ju itne vart så farligt heller eftersom det är enligt mig det bästa stället i stan... :rock

synd bara att det är så mycket småfolk (kanske inkl. mig?) där....men ändå....

bonka på vakterna på den fina gatan avenyn...:smasha

BTW, jag åker å kollar på en FZR nästa vecka, så till våren ska vi fan åka!!!

:hej

Haha, bubbles... Du skall vara jävlit glad att du inte kom in där. Medelålder 50 med en hel hög ruskigt desperata gamla kärringar. Fick fly in på dass där sen gången jag var där. Jagad av en tant i 45-årsåldern. Inte lika kul som det låter!

Sen hade det varit kul att se den där lagen som folk snackar om utan att kunna visa något för det. Klart du får neka folk att komma in, det är ingen kommunal jävla badinrättning vi snackar om, det är ett privat företag. Du får inte neka folk på diskrimerande grunder, men annars är det fritt fram att neka hur mycket du vill. Iofs, visa mig "lagen", så ändrar jag mig....

t-rex skrev:
Haha, bubbles... Du skall vara jävlit glad att du inte kom in där. Medelålder 50 med en hel hög ruskigt desperata gamla kärringar. Fick fly in på dass där sen gången jag var där. Jagad av en tant i 45-årsåldern. Inte lika kul som det låter!

Ha ha :crash

varför tror du jag ville in dit???

Nä, det var mest på sköj faktiskt.... Jag har hört otaliga historier därifrån "klimakterigrottan".....

:hej

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil